Az olcsójánosok lettek az igazi cápák

A technika gyors fejlődése és a pénztelenség szinte ellehetetlenít bizonyos szakmákat. Nincs kereslet a szaktudásra, a gyakorlatlan szakmunkások ár alatt viszik el a megrendeléseket.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: OSHA

A szolgáltatóipar legjobbjai közül is csak a kivételesen szerencsés emberek tudnak kimaradni az árversenyből, ahol az ifjú titánok a bekerülés jegyében aprópénzért, vagy akár ingyen is dolgoznak egy eleve pénztelen világban. Egyetlen kiút van, tartani a nagyon jó minőséget és árat és elveket szabni a hétköznapok olcsójánosaival szemben. A bosszúság persze így is megmarad.

Megannyi szegmens van, ahol a szolgáltatást nyújtó kisvállalkozó tudása, 10-15 éve még egy szakmának számított, és nem lehetett például bárki fotós, aki meg tudott venni egy közepesen jó gépet. Tény, ami tény, kattintani mindenki tud, és manapság a szintén sokat fejlődő photoshoppal ellensúlyozni lehet a tudást és a tapasztalatot. (Viszont sok területen éppen szakemberhiányt tapasztalnak a cégek.)

A probléma igazából mégis a megrendelői igényszint csökkenéséből fakad, ami kihat a szolgáltatói szektor döntő többségére. Lényegtelen milyen a végtermék, vagy legalábbis elég tág a kompromisszumos skála ahhoz, hogy szinte mindegy legyen. A legtöbb helyen, minden szempontot felülír az ár.

Az ifjú titánok örömmel szállnak be ebbe a körbe, hiszen az elején szülői támogatással még könnyen engedhetnek meg olyan nagyvonalú, ámde irreális ajánlatokat, ami minden megrendelőnek kecsegtető, még akkor is, ha a végeredmény minimum kétséges. Ugyanez van a kisiparosoknál, ahol a burkoláshoz nem értő festők, bevállalják olcsón a komplett lakásfelújításokat és a valódi iparos hoppon marad, mikor árajánlatot ad.

Négy jó tanács a több megrendelőhöz
A 2015-ös év a vevőszerzésben is új trendeket hoz a kis- és középvállalkozások számára. Fejlődni, látványos konverziónövekedést produkálni nem lehetetlen, bemutatunk négy követendő tanácsot, amellyel több vevőt szerezhetünk a weboldalunkra.
Nyilván a jóra mindig van igény, de ahogy a gazdasági válsággal beszűkültek a keretek a jók közül is egyre kevesebben tudták megtartani a rájuk még igényt tartó réteg megrendeléseit. Bizonyos szolgáltató szektorban 15 éve nincsen áremelkedés, sőt ugyanazért a munkáért kevesebb pénzt lehet elkérni, mint 15 éve.

Nincs igény a szakmunkára

Nagy Csaba fotóriporter szerint nincs igény a szakmunkára, a piacuk olyan szűkre soványodott, hogy a grafikon ezt ábrázolni próbáló tortaszelete lassan már nem látszik. Többször kaptam már olyan „felkérést”  - már ha lehet ezt annak nevezni - , hogy kellene az egyik képed, majd odaírjuk a nevedet és jó lesz neked referenciának, vagy megcsinálja a főnök fia ingyen, de azért kösz, hogy küldtél ajánlatot „ – nyilatkozta Nagy Csaba a Piac és Profitnak.

Nagy szerint egyetlen megoldás van a talpon maradásra. Mindig megkérdőjelezhetetlen minőséget kell hozni, és nem szabad beszállni az árversenybe, akkor sem, ha ezzel megrendelések vesznek el, hiszen ez leértékeli az embert és a munkát is, amiért később már senki nem fizet annyit, amennyi járna érte, csupán azért, mert egyszer már olcsóbban is elvállalta.

Új karrierre vágyik? Íme 13 szakma a jövőből
Régen egyszerű volt az emberek szakmai élete: elmentek egy iskolába, elhelyezkedtek a tanult szakmájukban, és onnan is mentek nyugdíjba. A gyors technológiai változásnak köszönhetően ez ma már nincs így. Nagyon sok új szakma jön létre folyamatosan. Ki gondolta volna például 15 éve, hogy közösségimédia-menedzserek lesznek? Vagy 25 éve, hogy webdesignerek?

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo