Sok autószerviz csak annak látszik

Az országban felmért több mint ötezer autószerviz ötöde már nem létezik a bejelentett telephelyén, és kevesebb mint fele folytat szerviztevékenységet, illetve rendelkezik az ehhez szükséges műszerekkel, berendezésekkel – derült ki egy kutatásból.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közleményük szerint a Garvisor közösségi szervizkereső portál üzemeltetői az elmúlt négy hónapban több mint ötezer autószervizt mértek fel. A weboldalon ezekből több mint 2100, előzetesen átvizsgált szerviz van jelen, amelynek a szolgáltatásai között kereshetnek a felhasználók országosan, és értékelhetik is az elvégzett munkát.

Kép: Pixabay

Az adatbázisba csak azok a szervizek kerülhettek be, amelyek valóban rendelkeznek az adott szolgáltatás elvégzéséhez szükséges tárgyi feltételekkel – műszerekkel, berendezésekkel –, és vállalták, hogy szolgáltatásaikat a közösség értékelje.

A felmérés során kiderült, hogy a szolgáltatók 18,3 százaléka – tevékenysége alapján – nem tekinthető járműszerviznek, nem nyújtja a meghirdetett szolgáltatást vagy nem rendelkezik a feltüntetett szolgáltatás elvégzéséhez szükséges műszerparkkal.

A vizsgált több mint ötezer cég további 13,3 százalékát azért nem vették fel az adatbázisba, mert nem vállalták a közösségi értékelést, vagy a műhely leterheltsége és a munkaerőhiány miatt nem tudnák vállalni további megrendelések ellátását.

Nem futja új autóra a magyarnak
Az átlag magyar háztartás 10 évesnél öregebb, eleve használtan vásárolt autóval közlekedik. Az autók többsége 5 és 15 ezer kilométer közötti távot fut évente, a háztartások zöme elsősorban bevásárlásra, belföldi utazásra és munkába járásra használja az autóját.
A kutatás szerint a szervizek több mint 90 százaléka márkafüggetlen. A legalapvetőbb kényelmi szolgáltatások közül az időpontfoglalást a szervizek 87 százaléka, a szaktanácsadást 68, az ügyfélvárót 65, a wi-fi kapcsolatot 57, a flottaszervizelést pedig 61 százaléka vállalja.

A felmérés szerint a bankkártyás fizetést egyelőre a cégek alig 22 százaléka biztosítja. A szolgáltatók kevesebb mint fele, 44 százaléka vállalja az autó el- és hazaszállítását, és csupán 15-15 százalékuk biztosít a javítás idejére csereautót vagy non-stop gépkocsi-átvételt. A non-stop javítási szolgáltatásokat vállaló szolgáltatók aránya még ennél is alacsonyabb, 7 százalékos.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo