Nagy átverések lehetnek a légitársaságok tarifáiban

„A British Airways business osztálya olyan mint a Ryanair, csak ingyen van az étkezés.” Erre a sokak számára meglepő eredményre jutott egy brit fogyasztóvédelmi folyóirat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vizsgálatuk szerint, amely különösen a BA-t bírálja, a hazai társaság lehúzza utasait a business és az első osztályon, ahol a különösen drága jegyekért nem kapják meg az ígért magas minőségű szolgáltatást: gyengék az ételek, szűkek az ülések és nem kielégítőek a szórakoztatási szolgáltatások sem.

Kép: Pixabay

Az egyik utas ezt a The Times szerint úgy fogalmazta meg, hogy a BA business osztálya csak abban különbözik a Ryanairtől, hogy ingyen van az étkezés, míg a kiemelt turista-osztályon magas árért adnak igényteleneknek szóló szolgáltatást. A Which azt tanácsolta olvasóinak: jobban járnak, ha a turista-osztályra vesznek jegyet.

A British Airways azzal reagált, hogy a felmérés már nem volt időszerű, mivel a cég 6.5 millió fontot fordít gépei berendezésének korszerűsítésére. Egyébként a légitársaságok valóban beruháznak, mert heves verseny folyik a különösen jövedelmező prémium-kategóriás jegyek piacán. Így célszerű, ha az utas előzetesen tájékozódik, mert az egyes társaságok tarifái között igen nagy különbségek lehetnek.

A BA London-Szingapúr vonalán például 1.146 fontot kér az oda-útért a turista-osztályon, 2.015-öt

A helyfoglalási és csomagtrükkök húzzák a bevételt
A légitársaságok bevételeinek 27 százaléka, 1,6 Mrd. euró származott 2017-ben a jegyeladáson túli díjakból. A helyfoglalási, poggyász és egyéb díjak egyre nagyobb szerepet játszanak a repülési üzletben.
a prémium-turistán, 5.577-et a business- és 6.898 fontot az első osztályon. A Londonból Hongkongba repülő utas a BA első osztályán 12.600 fontot fizet, ugyanakkor a Cathay Pacificnél csak 4.800, az Emiratesnél 3.635 fontot.

A prémium turistaosztályok versenyében egyébként a Singapore Airlines került az első helyre a Virgin Atlantic és a TUI előtt. A Which felmérése szerint az utasok a Cathay Pacificet tették az első helyre a business – és első osztályú szolgáltatásoknál, második az Emirates lett, ahol az első osztályon még zuhanyozhat is az utas.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo