Vizsgálatuk szerint, amely különösen a BA-t bírálja, a hazai társaság lehúzza utasait a business és az első osztályon, ahol a különösen drága jegyekért nem kapják meg az ígért magas minőségű szolgáltatást: gyengék az ételek, szűkek az ülések és nem kielégítőek a szórakoztatási szolgáltatások sem.
Az egyik utas ezt a The Times szerint úgy fogalmazta meg, hogy a BA business osztálya csak abban különbözik a Ryanairtől, hogy ingyen van az étkezés, míg a kiemelt turista-osztályon magas árért adnak igényteleneknek szóló szolgáltatást. A Which azt tanácsolta olvasóinak: jobban járnak, ha a turista-osztályra vesznek jegyet.
A British Airways azzal reagált, hogy a felmérés már nem volt időszerű, mivel a cég 6.5 millió fontot fordít gépei berendezésének korszerűsítésére. Egyébként a légitársaságok valóban beruháznak, mert heves verseny folyik a különösen jövedelmező prémium-kategóriás jegyek piacán. Így célszerű, ha az utas előzetesen tájékozódik, mert az egyes társaságok tarifái között igen nagy különbségek lehetnek.
A BA London-Szingapúr vonalán például 1.146 fontot kér az oda-útért a turista-osztályon, 2.015-öt
A prémium turistaosztályok versenyében egyébként a Singapore Airlines került az első helyre a Virgin Atlantic és a TUI előtt. A Which felmérése szerint az utasok a Cathay Pacificet tették az első helyre a business – és első osztályú szolgáltatásoknál, második az Emirates lett, ahol az első osztályon még zuhanyozhat is az utas.