hirdetés

Nem félünk felmondani, bízunk benne, hogy találunk munkát

Nyár elején is rendkívül magasan állt a hazai munkavállalók állásuk iránt érzett bizalma, emellett fokozatosan nő azok aránya, akik szerint még sokáig fennmarad a munkahelyük, valamint a pozíciójuk, amelyben dolgoznak.
hirdetés

Optimizmusra adhat okot, hogy az egy évvel korábban mért adatokhoz képest enyhén, a két évvel ezelőttihez képest viszont már jól érzékelhetően emelkedett több fontos részmutató is, derül ki a BNP Paribas Cardif biztosító és a Medián legfrissebb közös munkaerőpiaci kutatásából. 

kép: fotolia

A negyedéves jelentésből megtudhatjuk, hogy a megkérdezettek körében az év elejéhez hasonlóan ismét nagyon magas, 94 pontot mértek azzal kapcsolatban, hogy a dolgozók mennyire bíznak a jelenlegi munkahelyük fennmaradásában. Az előző év megfelelő időszakában ez az érték 91, 2017-ben pedig 89 pontot vett fel.

Az újbóli elhelyezkedés esélyének megítélésével kapcsolatban pedig most vette fel a legmagasabb értéket az ezt mérő mutató, mivel a folyamatosan emelkedő tendencia mellett a tavalyi 53 és a 2017-ben mért 44 pont után idén 57-re ugrott fel ez az érték. Fontos megemlíteni azt a részmutatót is, amely azt vizsgálja, hogy az adott munkavállaló mennyire érzi fenyegetve a jelenlegi pozícióját: ez a szám 92 pontot vett fel, ami a tavalyi első negyedévhez képest 2, a megelőző évhez képest viszont már 5 pontos emelkedést jelent, vagyis a megkérdezettek körében a biztonságérzet fokozatos emelkedése tapasztalható.

A felmérésünk eredményei kifejezetten optimista munkavállalói hangulatot tükröznek, amelyet az újbóli elhelyezkedés esélyének egyre pozitívabb megítélése is erősít: egy adott munkavállaló általánosságban egyre nagyobb bátorsággal mer felmondani egy cégnél még abban az esetben is, ha nincs új állás kilátásban” – mondta el Kiss Márk István, a BNP Paribas Cardif biztosító vezérigazgatója.

A kutatásban az emberek motivációját is vizsgálták, amelyből az derült ki, hogy 51 százalékuk hajlandó lenne a jelenleginél messzebbre, akár fél órával is többet utazni a munkahelyére. Ugyanakkor mindössze egyharmaduk (34%) említette azt, hogy hajlandó lenne akár a saját költségén is tovább képeznie magát.

A motiváció mértékével kapcsolatban tapasztalt csökkenő tendencia minden bizonnyal a biztonságérzet fokozatos erősödésével van összefüggésben, amelyet az alábbi adat is alátámaszt:

a válaszadók több mint háromnegyede minimum öt évre biztosnak látja a pozícióját a jelenlegi munkahelyén, 82 százalékuk szerint pedig maga a munkahely is öt évnél tovább fenn fog maradni.
A különböző demográfiai változókat is figyelembe véve továbbra is azt tapasztaljuk, hogy az átlagnál hagyományosan jobban bíznak a munkahelyükben a 40-49 év közöttiek, a budapestiek, az ország középső részén élők, valamint az érettségivel és diplomával rendelkezők.
hirdetés

Véleményvezér

Már a kiflit is horroráron adják

Már a kiflit is horroráron adják

A Vakmajom blog követi az egyik budapesti pékségben árult termék árának alakulását, ahol már 350 forintot is elkérnek egy kovásos kifliért.
Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.
Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Szijjártó Péter külügyminiszter béke barátja Bagarjaként járja a világot és nem érti, miért nem értik. Az észt miniszterelnök most elmondta.
Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Igazi hungarikum a túrós csusza, nincs olyan magyar ember, aki ne ismerné, ne evett volna. Ára iránymutató.
A Magyar Honvédség főparancsnoka Kijevben tárgyal Zelenszkij ukrán elnökkel

A Magyar Honvédség főparancsnoka Kijevben tárgyal Zelenszkij ukrán elnökkel

Ilyen sem volt még. A magyar állam magas rangú politikusai eddig messze elkerülték Ukrajnát.
Hazaáruló kereső program indult

Hazaáruló kereső program indult

Új magyar nemzeti társasjáték kezdődött. A neve, ki a hazaáruló?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo