Hogyan alakítsunk ki bizalmat az online térben?

A bizalom nem alakul ki magától, tenni kell érte! Vannak bevált módszerek a személyes interakció kapcsán, de hogyan építsünk bizalmat az online térben? Szakértőnk válaszol.

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A bizalom kialakítása személyes kommunikáció és kapcsolat útján sem mindig annyira egyszerű feladat, de vannak bizonyos módszerek, melyekkel könnyebben elősegíthető a folyamat. Viszont az online térben egészen más a helyzet. Gyakran az emberek egy weboldal formájában találkoznak először a céggel, az első benyomás pedig, mint tudjuk, rendkívül fontos. Amennyiben a honlap és az ott megjelenített információk alapján nem alakul ki a bizalom érzése a látogatókban, akkor kevesebb esély van arra, hogy később ez bármikor is megtörténjen. Éppen ezért fontos, hogy a weboldal kialakításánál ezt vegyük figyelembe!

Kép: Pixabay

Mit érdemes szem előtt tartani?

  • Következetesség
A márka legyen jól felismerhető! Használjuk ugyanazt a megjelenést – logót, színeket, betűtípust – és stílust minden felületen, hogy ezzel is a stabilitás, megbízhatóság érzését keltsük! Ha a weboldalunk stílusa megjegyezhető, akkor a későbbiekben is fel fogják ismerni a céget, márkát, bárhol is találkozzanak vele.
  • Biztonság
A Google nem biztonságosnak jelöli azokat a weboldalakat, melyek http protokollt használnak https helyett. A biztonságos weboldalak mellett pedig egy lakat jelzést láthatunk. Adatok továbbításáért felelős protokoll mind a kettő, azonban SSL tanúsítványra épülve a https biztonságos. Ezért a pénzügyi tranzakciót lebonyolító és személyes adatok megadását kérő honlapoknak mindenképp ajánlott ennek használata, viszont a Google irányelvei alapján most már minden weboldalnak váltania kell, ha szeretnék elkerülni a nem biztonságos jelzést.

Tulajdonképpen egy SSL tanúsítvány igénybevételével – mely egyes esetekben a webtárhely mellé ingyenes jár, csak be kell állítani – át is állhatunk a https protokollra, és megkapjuk a lakat ikont, mely biztonságot és bizalmat sugároz a látogatók felé.

Kép: Pixabay

  • Vélemények
Valószínűleg mindannyian szívesebben vásárolunk meg egy terméket, veszünk igénybe egy szolgáltatást, vagy választunk egy céget, ha ismerőseink már kipróbálták, és jókat hallunk róla. Éppen ezért jelenítsük meg az ügyfelek, partnerek rólunk alkotott véleményeit, hiszen mások jó tapasztalatai nem csupán bizalmat ébresztenek, és segítenek a döntésben, hanem személyesebbé is teszik a céget. Sokat jelent, ha nemcsak a vállalkozás által leírt információk találhatóak meg, hanem konkrét visszajelzések is olvashatók. Ha van lehetőség értékeléseket hagyni, akkor pedig mindenképpen válaszoljunk is rájuk tartalmától függetlenül. A pozitív reakciókat köszönjük meg, a panaszokat, problémákat pedig próbáljuk meg orvosolni vagy kompenzálni!
  • Díjak
Amennyiben rendelkezik a vállalat bármilyen elismeréssel, díjakkal, kitüntetésekkel, mindenképpen jelenítsük meg a honlapon! A különféle logók, tanúsítványok, jelvények mind a bizalmat erősítik.
  • Közösségi média
Amennyiben jelen vagyunk a közösségi média egyes  felületein, és rendszeresen kezeljük is őket, érdemes feltüntetni ezek ikonjait és elérhetőségeit, hiszen így még több további tartalmat találhatnak a látogatók a cégről. Nem beszélve arról, ha szembesülnek vele, hogy ismerőseik közül néhányan már kedvelik, követik a vállalkozás oldalát. Ez már önmagában is felér egy ajánlással.
  • Személyes ügyfélszolgálat
Alapkövetelmény, hogy adjunk meg kapcsolati adatokat a honlapon, de ha nem csupán egy e-mail cím vagy chat az egyetlen kapcsolatfelvételi lehetőség, hanem feltüntetünk egy telefonszámot is, az azt a benyomást kelti a látogatóban, hogy szükség esetén bármilyen kérdésével, problémájával tud majd kihez fordulni. Azonnali választ kaphat, nem csupán személytelen kommunikációra van lehetőség hosszas várakozási idővel.
  • Csapat bemutatása
A weboldal meglátogatása mégsem egy személyes interakció, de közelebb kerülhetnek hozzánk a potenciális ügyfelek, ha nemcsak a cég tevékenységét mutatjuk be, hanem a kollégákat, csapattagokat is. Egy fotó és egy pár soros bemutatkozás bizalmat ébreszthet, személyesebbé teszi az egész vállalkozást.
  • Frissesség
Szolgáljunk mindig naprakész, hiteles információkkal. Tájékoztassuk megfelelően és teljes körűen a látogatókat, próbáljunk meg minden lehetséges kérdésükre választ adni! Ne csak általános leírásokat adjunk, hanem szolgáljunk konkrétumokkal is! Mutassuk be pontosan a termékeket, szolgáltatásokat, ha nem zsákbamacskát árulunk, és őszinték vagyunk, akkor a bizalom is nagyobb eséllyel alakul ki.

Amennyiben a jó honlap alapvető tulajdonságai mellett a felsorolt tippeket is betartjuk, közelebb kerülhetünk ahhoz, hogy a látogatóink megbízzanak cégünkben, és ügyfelekké váljanak.

 

Szerző:

Csapó Gergely

Rackhost Zrt. alapítója és vezérigazgatója

Szerzőnkről:
Csapó Gergely 17 éve sikeres sorozatvállalkozó. Közgazdász végzettséggel, programozói és IT projektmenedzseri tapasztalatokkal rendelkezik, több IT vonatkozású céggel a háta mögött. Jelenleg többek között a Rackhost Zrt. online infrastruktúra-szolgáltató alapítója és vezérigazgatója, mely a domain- és tárhely-szolgáltatói szektor egyik meghatározó szereplője. Gergely a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán vállalkozásfejlesztés témájú kurzusokat tart, továbbá elnöke a Dél-alföldi Startup Egyesületnek, és ötletgazdája a SzegedTech és SzegedBoost technológiai, illetve startup vállalkozások létrejöttét ösztönző rendezvénysorozatoknak.

Véleményvezér

Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon

Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon 

Magyar Péter és a kormánytagok most Európa színe-java előtt vívnak egymással.
Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell 

Nem finom, de legalább nem is gusztusos.
Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A folyamatos kormányzati sikerpropaganda mellett csak a számok ne lennének.
Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen 

Ingyen utazásokat és hotelszámlákat vizsgálnak.
Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték

Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték 

Az izraeli miniszterelnök megígérte az irániaknak, hogy hamarosan megszabadítják elnyomóitoktól.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo