Nagy átverések lehetnek a légitársaságok tarifáiban

„A British Airways business osztálya olyan mint a Ryanair, csak ingyen van az étkezés.” Erre a sokak számára meglepő eredményre jutott egy brit fogyasztóvédelmi folyóirat.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Vizsgálatuk szerint, amely különösen a BA-t bírálja, a hazai társaság lehúzza utasait a business és az első osztályon, ahol a különösen drága jegyekért nem kapják meg az ígért magas minőségű szolgáltatást: gyengék az ételek, szűkek az ülések és nem kielégítőek a szórakoztatási szolgáltatások sem.

Kép: Pixabay

Az egyik utas ezt a The Times szerint úgy fogalmazta meg, hogy a BA business osztálya csak abban különbözik a Ryanairtől, hogy ingyen van az étkezés, míg a kiemelt turista-osztályon magas árért adnak igényteleneknek szóló szolgáltatást. A Which azt tanácsolta olvasóinak: jobban járnak, ha a turista-osztályra vesznek jegyet.

A British Airways azzal reagált, hogy a felmérés már nem volt időszerű, mivel a cég 6.5 millió fontot fordít gépei berendezésének korszerűsítésére. Egyébként a légitársaságok valóban beruháznak, mert heves verseny folyik a különösen jövedelmező prémium-kategóriás jegyek piacán. Így célszerű, ha az utas előzetesen tájékozódik, mert az egyes társaságok tarifái között igen nagy különbségek lehetnek.

A BA London-Szingapúr vonalán például 1.146 fontot kér az oda-útért a turista-osztályon, 2.015-öt

A helyfoglalási és csomagtrükkök húzzák a bevételt
A légitársaságok bevételeinek 27 százaléka, 1,6 Mrd. euró származott 2017-ben a jegyeladáson túli díjakból. A helyfoglalási, poggyász és egyéb díjak egyre nagyobb szerepet játszanak a repülési üzletben.
a prémium-turistán, 5.577-et a business- és 6.898 fontot az első osztályon. A Londonból Hongkongba repülő utas a BA első osztályán 12.600 fontot fizet, ugyanakkor a Cathay Pacificnél csak 4.800, az Emiratesnél 3.635 fontot.

A prémium turistaosztályok versenyében egyébként a Singapore Airlines került az első helyre a Virgin Atlantic és a TUI előtt. A Which felmérése szerint az utasok a Cathay Pacificet tették az első helyre a business – és első osztályú szolgáltatásoknál, második az Emirates lett, ahol az első osztályon még zuhanyozhat is az utas.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo