A Ryanair 1985-ben egyetlen, 15 üléses turbo-prop géppel kezdte. Napjainkban több, mint 400-zal rendelkezik, kétezernél több járata van naponta, napi kereken 350.000 utast szállít a világ 215 repülőterére.
A légitársaságok gyilkos árversenye azonban, amely már nem egy cég bedőléséhez vezetett, kihatott a Ryanairre is: az elmúlt negyedévet 1,5 milliárdos forgalomnál 20 millió eurós veszteséggel zárták és fokozatosan mérsékelni kellett az éves várható nyereségről szóló előjelzéseket. A cég most 1-1,1 milliárdos profitot vár a folyó üzleti évre.
A vezetés a verseny fokozódó nyomására azzal reagál, hogy egyre több kiegészítő szolgáltatást kínál ügyfeleinek: autóbérlést, szállodafoglalást, utazási biztosítást. Céljuk, hogy a Ryanair „az utazás Amazonja” legyen, amely a legszélesebb kínálatot tudja biztosítani. Ennek érdekében ír céget bíztak meg az utasok adatainak, érdeklődési körének, utazási szokásainak alapos elemzésével.
A holdingot egyébként átszervezik. A 2017-ben alapított lengyel leányvállalat, a Ryanair Sun ősszel új nevet kap: a Buzz önálló portállal jelentkezik majd. Párhuzamosan működik tovább az írországi, illetve a nagy-britanniai Ryanair, illetve az osztrák Laudamotion. Cél további európai légitársaságok átvétele, mégpedig úgy, hogy azok neve, sajátosságai, mind lengyel és osztrák viszonylatban, megmaradjanak. (Forrás: ARD)