Az olcsójánosok lettek az igazi cápák

A technika gyors fejlődése és a pénztelenség szinte ellehetetlenít bizonyos szakmákat. Nincs kereslet a szaktudásra, a gyakorlatlan szakmunkások ár alatt viszik el a megrendeléseket.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: OSHA

A szolgáltatóipar legjobbjai közül is csak a kivételesen szerencsés emberek tudnak kimaradni az árversenyből, ahol az ifjú titánok a bekerülés jegyében aprópénzért, vagy akár ingyen is dolgoznak egy eleve pénztelen világban. Egyetlen kiút van, tartani a nagyon jó minőséget és árat és elveket szabni a hétköznapok olcsójánosaival szemben. A bosszúság persze így is megmarad.

Megannyi szegmens van, ahol a szolgáltatást nyújtó kisvállalkozó tudása, 10-15 éve még egy szakmának számított, és nem lehetett például bárki fotós, aki meg tudott venni egy közepesen jó gépet. Tény, ami tény, kattintani mindenki tud, és manapság a szintén sokat fejlődő photoshoppal ellensúlyozni lehet a tudást és a tapasztalatot. (Viszont sok területen éppen szakemberhiányt tapasztalnak a cégek.)

A probléma igazából mégis a megrendelői igényszint csökkenéséből fakad, ami kihat a szolgáltatói szektor döntő többségére. Lényegtelen milyen a végtermék, vagy legalábbis elég tág a kompromisszumos skála ahhoz, hogy szinte mindegy legyen. A legtöbb helyen, minden szempontot felülír az ár.

Az ifjú titánok örömmel szállnak be ebbe a körbe, hiszen az elején szülői támogatással még könnyen engedhetnek meg olyan nagyvonalú, ámde irreális ajánlatokat, ami minden megrendelőnek kecsegtető, még akkor is, ha a végeredmény minimum kétséges. Ugyanez van a kisiparosoknál, ahol a burkoláshoz nem értő festők, bevállalják olcsón a komplett lakásfelújításokat és a valódi iparos hoppon marad, mikor árajánlatot ad.

Négy jó tanács a több megrendelőhöz
A 2015-ös év a vevőszerzésben is új trendeket hoz a kis- és középvállalkozások számára. Fejlődni, látványos konverziónövekedést produkálni nem lehetetlen, bemutatunk négy követendő tanácsot, amellyel több vevőt szerezhetünk a weboldalunkra.
Nyilván a jóra mindig van igény, de ahogy a gazdasági válsággal beszűkültek a keretek a jók közül is egyre kevesebben tudták megtartani a rájuk még igényt tartó réteg megrendeléseit. Bizonyos szolgáltató szektorban 15 éve nincsen áremelkedés, sőt ugyanazért a munkáért kevesebb pénzt lehet elkérni, mint 15 éve.

Nincs igény a szakmunkára

Nagy Csaba fotóriporter szerint nincs igény a szakmunkára, a piacuk olyan szűkre soványodott, hogy a grafikon ezt ábrázolni próbáló tortaszelete lassan már nem látszik. Többször kaptam már olyan „felkérést”  - már ha lehet ezt annak nevezni - , hogy kellene az egyik képed, majd odaírjuk a nevedet és jó lesz neked referenciának, vagy megcsinálja a főnök fia ingyen, de azért kösz, hogy küldtél ajánlatot „ – nyilatkozta Nagy Csaba a Piac és Profitnak.

Nagy szerint egyetlen megoldás van a talpon maradásra. Mindig megkérdőjelezhetetlen minőséget kell hozni, és nem szabad beszállni az árversenybe, akkor sem, ha ezzel megrendelések vesznek el, hiszen ez leértékeli az embert és a munkát is, amiért később már senki nem fizet annyit, amennyi járna érte, csupán azért, mert egyszer már olcsóbban is elvállalta.

Új karrierre vágyik? Íme 13 szakma a jövőből
Régen egyszerű volt az emberek szakmai élete: elmentek egy iskolába, elhelyezkedtek a tanult szakmájukban, és onnan is mentek nyugdíjba. A gyors technológiai változásnak köszönhetően ez ma már nincs így. Nagyon sok új szakma jön létre folyamatosan. Ki gondolta volna például 15 éve, hogy közösségimédia-menedzserek lesznek? Vagy 25 éve, hogy webdesignerek?

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo