A szervizben a bizalom a lényeg

A megkérdezettek 74 százaléka választja a kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyeket. A legfőbb választási szempont a szakértelem, a várható költség csak a harmadik helyen szerepel. Márkaszervizt leginkább a 18–29 év közöttiek és a 60 évnél idősebbek választanak – derült ki egy friss kutatásból.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

Egyre többen választják a kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyeket a márkaszervizekhez képest – derült ki a Robert Bosch Kft. megbízásából készített Medián-kutatásból. Az első, 2008-as kutatás eredményei azt mutatták, hogy Magyarországon az autósok 51 százaléka kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyben, 38 százaléka pedig márkaszervizben javíttatta az autóját. (Ez utóbbi kategóriának nem egészen fele garanciás javítás volt.) Az arányok az évek során folyamatosan a kisebb, márkafüggetlen műhelyek javára tolódtak el: 2016-ban már a megkérdezettek 74 százaléka részesíti előnyben azokat, míg márkaszervizbe csak 20 százalékuk jár, ezen belül a garanciális javítások aránya is körülbelül egyharmadra csökkent.

A trendet a hazai járműpark öregedése is okozza, hiszen az idősebb autókat kevésbé viszik márkaszervizekbe: a 20 éves kor feletti autót használók esetében a kisebb, márkafüggetlen műhelyt választók aránya már 81 százalék, ráadásul 15 százalékuk saját maga javítja a kocsiját. Az 5 évnél fiatalabb járművek tulajdonosainak azonban már 64 százaléka javíttat márkaszervizekben, amelynek kicsit kevesebb, mint a fele a garanciális javítás.

Az autótulajdonosok életkori megoszlását vizsgálva érdekes, hogy márkaszervizt leginkább a 18–29-év közöttiek és a 60 év fölöttiek választanak, míg a kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyek a 30–39 év közöttiek körében a legnépszerűbbek. A márkafüggetlen szervizek térhódítását azok számának látványos emelkedése és az új szervizhálózatok megjelenése is magyarázhatja.

6 technika a bizalom kiépítéséhez az értékesítésben
A bizalom kialakítása az értékesítés legfontosabb része, a folyamat beindítója. Alapvető minden értékesítés során. A Piac&Profit szakértője hat módszert mutat, ami segíthet elérni a célt.
Legfontosabb a szakértelem és a megbízhatóság

A 2016-os felmérés eredményei azt mutatják, hogy az autószerelés a magyarok számára minden eddiginél bizalmibb szolgáltatásnak számít: egyre többen ismerős vagy barát ajánlása alapján választanak autószervizt.

A hazai autósok szervizválasztásának legfontosabb szempontja a szakértelem, aminek a jelentősége 2008 óta folyamatosan növekszik. Érdekes változás, hogy az autósok számára 2016-ra a szervizeltetés várható költségeinél is jelentősebb tényezővé vált a szerviz megbízhatósága, így a költségek csak a szervizválasztás harmadik legfontosabb szempontjaként jelennek meg.

Miként a kutatás eredményei is alátámasztják, a szervizválasztásra az autótulajdonos családok jövedelme is hatással van. Idén az alsóbb jövedelmi kategóriába tartozó válaszadók 81 százaléka kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelybe viszi autóját, 12 százalékuk pedig maga javítja, márkaszervizbe csupán 6 százalékuk viszi. Ugyanez az arány a felső jövedelmi csoportban: kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelybe 68 százalék viszi, csupán 2 százalékuk javítja saját maga, míg a márkaszervizek szolgáltatásait 28 százalékuk veszi igénybe.

A legjobb, ha már vásárlás előtt bízik bennünk az ügyfél
Az üzletben – csakúgy, mint az élet számos területén – nagyon fontos a bizalom. A termékeink, szolgáltatásaink akkor lesznek sikeresek, ha a cégünk bizalomkeltő. Megmutatjuk, hogyan tudjuk felépíteni a vásárlási, üzletkötési bizalmat előzetesen, akár már az első személyes vagy vásárlási kontaktus előtt.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo