Nagy csinnadratta, kevés újdonság az Apple-nél

Jóllehet már közel egymilliárd iPhonet használnak a világon, érezhetően esik az Apple egyre drágább mobiltelefonjainak forgalma. Az óriáscég most hír- és film-streaming, illetve játékszolgáltatással, valamint saját hitelkártyával tör be új piacokra – amelyeken már elég sokan tülekednek.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kaliforniai Cupertinóban Tim Cook, az Apple főnöke és helyettesei hollywoodi sztárok kíséretében jelentették be az újdonságokat – amelyek között, a szokásokkal ellentétben, egyetlen műszaki sem volt.

Fotó: Mike Deerkoski/flickr

Az eddig is létező Apple News alkalmazás térítős formájának előfizetői (egyelőre csak az észak-amerikaiak, mellettük belátható időn belül csak a britek) havi 10 dollárért vagy 300 amerikai magazint és néhány napilapot olvashatnak. Az utóbbiak között van két jelentős, a The Los Angeles Times és a Wall Street Journal, valamint a Toronto Star – de hiányoznak a legalább olyan fontos The New York Times és a The Washington Post, akárcsak az igen elterjedt USA To-day.

Az Apple a előfizetésekből származó jövedelmet fele-fele arányban osztja meg a lapokkal –

A Spotify belemarkolt a tortába, az Apple a morzsákat szedegeti
Éleződik a verseny a streaming szolgáltatások piacán: a Spotify most az Európai Uniónál tett panaszt az Apple miatt, mert az 30 százalékot kér, ha az ő készüléke révén köt üzletet a versenytárs.
feltehetően ez lehet az egyik ok, hogy sokan kimaradtak a csomagból. Korábbi amerikai kísérletetek hasonló szolgáltatásra elhaltak, és kérdéses, hogy – miután sok lap, magazin részben vagy egészben így is ingyen hozzáférhető a neten – mekkora lesz az érdeklődés. Az USA-ban az elmúlt 15 évben több mint 1400 újság szűnt meg, visszaestek a hirdetések, és újabban leépítésre kényszerülnek népszerű on-line portálok is.

Az Apple zene-streaming szolgáltatásának már 50 millió előfizetője van. Feltehetően hasonló sikerben bízva indít a cég most film-streaming szolgáltatást, amely világszerte elérhető lesz. Elemzők figyelmeztetnek, hogy az Apple itt zsúfolt piacra lép, ajánlata (amelynek árát még nem közölték) nem lesz akkora, mint amit a Netflix vagy az Amazon kínál. Nyílt kérdés az is, lesz-e elég előfizető, aki kész újabb szolgáltatónak fizetni filmekért, tv-sorozatokért. Ugyancsak előfizetéses alapon kínál majd az Apple ősztől száznál több internetes játékot – azok viszont csak a cég termékein futtathatók.

Valódi újdonság az Apple hitelkártyája, amelyet a Goldman-Sachs bankházzal együttműködve bocsátanak ki. Az némi visszatérítést biztosít a vásárlások után, elsősorban ha Apple termékről-szolgáltatásról van szó. A kártya különleges biztonsági védelmet kap, költségei, kamatai még ismeretlenek.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo