A céges kocsik éltetik a márkaszervízeket

A tulajdonosok alapvetően garancia idő alatt hordják autóikat márkaszervizbe, s a garanciális javításon túl az évszakváltásokhoz kötött felkészítéseket és az idős autókra vonatkozó akciókat veszik leggyakrabban igénybe.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: MTI

A márkakereskedői statisztikák alapján 10-15 százalékkal javult egyes márkaszervizek forgalma - derült ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének felméréséből, amit az „Értünk hozzá” kampányban résztvevő márkaszervizek segítségével készített el. Egyes márkaszervizek 10-15 százalékos növekedést értek el 2014-ben, s a forgalom mellett az alkatrész értékesítések számában is emelkedést tapasztaltak.

Az ügyfelek megoszlása nem változott jelentősen az elmúlt időszakban, a javítások 60 százaléka céges autókat érint. A kocsik jellemzően kötelező szervizek vagy garanciális javítások, GFB és CASCO ügyintézés, valamint az akciós ajánlatok kapcsán fordulnak meg leggyakrabban a műhelyekben.

A felmérés ismét megerősítette azt a tényt, hogy hazánkban az autókat átlagosan 3-5 éves korukig, azaz a garanciaidő lejártáig viszik márkaszervizbe, azoknál a márkáknál, akik például hétéves garanciát biztosítanak, kitolódik a korhatár. A válaszadók egyik fele úgy tapasztalja, hogy a garanciaidő lejárta után az autósok legfeljebb fele marad a márkaszervizek mellett, de sokan úgy vélekedtek, hogy ez a szám 25 százaléknál is alacsonyabb. A haszonjárművek esetében a legmagasabb az elvándorlás, míg a prémium kategóriájú autók tulajdonosai azok, akik legtovább kitartanak a márkaszervizek mellett.

Lecsaptunk a használt Opelekre
Tavaly az előző évhez képest több mint tíz százalékkal több – csaknem félmillió – használt autó cserélt gazdát. Ezeknek a járműveknek az átlagára csaknem 9 százalékkal növekedett ugyanebben az időszakban, ismét meghaladva az 1,6 millió forintos átlagot.
A garancia idő után az importőrök idős autókra vonatkozó, kedvező javítási és alkatrész ajánlatokkal igyekeznek megtartani ügyfeleiket, bár jelentős részük ezután az illegális javítóműhelyek, vagy a márkafüggetlen szervizek szolgáltatásait veszik igénybe. A fő vonzerőt sok esetben az jelenti a tulajdonosok számára, hogy számlamentesen végeztethetik a javításokat, így a szerelések alkalmával megspórolhatják a 27 százalékos ÁFA- t. Egy korábbi ADAC felmérés nemzetközi szinten is megerősítette, hogy az autósok akkor kérik a későbbiekben a márkaszerviz segítségét, ha a gépkocsin olyan probléma fordul elő, amit az illegális műhelyekben nem tudtak megoldani, magyarán komoly szaktudásra, vagy diagnosztikai műszert igénylő beavatkozásra van szükség.

A szezonális felkészítő ajánlatok azonban népszerűek az idős autósok körében is: a tavaszi és a téli átvizsgálás kapcsán sokan fordulnak márkakereskedésekhez. Az egyéb szolgáltatások, - mint például a gumitárolás vagy a műszaki vizsga -, is plusz ügyfeleket hoznak.

Kinek éri meg céges kocsit adni?
Egy bizonyos státusz felett még Magyarországon is mindenkinek jár a vállalati kocsi, ám sok olyan dolgozó is van, akinek a munkájához elengedhetetlen, és ez ma már nem is terheli meg annyira a munkáltató pénztárcáját, mint korábban.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo