Bizalom cikkek
A magyar híradások ellenére nőtt a bizalom a német kormány iránt
A kanadaiak a legelégedettebbek a kormányukkal.
Mennyire bíznak a magyarok az Európai Unióban?
A GKI Gazdaságkutató cikksorozatban járja körbe, hogyan változott hazánk helyzete 20 éves EU tagságunk ideje alatt.
Hiteles-e az ENSZ, vagy csak egy pénznyelő hivatalnak tartják az emberek?
Mennyire bíznak az országok az Egyesült Nemzetek Szervezetében?
A magyar használtautó-kereskedők a közbizalom alján
Használt autó vásárlásakor a bizalom a legfontosabb. A különböző országokban azonban nagyon eltérő lehet, hogy az emberek mennyire bíznak a helyi gépjárműpiacban. A carVertical szakértői 17 országban végeztek kutatást, és 4500 ember megkérdezésével készítettek felmérést, hogy kiderítsék, mit gondolnak a használtautó-eladókról.
Globális fordulat: egyre inkább bíznak munkáltatójukban az emberek
A koronavírus-járvány és az annak következményeként kialakult gazdasági válság, illetve a fokozódó politikai instabilitás nyomán világszerte jelentősen megrendült az intézményekbe és kormányzati döntéshozókba vetett bizalom tavaly. Meglepő módon az emberek leginkább a saját munkaadójuk által közölt információban bíznak – derül ki a 28 országban elvégzett Edelman Trust Barometer kutatás idei eredményeiből.
Nem félünk felmondani, bízunk benne, hogy találunk munkát
Nyár elején is rendkívül magasan állt a hazai munkavállalók állásuk iránt érzett bizalma, emellett fokozatosan nő azok aránya, akik szerint még sokáig fennmarad a munkahelyük, valamint a pozíciójuk, amelyben dolgoznak.
A fogyasztó azonnal ejti a márkát, ha elégedetlen
Az emberek többsége elégedetlen és kiábrándult a cégek által nyújtott vásárlói élmények miatt, derül ki az Oracle legújabb kutatásából.
A kis cégek sem félnek a hiteltől
Negyedik éve nő a CIB Banknál a kisvállalkozások hitelfelvételi kedve, ami pozitív üzleti hangulatra és jövőképre utal. Ez a tendencia a keleti régiót is jellemzi, azaz Kelet-Magyarországon is szívesen vesznek fel hitelt a legkisebb cégek is.
Stabil a befektetők bizalma a régióban
A régiós piac továbbra is vonzó a külföldi befektetők számára. 2018-ban a közép-kelet-európai M&A-piacon 46,9 milliárd euró cserélt gazdát, és összesen 701 megállapodást ütöttek nyélbe – áll a MAZARS jelentésében.
Miért fontosabb az okostelefonunk, mint a randizás?
Ne is áltassuk magunkat, totális okostelefon-függőségben élünk. Egyre fontosabb és nélkülözhetetlenebb számunkra az, hogy állandó összeköttetésben legyünk a világgal a telefonunkon keresztül. Enélkül olyan, mintha megszűnne az életünk, nem tudunk mit kezdeni magunkkal. Lassan elfelejtünk offline létezni, derült ki egy új, nyolc országra kiterjedő felmérésből.
Éppen róla nem gondoltam volna... Ki lop a cégtől?
Az emberek 75 százaléka lopott már a vállalkozástól, ahol dolgozik. A legnagyobb károkat a már sok-sok éve a cégnél lévő kollégák okozzák, mert ők tudnak a legtöbbet a céges folyamatokról, és bennük gyülemlett fel a legtöbb sérelem, tudtuk meg a Piac & Profit Ügyviteli trendek című konferenciáján.
Hét trükk a munkaerő megtartásához
Ma már a dolgozók válogatnak az állások között, nem fordítva. A mentor, a bevonáson alapuló együttműködés, a bizalom, a higgadt teljesítményértékelés mind számítanak abban, hogy a munkavállaló kilép-e, vagy ottmarad egy cégnél. A fizetés csak egy a megtartó erők közül. Erről is szó esett a Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 konferenciáján.
Hogyan alakítsunk ki bizalmat az online térben?
A bizalom nem alakul ki magától, tenni kell érte! Vannak bevált módszerek a személyes interakció kapcsán, de hogyan építsünk bizalmat az online térben? Szakértőnk válaszol.
A kkv eladásánál döntő az érzelmi szál
A vállalkozás eladása eddig a magyar kkv-k csupán 5%-ánál merült fel. Pedig a cégértékesítés akár a kkv-szektorban egyre inkább jellemző utódlási nehézségek esetén is jó alternatíva lehet.
Elsősorban egyéniség vagy, nem típus
Mindenki elsősorban egyén, megismételhetetlen elegye különféle személyiségjegyeknek és csak másodsorban képviselője egy típusnak vagy generációnak. Ennek értelmében nincsenek univerzális receptek arra sem, hogy kit hogyan motiváljunk, terheljünk feladatokkal, kérjünk számon és jutalmazzunk. A generációs különbségekről is sok szó esett a Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 című konferenciáján.
A közterhek emelkedésétől tartanak a kkv-k
Tovább mérséklődött a kkv-k bizalma, mivel a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások egy évre előremutató várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index értéke 2 pontot csökkent. Jelentős részük a közterhek emelkedésére számít idén.
Nem túl optimisták a kkv-k a jövőt illetően
A hazai kkv-k várakozásait mutató K&H kkv bizalmi index 10 pontot csökkent, így jelenleg 7 ponton áll. Bár az index továbbra is a pozitív tartományban van, a hangulatromlás mögött az áll, hogy a cégek növekvő közterhekre és magasabb hitelkamatokra számítanak, miközben az elmúlt hónapok gazdasági intézkedései inkább negatívan hatottak versenyképességükre.
Csökkent a német befektetők bizalma Magyarországon
A magyarországi német társaságok jelenleg kevésbe optimisták a magyarországi gazdasági helyzetet illetően, mint fél évvel ezelőtt. A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara aktuális felmérése egybecseng azon előrejelzésekkel, miszerint jövőre lassulhat a magyar gazdaság növekedési üteme.
Ismerőstől szeretnek rendelni a kkv-k
Nem könnyű a kis- és középvállalkozók beszállítójává válni ma Magyarországon, – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. 10-ből 6 kkv ugyanis a már bevált, jól ismert alvállalkozókkal dolgozik együtt. Ha mégis új beszállítópartnert kell keresni, a cégek elsősorban saját ismertségi körükből választanak, mivel a döntésnél a megbízhatóság a legfontosabb szempont.
Még mindig nem bíznak eléggé a blokkláncban a vezetők
A blockchain technológiában hatalmas potenciál rejlik azáltal, hogy egyéni felhasználók az interneten keresztül bármilyen értéket átruházhatnak egymásra vagy bármilyen dokumentumot, szerződést létrehozhatnak egymás között harmadik fél közreműködése nélkül. Az üzleti megtérülés vonzó lehet, ha a szervezetek megértik, mi a technológia felhasználásának végső célja, és ezt összeegyeztetik a tervezésükkel.
Az emberi jóság mintapéldája az Airbnb?
"Alapvető emberi jóság nélkül az Airbnb nem működhetne", mondta Brian Chesky, az Airbnb társalapítója. A vandalizmustól vagy a lopástól viszont a láthatóság tartja vissza a bérlőket. A transzparencia a legerősebb jóságra nevelő eszköz. Ha a lakást kibérlő személyek negatív kommentet kapnak, mert kárt tettek az ingatlanban, kidobja őket a rendszer. Megéri tehát jól viselkedni.
Mi számít a médiában? A kapcsolatok és a bizalom
Konvergencia, kapcsolatok és bizalom – ezek a trendek határozzák meg a szórakoztató-, a média-, a technológia- és távközlési ipar jövőjét a következő években a PwC legújabb kutatása szerint. Az egyes szegmensek közötti hagyományos különbségek elmosódnak, ami új üzleti modellek kialakítására készteti az iparág szereplőit.
Bíznak a gazdaságban a vállalatvezetők
A vállalatvezetők 57 %-a úgy véli, hogy a globális gazdaság növekedési üteme gyorsulni fog a következő 12 hónapban. A cégek számára a legcélravezetőbb stratégia az, ha korszerű munkakörnyezetbe történő beruházásokkal, képzési és fejlesztési programokkal, valamint más szolgáltatókkal való együttműködéssel igyekeznek a szükséges digitális készségekkel rendelkező munkavállalókat magukhoz vonzani és fejleszteni.
Hét rettegett mumus az értékesítésben
Idegen emberek megszólításától a tényleges eladásig több félelem keseríti és nehezíti az értékesítők mindennapjait. Egy félelem egy hivatásban is bőven sok, itt azonban 7 „mumus” is gátolja a valódi eredményeket. Az ok egyértelműen az emberekkel történő bánásmód készségeinek hiánya.
Ezért mennek el az alkalmazottak
A régióban először hazánkban készülhet az a felmérés, mely a fizikai és szellemi dolgozók körében tapasztalt fluktuáció megértéséhez vezetne. Úgy tűnik ugyanis, hogy az ipari dolgozókat érintő vándorlást nem lehet egyértelműen csak a bérkülönbségekkel magyarázni. Az ideiglenesen megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatására kidolgozott munkáltatói program egyik szakértője, Laár Péter szerint a munkavállalók megtartása inkább emberi tényezőkön múlik, amit egy sikeres munkáltató tudatosan tud alakítani cégénél.
Kaphatunk hideget, meleget. Hogyan kezeljük a hideghívást?
Mitől lesz hatékony egy hideghívás? Hogyan bírjuk ki a sok visszautasítást? Földi Miklós Dániel, a Vállalkozók Fóruma szakértője ad néhány tippet, hogy szeressük meg a hideghívásokat és váljunk közben eredményesebbé?
Így építsen bizalmi kultúrát
Nem titok, hogy a vezető személye az egyik legfontosabb egy vállalat irányításában, az általa kialakított értékek határozzák meg a munkatársak minőségi, lojális együttműködését. Az igazi művészet valójában abban rejlik, hogy mindez hogyan érthető el. Íme, 3 tipp Chris Oberbecktől, az Entrepreneuer.com vendégszerzőjétől arra, hogyan építhetsz bizalmi kultúrát vállalkozásodban:
Fiatalok önképe: fő gond a bizalom és önbizalom
Egy kutatás szerint a gyermekotthonban nevelkedő fiatalok lényegesen kevésbé bíznak a szüleikben, és valamelyest jobban magukban, mint családban nevelkedő társaik. Sokan borúlátóak közülük, és a külső visszajelzésekre is az átlagnál kevésbé nyitottak. Az otthonban lakó gyerekek leginkább a barátaikra számíthatnak, ami a lányok esetében hatványozottan igaz.
Növekszik az Európai Unióba vetett bizalom
Egy évvel az Egyesült Királyságban tartott népszavazást követően az EU-ban az emberek egyre növekvő többsége tekint derűlátóan az Európai Unió politikai és gazdasági jövőjére, az európai fizetőeszközbe vetett bizalom pedig 2004 óta most a legerősebb - közölte friss kutatásának eredményében az Európai Bizottság szerdán.
A megbízhatóság sikeressé tesz
Egyetlen sikeres ember sem egymagában lett sikeres. Szövetségesekkel, mentorokkal, beosztottakkal, barátokkal együttműködve érte el eredményeit. E kapcsolatok kialakításában kulcsfontosságú elem a bizalom és a tisztelet. Szakemberek megvizsgálták, mik a sikeres emberek mindennapi szokásai, amik növelik a beléjük vetett bizalmat.
Befektetés a brandépítés, nem költség
Ezt Tonk Emil szögezte le a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. A marketingszakma doyenjétől megtudhattuk azt is, mi az összefüggés a személyes márka, a népszerűség és a nagyszerűség között.
Nem a munkahelyünket, a főnökünket hagyjuk ott
Egy amerikai felmérés szerint a megkérdezettek egyharmada azért hagyja ott az állását, mert nem jön ki a főnökével. Van néhány tippünk, mi lehet ennek az oka.
Itt van 7 indok, amiért a beosztottak utálhatják a főnöküket
Ha menedzserek, cégvezetők vagyunk, ezeket a rossz szokásokat kell kerülnünk, hogy ne váljunk közellenséggé az irodában. Ha pedig alkalmazottként a főnökünk túl sok tulajdonságára ismerünk rá az alábbi listában, akkor érdemes elgondolkodni, hogy hosszú távon is el tudjuk-e képzelni az életünket a cégnél.
Így vívhatja ki alkalmazottai bizalmát az új főnök
A bizalom nem olyasvalami, amit egyik napról a másikra ki lehet vívni másokban. Ha új főnökként olyan taktikákat viszünk bele vezetési stílusunkba, amikkel őszintén érzékeltetjük az új beosztottjainkkal, hogy fontos a véleményük, az előbb-utóbb meghálálja magát. Kialakul a konstruktív együttműködés és a bizalom az új felettes és az összeszokott team között, mert annak tagjai rájönnek, hogy az ő érdeküket is szívén viseli a boss.
Kell a támogatás, de nem bárkitől
Egyre több vezető ismeri fel, hogy olykor valóban neki is szüksége van segítségre. A coaching egyre inkább elfogadottá válik. Lassan a probléma ahelyett, hogy hol találjunk segítséget, sokkal inkább az, hogy hogyan válasszunk a lehetséges coachok közül.
A takarékosság nem csak spórolás - kreativitás is
A legtöbb vállalkozás nem engedheti meg magának, hogy mindenre annyit költsön, amennyit a szíve mélyén szeretne. Ha a bevételek éppen nem szárnyalnak, a kiadásokat is feszesen kell kezelnünk, hogy átvészeljük a nehezebb időszakot. Nem mindegy azonban, hogy a spórolással a további lehetőségeinket is elvágjuk, vagy éppen jól átgondolt döntésekkel tartósan fenntartható költségcsökkentést érünk el, ami nem teszi lehetetlenné a későbbi növekedést.
Szabályok helyett bizalom és érzések irányítják a jövő vezetőjét
Szakmák tűnnek el és jelennek meg, a vezetők változó szerepével viszont sajnos keveset foglalkozunk a jövővel foglalkozó, amerikai központú Singularity University budapesti nagykövete szerint. Szabályok és kijelölt utak helyett organikus ökoszisztémában kell megtalálnia a helyét a jövő vezetőjének.
A szervizben a bizalom a lényeg
A megkérdezettek 74 százaléka választja a kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyeket. A legfőbb választási szempont a szakértelem, a várható költség csak a harmadik helyen szerepel. Márkaszervizt leginkább a 18–29 év közöttiek és a 60 évnél idősebbek választanak – derült ki egy friss kutatásból.
Hogyan kezeljük az ellenséges munkatársakat?
Benyalnak, hazudnak, pletykálnak, hátba szúrnak. Íme a jelek arról, kiknél legyünk résen és néhány tipp arra, hogyan kezeljük őket, ha velük kell dolgoznunk.
A megosztás maga a demokrácia - mondja, akinek bejött a dolog
Az Uber hazai betiltása kapcsán különösen előtérbe kerültek a megosztás gazdaságának kérdései. A másik zászlóvivő, az Airbnb alapítója szerint a lakáskiadás nemcsak pénzcsinálás, hanem eszköz új kapcsolatok létesítésére. Minden éjszaka egymillió ember száll meg Airbnb-s otthonban világszerte.
Állásinterjú: így jöhet rá kérdés nélkül, hogy ki az ideális jelentkező
A Shopify vezére, Tobi Lütke a jelentkező életének válságairól kérdez, hogy megtudja, miként tudott kilábalni a mélypontokról. Ez a legjobb jele annak, hogy az illető vajon tettrekész, ötletes, talpraesett személy, akinek fejlett a problémamegoldó készsége.
Összeomolhat a bankrendszer?
Az évek óta egyre kedvezőtlenebb a kamatkörnyezet oda vezetett, hogy a befektetők magas kockázatú eszközökbe fektetnek. Ilyenek a vészhelyzetben részvénnyé konvertálható kötvények, az az CoCo-k. A bankok megüthetik a bokájukat ezekkel.
A legjobb, ha már vásárlás előtt bízik bennünk az ügyfél
Az üzletben – csakúgy, mint az élet számos területén – nagyon fontos a bizalom. A termékeink, szolgáltatásaink akkor lesznek sikeresek, ha a cégünk bizalomkeltő. Megmutatjuk, hogyan tudjuk felépíteni a vásárlási, üzletkötési bizalmat előzetesen, akár már az első személyes, vagy vásárlási kontaktus előtt.
Karácsonykor is a bizalom dönt a vásárlóban
Pár hét múlva itt a karácsony, a legtöbb fogyasztó ilyenkor dönt arról, mivel lepi meg szeretteit. Ugyanakkor a döntésében nagy szerepet játszik, hogy mennyire bízik az adott termékben, vagy szolgáltatásban – derül ki a Groupama Biztosító felméréséből.
"A korrupció mindig hiba a rendszerben"
Nem igazán pozitív a kép a hazai vállalkozásokról és a vállalkozók lehetőségeiről egy friss kutatás szerint. Pedig a szabályok betartása nélkül hosszú távú, nemzetközi siker elképzelhetetlen – vélik a Prezi és a Ustream vezetői.
Bizalom a munkahelyen: mi történik, ha nincs?
A munka törvénykönyve szerint a munkavállaló a munkakörének ellátásához szükséges bizalomnak megfelelő magatartást köteles tanúsítani. Mit jelent a bizalom a munkaviszonyban és milyen következményei lehetnek, ha a munkavállaló elveszíti a munkáltató bizalmát?
Így lehet eladni azt, amire nem vágyik senki
Ismer valaki egy kiváló temetkezési vállalkozót? És spontán említésre hány ilyen céget tudnánk megnevezni? Tényleg, hány lájkolója van a legnépszerűbb követeléskezelő cégnek? Ma már szinte természetes – de legalábbis annak kéne lennie – hogy a kisebb cégek is energiát áldoznak reputációjuk javítására, ismertségük fokozására, brandépítésre. De van, ahol ez nehezebb az átlagosnál.
A bizalom helyett az ellenőrzés működik
Alapvetően rossz, ha egy vállalkozó nem bízhat a beszállítójában és ellenségként, ellenfélként kell kezelnie. Ugyanakkor nem alaptalan a negatív alapállás, hiszen sajnos sok az olyan eset, ahol a beszállító kapcsolattartójáról kiderül, hogy nem is az, akinek hittük.Minden esetben szükség van ellenőrzésre!