A kaliforniai Cupertinóban Tim Cook, az Apple főnöke és helyettesei hollywoodi sztárok kíséretében jelentették be az újdonságokat – amelyek között, a szokásokkal ellentétben, egyetlen műszaki sem volt.
Az eddig is létező Apple News alkalmazás térítős formájának előfizetői (egyelőre csak az észak-amerikaiak, mellettük belátható időn belül csak a britek) havi 10 dollárért vagy 300 amerikai magazint és néhány napilapot olvashatnak. Az utóbbiak között van két jelentős, a The Los Angeles Times és a Wall Street Journal, valamint a Toronto Star – de hiányoznak a legalább olyan fontos The New York Times és a The Washington Post, akárcsak az igen elterjedt USA To-day.
Az Apple a előfizetésekből származó jövedelmet fele-fele arányban osztja meg a lapokkal –
Az Apple zene-streaming szolgáltatásának már 50 millió előfizetője van. Feltehetően hasonló sikerben bízva indít a cég most film-streaming szolgáltatást, amely világszerte elérhető lesz. Elemzők figyelmeztetnek, hogy az Apple itt zsúfolt piacra lép, ajánlata (amelynek árát még nem közölték) nem lesz akkora, mint amit a Netflix vagy az Amazon kínál. Nyílt kérdés az is, lesz-e elég előfizető, aki kész újabb szolgáltatónak fizetni filmekért, tv-sorozatokért. Ugyancsak előfizetéses alapon kínál majd az Apple ősztől száznál több internetes játékot – azok viszont csak a cég termékein futtathatók.
Valódi újdonság az Apple hitelkártyája, amelyet a Goldman-Sachs bankházzal együttműködve bocsátanak ki. Az némi visszatérítést biztosít a vásárlások után, elsősorban ha Apple termékről-szolgáltatásról van szó. A kártya különleges biztonsági védelmet kap, költségei, kamatai még ismeretlenek.
(Forrás: The New York Times)