A márkakereskedői statisztikák alapján 10-15 százalékkal javult egyes márkaszervizek forgalma - derült ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének felméréséből, amit az „Értünk hozzá” kampányban résztvevő márkaszervizek segítségével készített el. Egyes márkaszervizek 10-15 százalékos növekedést értek el 2014-ben, s a forgalom mellett az alkatrész értékesítések számában is emelkedést tapasztaltak.
Az ügyfelek megoszlása nem változott jelentősen az elmúlt időszakban, a javítások 60 százaléka céges autókat érint. A kocsik jellemzően kötelező szervizek vagy garanciális javítások, GFB és CASCO ügyintézés, valamint az akciós ajánlatok kapcsán fordulnak meg leggyakrabban a műhelyekben.
A felmérés ismét megerősítette azt a tényt, hogy hazánkban az autókat átlagosan 3-5 éves korukig, azaz a garanciaidő lejártáig viszik márkaszervizbe, azoknál a márkáknál, akik például hétéves garanciát biztosítanak, kitolódik a korhatár. A válaszadók egyik fele úgy tapasztalja, hogy a garanciaidő lejárta után az autósok legfeljebb fele marad a márkaszervizek mellett, de sokan úgy vélekedtek, hogy ez a szám 25 százaléknál is alacsonyabb. A haszonjárművek esetében a legmagasabb az elvándorlás, míg a prémium kategóriájú autók tulajdonosai azok, akik legtovább kitartanak a márkaszervizek mellett.
A szezonális felkészítő ajánlatok azonban népszerűek az idős autósok körében is: a tavaszi és a téli átvizsgálás kapcsán sokan fordulnak márkakereskedésekhez. Az egyéb szolgáltatások, - mint például a gumitárolás vagy a műszaki vizsga -, is plusz ügyfeleket hoznak.