Nem félünk felmondani, bízunk benne, hogy találunk munkát

Nyár elején is rendkívül magasan állt a hazai munkavállalók állásuk iránt érzett bizalma, emellett fokozatosan nő azok aránya, akik szerint még sokáig fennmarad a munkahelyük, valamint a pozíciójuk, amelyben dolgoznak.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Optimizmusra adhat okot, hogy az egy évvel korábban mért adatokhoz képest enyhén, a két évvel ezelőttihez képest viszont már jól érzékelhetően emelkedett több fontos részmutató is, derül ki a BNP Paribas Cardif biztosító és a Medián legfrissebb közös munkaerőpiaci kutatásából. 

kép: fotolia

A negyedéves jelentésből megtudhatjuk, hogy a megkérdezettek körében az év elejéhez hasonlóan ismét nagyon magas, 94 pontot mértek azzal kapcsolatban, hogy a dolgozók mennyire bíznak a jelenlegi munkahelyük fennmaradásában. Az előző év megfelelő időszakában ez az érték 91, 2017-ben pedig 89 pontot vett fel.

Az újbóli elhelyezkedés esélyének megítélésével kapcsolatban pedig most vette fel a legmagasabb értéket az ezt mérő mutató, mivel a folyamatosan emelkedő tendencia mellett a tavalyi 53 és a 2017-ben mért 44 pont után idén 57-re ugrott fel ez az érték. Fontos megemlíteni azt a részmutatót is, amely azt vizsgálja, hogy az adott munkavállaló mennyire érzi fenyegetve a jelenlegi pozícióját: ez a szám 92 pontot vett fel, ami a tavalyi első negyedévhez képest 2, a megelőző évhez képest viszont már 5 pontos emelkedést jelent, vagyis a megkérdezettek körében a biztonságérzet fokozatos emelkedése tapasztalható.

A felmérésünk eredményei kifejezetten optimista munkavállalói hangulatot tükröznek, amelyet az újbóli elhelyezkedés esélyének egyre pozitívabb megítélése is erősít: egy adott munkavállaló általánosságban egyre nagyobb bátorsággal mer felmondani egy cégnél még abban az esetben is, ha nincs új állás kilátásban” – mondta el Kiss Márk István, a BNP Paribas Cardif biztosító vezérigazgatója.

A kutatásban az emberek motivációját is vizsgálták, amelyből az derült ki, hogy 51 százalékuk hajlandó lenne a jelenleginél messzebbre, akár fél órával is többet utazni a munkahelyére. Ugyanakkor mindössze egyharmaduk (34%) említette azt, hogy hajlandó lenne akár a saját költségén is tovább képeznie magát.

A motiváció mértékével kapcsolatban tapasztalt csökkenő tendencia minden bizonnyal a biztonságérzet fokozatos erősödésével van összefüggésben, amelyet az alábbi adat is alátámaszt:

a válaszadók több mint háromnegyede minimum öt évre biztosnak látja a pozícióját a jelenlegi munkahelyén, 82 százalékuk szerint pedig maga a munkahely is öt évnél tovább fenn fog maradni.
A különböző demográfiai változókat is figyelembe véve továbbra is azt tapasztaljuk, hogy az átlagnál hagyományosan jobban bíznak a munkahelyükben a 40-49 év közöttiek, a budapestiek, az ország középső részén élők, valamint az érettségivel és diplomával rendelkezők.

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo