Magyarországon a legelégedettebbek a fogyasztók

EU-szerte a fogyasztók alig több mint a fele bízik abban, hogy a szolgáltatási ágazatokban működő vállalkozások betartják a fogyasztóvédelmi szabályokat. A tagállamok többségében a távközlési, a pénzügyi és a közüzemi szolgáltatások továbbra is igen problémás területek.

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

Magyarországon 2015 óta 6,4 ponttal nőtt a vizsgált piacok összesített átlagos teljesítménymutatója, 89,6 pontra (a maximálisan elérhető 100-ból).

Kép: Pixabay

A magyarországi eredmény így 9,4 ponttal haladja meg a 80,2 pontos uniós átlagot. Magyarországon az árupiacok között a legjobb eredményt a testápolási termékek érték el (94,3 pont), a legrosszabbat pedig a használt gépkocsik (83,0).

A szolgáltatások tekintetében a villamosenergia-szolgáltatások szerepeltek a legjobban (93,8 pont), az ingatlanágazat pedig a legrosszabban (83,1). Összesen 33 piacra vonatkozóan mérték Magyarországon a legjobb eredményt a tagállamok között.

A jelentés kedvező fejleménynek látja, hogy a fogyasztói bizalom terén csökken az eltérés Kelet- és Nyugat-Európa között. Továbbá a fogyasztók körében erős bizalmat élveznek a személyi szolgáltatások (fodrászok, gyógyfürdők), a nyaralási szálláshelyek és a szervezett utazások.

Az internetszolgáltatást és a mobiltelefon-szolgáltatásokat a fogyasztók továbbra is a legproblematikusabb területek közé

Az unióban nem lehetnek másodosztályú termékek és vásárlók
Ha vállalatok egész Európában forgalmaznak egy terméket, amelynek országonként eltérő a minősége, akkor nem címkézhetik fel ugyanúgy és látszólag ugyanazzal a márkával, mert az a fogyasztók félrevezetését jelenti, fogalmaztak az EP képviselői.
sorolják: 20,3%-uk, illetve 17,5%-uk szembesült nehézségekkel ezekben az ágazatokban az elmúlt év során. A fogyasztók legalább 10%-a által említett egyéb területek a következők: televízió-előfizetés, vezetékes telefonszolgáltatás, infokommunikációs technológiai és elektronikai cikkek értékesítése, vasút és városi közlekedés, használt gépkocsik, ingatlan, postai szolgáltatások, új gépkocsik, autókölcsönzési és autójavítási szolgáltatások.

A problémák esetén a fogyasztóknak legnagyobb kárt okozó ágazat a pénzügyi szolgáltatásoké. A lakásbiztosítás, a jelzálog, a kölcsön és hitel, a villamos energia és a vízellátás terén problémákat tapasztaló fogyasztók legalább 35%-a számol be arról, hogy emiatt súlyos kár érte őket.

A légitársaságokkal, befektetési termékekkel és gépjármű-biztosításokkal kapcsolatban nehézségekkel szembesülő fogyasztók is jelentős kárról számolnak be.

"A fogyasztói bizalom erősödik, ám még mindig túl sok fogyasztónak vannak rossz tapasztalatai bizonyos piacok tekintetében, például ingatlanvételkor vagy használt autó vásárlásakor” – nyilatkozta a területért felelős biztos. Az Európai Bizottság idén tavasszal megfogalmazott kezdeményezése megerősíti a fogyasztói jogok érvényesítését és új eszközöket biztosít a fogyasztók számára jogaik megvédéséhez. A kollektív keresetek lehetősége nagyobb mértékű tiszteletben tartására ösztönzi a vállalkozásokat. (eu.hu)

Véleményvezér

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba 

Nem is tudni melyik a nagyobb baj, hogy nincs orvos, vagy, hogy illetéktelenül lakik a polgármester a szolgálati lakásban.
Kitört a botrány, átverte a kormány a méhészeket

Kitört a botrány, átverte a kormány a méhészeket 

Lóg az orruk az átvert méhészeknek.
A világ fejlettebb része nem az atomenergia felé tart

A világ fejlettebb része nem az atomenergia felé tart 

Megújulótermelésben a sor végén kullogunk.
Európa legszuperebb városait előzi Budapest az ingatlanok megfizethetősége alapján

Európa legszuperebb városait előzi Budapest az ingatlanok megfizethetősége alapján 

Családi segítség nélkül szinte lehetetlen Budapesten ingatlanhoz jutni egy fiatalnak.
Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására 

Még soha nem volt mélységű lejárató kampány indult Magyar Péter ellen.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo