Kaphatunk hideget, meleget. Hogyan kezeljük a hideghívást?

Mitől lesz hatékony egy hideghívás? Hogyan bírjuk ki a sok visszautasítást? Földi Miklós Dániel, a Vállalkozók Fóruma szakértője ad néhány tippet, hogy szeressük meg a hideghívásokat és váljunk közben eredményesebbé?

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hideghívás sok vállalkozót érint, hiszen olyan értékesítési technikáról van szó, amely során ismeretlen embereket keresünk meg telefonon értékesítési szándékkal. A hideghívás technikáját kétféle módon építhetjük fel.

A klasszikus modell: ez a technika arra épül, hogy ha megfelelő módon építjük fel a beszélgetését a meggyőzés és a manipuláció pszichológiai modelljeivel meggyőzhetjük az igazunkról, és igent fog mondani a kérésünkre, ajánlatunkra.

Kép:Freestock.com

A személytelenség és a másik fél figyelmen kívül hagyása. Az emberek többsége akkor tud igazán meggyőző lenni, ha egyetért azzal amit kínál és mond, azaz ő is a vásárlás mellett döntene a másik fél helyében. Ilyenkor hatásosak a technikák, de e nélkül a belső meggyőződés nélkül csak üres, dobozolt mondatok.

Új modell: ez arra épül, hogy sokkal eredményesebb ha valódi érdeklődést mutatunk az emberek iránt, valódi értékkel bíró árut kínálunk, és nem versenyzünk az ügyféllel, hanem az elejétől fogva együttműködünk az ügyfél sikerének megteremtésében.

A sikeres értékesítéshez összpontosítás, koncentráció és fókuszált figyelem szükséges. Hogyan tehetünk ezekre szert?

Minden hívás előtt vagy ha operátorként dolgozunk, a hívások megkezdése előtt készüljünk fel gondolatban, hogy most csak a hideghívásokkal fogunk foglalkozni. Tegyük félre az egyéb tennivalóinkat, és keressük meg, hogy mi szükséges ahhoz, hogy megnyugodjunk, kitisztítsuk a fejünket. A legjobb, ha szokásokat, rutinokat alakítunk ki, és rászokunk ezekre. A bizalomhoz nyugalom és határozottság kell.

Gondoljuk át, hogy mi mit várnánk attól az embertől, aki nekünk próbálná meg eladni a terméket. Kerüljünk egy pillanatra a másik oldalra.
A hívások során szerepet kell játszani. Te leszel az értékesítő annak minden jó és rossz tulajdonságával együtt. Továbbá te leszel az, akit majd csak úgy emlegetnek este a vacsora közben, hogy “megint hívott egy ilyen értékesítő, de gyorsan leráztam..”, de alakíthatod úgy is, hogy inkább ezt mondják: “ Képzeld ma felhívott egy kedves hölgy/férfi, és pont lakásbiztosítást ( vagy bármi mást) ajánlott, micsoda véletlenek vannak, pont azt kerestem a napokban, meg is beszéltem vele egy találkozót”. Ez mind te leszel. Készülj fel rá.

Legyen elérhető forgatókönyvünk, ne kelljen gondolkodnunk, hogy mit akarunk mondani.

Először mindig mi mutatkozzunk be. Fontos az első benyomás. Soha nem kezdjük úgy a beszélgetést, hogy “Kovács úrral beszélek”? Ne törd rá az ajtót az ügyfeledre. Ne felejtsd, neked bizalmat kell ébresztened nem pedig szorongást és bizalmatlanságot.

Ne akarj minden kifogást kezelni. Mert megmerevedik tőle a beszélgetés, és személytelenné fog válni. Állj az ő oldalára. Ne akard meggyőzni nyilvánosan, hanem kerülj vele egy oldalra, építs bizalmat. A legerősebb bizalomépítő eszköz a másik emberre való odafigyelés. Mindenki szereti, ha figyelnek rá. Ne akard meggyőzni a magad igazáról, küzdj inkább azért, hogy kíváncsivá tedd.

Rögzíts minél több adatok a beszélgetésből (a legjobb ha erre van egy külön szoftvered, de ha nincs elég, ha csak leírod)

Ezt követően írd fel a teendőket (visszahívás, rendelési adatok továbbítása stb.). Ha sikeres voltál dicsérd meg magadat. Ha nem jött össze, gondold végig, hogy mi lehetett a probléma (a termék, a célcsoport, a script, a kommunikációd vagy csak rossz napod volt, mert van ilyen is).

Ügyfélszolgálati trendek
Ha céges ügyfelekről van szó, a márkaélmény hetven százalékban az érintkezési pontokon szerzett tapasztalatokról szól. A brand szíve és lelke tehát az ügyfélkezelés, ahol gondoskodhatunk arról, hogy a márkaígéret valósággá váljon.
A legfontosabb, hogy mindig tiszta fejjel, az ügyfelekkel szemben tiszta lappal (ne feltételezz róluk előre semmit), és együttműködésre alapozva kezdj neki a telefonálásnak. Ha valaki visszautasít, ne haraggal reagálj, hanem köszönöd meg, és kérd meg, hogy mondja el neked, hogy mi a visszautasítás oka.

A legrosszabb esetben is maximum kapsz egy kritikát amit be tudsz építeni a következő hívásodba. A legjobb esetben viszont akár megszerezheted az ügyfél érdeklődését, hiszen ki látott már olyan ügynököt, aki megköszöni a visszautasítást? Sőt még meg is érti? A pozitív reakciók és érzelmek pozitív hatást váltanak ki a másikból. Én már hallom is az ügyfél következő gondolatát “Na jó adok neki egy esélyt mégis. lássuk mi tud”…

Forrás: Vállalkozók Fóruma

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo