Hét rettegett mumus az értékesítésben

Idegen emberek megszólításától a tényleges eladásig több félelem keseríti és nehezíti az értékesítők mindennapjait. Egy félelem egy hivatásban is bőven sok, itt azonban 7 „mumus” is gátolja a valódi eredményeket. Az ok egyértelműen az emberekkel történő bánásmód készségeinek hiánya.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Antré Akadémia egy teljes éven keresztül tanulmányozta kellő gondossággal az értékesítők munkáját. Több száz értékesítő, több száz interjú, kitöltött kérdőívek tucatjai, ügyféllátogatások és próbavásárlások jellemezték az esztendőt, ahol az országos felmérés eredményeként megdöbbentő eredmény született. Kiderült, hogy az értékesítésben dolgozó embereket 7 félelem gátolja az eredményekben:

  • Idegen emberek megszólítása
  • Saját maguk pozicionálása
  • Hideghívás
  • Visszatérő ügyféllé „konvertálás”
  • Az ügyfelek hangulatának kezelése
  • A visszautasítások kezelése
  • Az értékesítés lezárása, a tényleges eladás
Van az az ügyfél, akit el kell felejteni
Egy-egy ügyfél megszerzéséért a vállalkozók szinte mindenre képesek. Pedig olykor jobb lenne figyelni az intő jelekre, és még időben belátni: van olyan vásárló, akit jobb, ha elengedünk.
Egy szakmában egy mumus is elég, de ahol már hét félelem is keseríti a munkát, ott igazán nehezített a pálya. Pedig az értékesítői hivatás az egyik legszebb szakma kellene, hogy legyen, ahol játszva lehetne pénzt keresni. Ha a 7 „mumusból” egyetlen konklúziót kellene levonni, az nem más, minthogy a legtöbb értékesítő nem tud bánni az emberekkel. Az emberekkel történő bánásmód pedig az alapja minden eladásnak.

„Értékesíteni a világ legkönnyebb dolga. Akármit. Bármit, még a méregdrága, jócskán túlárazott prémiumterméket is. Nem az eladás az igazi művészet, hanem a bizalom kiépítése a másik emberben. Az az értékesítő, akinek nincs elég ügyfele, vagy pénze, aki folyton elutasításokat kap, nem tud bizalmat építeni az üzleti életben” – vélekedett Sándor András üzleti bizalomépítő mentor aki szerint bizalom a XXI. század valódi üzleti valutája.

Mondhatjuk, hogy ezer elégedett ügyfelünk van. De ezt mondhatja bárki. Ahhoz, hogy hitelesek legyünk, és megbízhatónak tűnjünk, inkább mutassuk meg őket! Mutassunk ajánlásokat, referenciákat! Persze nem szükséges ezret, elég száz is, de az igaz legyen. A kattintás után talál néhány konkrét technikát, ami segíthet a bizalom kiépítésében.

10 értékesítésgyilkos szokás
Ha nem pörög az üzlet, hajlamosak vagyunk mindent okolni a vevőktől a gazdaság állapotán át az időjárásig. Pedig sokszor magunk vagyunk a saját legnagyobb ellenségünk. Jobb szembenézni vele, hogy le tudjunk számolni az értékesítés gyilkos szokásokkal.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo