A CIB Bank adatai szerint a kihelyezett hitelösszegek növekedése immár negyedik éve folyamatos, 2019 végére a CIB célja, hogy a kisvállalkozások kihelyezett hitelállománya meghaladja a 40 milliárd forintot. A célkitűzés a bank szakemberei szerint reális, így négy év alatt 23 százalékos lehet a növekedés. Ez azt jelenti, hogy közel 10 milliárd forinttal nőhet a kihelyezett hitelállomány ebben az ügyfélkörben.
„Ez a vállalkozói kör mutatja a legvegyesebb képet, többek között a kihelyezett hitelek nagyságában is. 2018-ban a CIB által folyósított legkisebb kisvállalkozói hitel 200 ezer forint volt, a legnagyobb pedig 101 millió. Az átlagos hitelösszeg a kisvállalati szegmensünkben 10,1 millió forint volt” – mondta el Fetter István, a Kisvállalati szegmensért felelős vezető.
Ezen belül a vállalkozások napi likviditását biztosítani hivatott folyószámlahitel iránt van a legnagyobb érdeklődés, itt 200 ezer és 50 millió forint között mozog az igényelt keretösszeg. A CIB Bank külön termékvariációt alakított ki a kisebb összegű hiteligények hatékony és gyors kiszolgálására, így egypontos ügyintézéssel, egyszerűsített dokumentációval, legfeljebb három munkanapon belül juthat hozzá meglévő ügyfele a megcélzott hitelösszeghez.
2018-ban a kihelyezett hitelek állományát és darabszámát nézve is a keleti régió járt élen. A
A kisvállalkozások adminisztrációs terheit csökkenteni hivatott és nemrég bevezetett CIB Kisvállalkozói Hitelajánlat-készítő digitális platformon keresztül a vállalkozásoknak elegendő néhány céges adatot megadniuk, és pár percen belül személyre szabott hitelajánlathoz jutnak. Ez az innovatív megoldás 30 sikeres hitelügyletet eredményezett indulása óta, így összesen 238 millió forint hitelt folyósított a CIB olyan vállalkozásoknak, amelyek ezen internetes felületen kezdeményezték a hitelfelvételt.
A CIB kisvállalati ügyfelei előnyben részesítik a digitális banki csatornákat, 87 százalékuk bankol valamilyen elektronikus csatornán keresztül. Ami az utalásokat illeti, a legkisebb forgalmat bonyolító cégek 91%-a utal online, míg a havi négymillió forint feletti banki forgalmat bonyolító cégek esetében már elenyésző, 3 százalék alatti azok száma, akik még mindig bankfiókban kezdeményezik az utalásokat.