Út a céges weboldalhoz: most jön a lényeg

2018. december 21. péntek - 13:30 / piacesprofit.hu
  •    

A weboldal készítést bízhatjuk profi csapatra, vagy megoldhatjuk magunk is. Csapó Gergely informatikai szakértőnk, a Rackhost Zrt. vezérigazgatója szerint bárhogy is döntünk, a legfontosabb, hogy pontosan tudjuk, milyen oldalt, milyen célra szeretnénk.

Vállalkozásunk van és tudjuk, hogy az online jelenlét nélkülözhetetlen, ezért eldöntöttük, hogy létrehozunk egy saját honlapot és tudjuk, mire lesz hozzá szükségünk.

Kiválasztottuk a megfelelő domain nevet és be is regisztráltuk, sőt már a webtárhely szolgáltatás lehetőségeivel is tisztában vagyunk, kiválasztottuk a szolgáltatót, és tudjuk, körülbelül mekkora tárhelyre lesz szükségünk.

Most jön a lényeg, elkezdhetjük pontosan megtervezni és felépíteni a honlapunkat, hiszen már minden feltétel adott hozzá.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Gondoljuk végig a lehetőségeinket!

Nem árt tisztában lennünk vele, hogy mennyi erőforrásunk –anyagi és humán–, valamint időnk van a honlap elkészítésére, továbbá mennyire vagyunk jártasak ebben a világban, rendelkezünk-e legalább alapszintű informatikai ismeretekkel. Ezenkívül az sem elhanyagolható szempont, hogy mi a célunk, mennyire bonyolult oldalt tervezünk létrehozni.

Két út áll előttünk:

  • Profira bízzuk

Azaz felkérünk egy profi csapatot, aki az elképzeléseink alapján, a céljainknak megfelelően összeállítja a weboldalunkat. Természetesen ez a drágább út, viszont a mi időnk nem fog rámenni a honlap elkészítésére és az utánajárásra, valamint ha tényleg jó csapatot választottunk, akkor minden tökéletesen működni is fog, és olyan lesz az oldalunk, amilyennek megálmodtuk.

  • Magunk készítjük

Dönthetünk amellett is, hogy saját magunk készítjük el a weboldalt, viszont ez több időt igényel az életünkből, és nem árt az sem, ha rendelkezünk némi informatikai ismerettel. Azonban számos –akár ingyenes– sablon áll a rendelkezésünkre, amelyek segítségével könnyedén össze tudunk állítani egy egyszerű honlapot, különféle bővítményekkel pedig egyéb funkciókat is bele tudunk építeni.

Tervezzük meg!

Akármelyik utat is választjuk, tudnunk kell, hogy pontosan mit is szeretnénk!

  • Bemutató oldalt tervezünk, vagy elektronikus kereskedelemre is nyújtunk lehetőséget az oldalon?
  • Mi a célunk vele? Közölhetünk információkat, szórakoztathatjuk közönségünket, építhetjük a márkánkat, felhívhatjuk a figyelmet vagy értékesíthetünk, rajtunk áll.
  • Egyáltalán kik a célcsoportunk? Érdemes olyan stílust választani mind kinézetben, mind tartalomban és szövegezésben, ami a célközönségünkhöz leginkább passzol.
  • Mit akarunk magunkról közvetíteni?
  • Hogyan tervezzük a felépítést? Tudnunk kell, milyen aloldalakat akarunk létrehozni, mennyi és milyen jellegű információt szeretnénk megosztani és mindezt milyen stílusban.
Filléres startup-marketingtrükkök 2019-re
A startupok indításánál mindig kötelezően előkerülő elem a marketing. Lehet egy ötlet, megoldás bármilyen jó, arról értesülnie kell a potenciális célcsoport tagjainak. Általában egy kezdő vállalkozás még nem rendelkezik olyan anyagi és kapcsolati háttérrel, hogy profi marketinggel tudja hirdetni magát, de nem kell elkeseredni, hiszen a probléma orvosolható. A hatékony online marketinghez számtalan lehetőség lelhető fel az interneten, akár freemium modellben is.

Tartalom és design

A honlap tulajdonképpen ezek együtteséből áll. Fontos, hogy mindkettő legyen a fentiek alapján meghatározott céloknak megfelelő és egymással is legyenek összhangban. A tartalom és design szempontok egy külön cikk témáját adhatják, most csak az általános jellemzőket foglaljuk össze.

Van néhány alapvető tartalmi elem, melyeknek szinte minden jó weboldalon meg kell jelenniük. Ilyenek többek között:

  • A cég, tevékenység, –esetleg munkatársak– bemutatása
  • A vállalkozás szempontjából fontos elérhetőségek feltüntetése
  • Kínált termékek, szolgáltatások bemutatása
  • Előnyök
  • Egyéb platformok – blog, közösségi média – elérhetősége, ahol a cég jelen van
  • Vélemények megosztása (vevői-, szakértői vélemények, cikkek, elismerések)
  • Adatvédelmi irányelvek

Ezeken felül pedig saját céljainkat figyelembe véve kell összeállítanunk a végleges struktúrát. Nem elég csupán a tartalom helyes kiválasztása és felépítése, a megfelelő megfogalmazás is épp olyan fontos. A design pedig a tartalomhoz illeszkedő vizuális megjelenítésen túl a funkcionalitásra is kell, hogy törekedjen, azaz segítse a használatot, ne pedig problémát okozzon.

Ne felejtsük el!

Talán a két legfontosabb követelmény a jó weboldallal szemben, hogy legyen gyors és reszponzív. A gyorsaság ugyanannyira lényeges a felhasználók számára, mint a Google rangsorolásához. Ha gyors az oldalunk, nem csak a látogatók lesznek elégedettebbek, hanem előrébb is kerülhetünk a keresőben.

Valamint ne felejtsük el mérni az eredményeket, és még az indulás előtt elhelyezni a követőkódot az oldalunkon, mely a későbbiekben nagy segítségünkre lesz.

Sok sikert!

Szerző:

Csapó Gergely

Rackhost Zrt. alapítója és vezérigazgatója

Szerzőnkről:
csapo_gergely_belyegkepCsapó Gergely 17 éve sikeres sorozatvállalkozó. Közgazdász végzettséggel, programozói és IT projektmenedzseri tapasztalatokkal rendelkezik, több IT vonatkozású céggel a háta mögött. Jelenleg többek között a Rackhost Zrt. online infrastruktúra-szolgáltató alapítója és vezérigazgatója, mely a domain- és tárhely-szolgáltatói szektor egyik meghatározó szereplője. Gergely a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán vállalkozásfejlesztés témájú kurzusokat tart, továbbá elnöke a Dél-alföldi Startup Egyesületnek, és ötletgazdája a SzegedTech és SzegedBoost technológiai, illetve startup vállalkozások létrejöttét ösztönző rendezvénysorozatoknak.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor