Az olcsójánosok lettek az igazi cápák

A technika gyors fejlődése és a pénztelenség szinte ellehetetlenít bizonyos szakmákat. Nincs kereslet a szaktudásra, a gyakorlatlan szakmunkások ár alatt viszik el a megrendeléseket.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: OSHA

A szolgáltatóipar legjobbjai közül is csak a kivételesen szerencsés emberek tudnak kimaradni az árversenyből, ahol az ifjú titánok a bekerülés jegyében aprópénzért, vagy akár ingyen is dolgoznak egy eleve pénztelen világban. Egyetlen kiút van, tartani a nagyon jó minőséget és árat és elveket szabni a hétköznapok olcsójánosaival szemben. A bosszúság persze így is megmarad.

Megannyi szegmens van, ahol a szolgáltatást nyújtó kisvállalkozó tudása, 10-15 éve még egy szakmának számított, és nem lehetett például bárki fotós, aki meg tudott venni egy közepesen jó gépet. Tény, ami tény, kattintani mindenki tud, és manapság a szintén sokat fejlődő photoshoppal ellensúlyozni lehet a tudást és a tapasztalatot. (Viszont sok területen éppen szakemberhiányt tapasztalnak a cégek.)

A probléma igazából mégis a megrendelői igényszint csökkenéséből fakad, ami kihat a szolgáltatói szektor döntő többségére. Lényegtelen milyen a végtermék, vagy legalábbis elég tág a kompromisszumos skála ahhoz, hogy szinte mindegy legyen. A legtöbb helyen, minden szempontot felülír az ár.

Az ifjú titánok örömmel szállnak be ebbe a körbe, hiszen az elején szülői támogatással még könnyen engedhetnek meg olyan nagyvonalú, ámde irreális ajánlatokat, ami minden megrendelőnek kecsegtető, még akkor is, ha a végeredmény minimum kétséges. Ugyanez van a kisiparosoknál, ahol a burkoláshoz nem értő festők, bevállalják olcsón a komplett lakásfelújításokat és a valódi iparos hoppon marad, mikor árajánlatot ad.

Négy jó tanács a több megrendelőhöz
A 2015-ös év a vevőszerzésben is új trendeket hoz a kis- és középvállalkozások számára. Fejlődni, látványos konverziónövekedést produkálni nem lehetetlen, bemutatunk négy követendő tanácsot, amellyel több vevőt szerezhetünk a weboldalunkra.
Nyilván a jóra mindig van igény, de ahogy a gazdasági válsággal beszűkültek a keretek a jók közül is egyre kevesebben tudták megtartani a rájuk még igényt tartó réteg megrendeléseit. Bizonyos szolgáltató szektorban 15 éve nincsen áremelkedés, sőt ugyanazért a munkáért kevesebb pénzt lehet elkérni, mint 15 éve.

Nincs igény a szakmunkára

Nagy Csaba fotóriporter szerint nincs igény a szakmunkára, a piacuk olyan szűkre soványodott, hogy a grafikon ezt ábrázolni próbáló tortaszelete lassan már nem látszik. Többször kaptam már olyan „felkérést”  - már ha lehet ezt annak nevezni - , hogy kellene az egyik képed, majd odaírjuk a nevedet és jó lesz neked referenciának, vagy megcsinálja a főnök fia ingyen, de azért kösz, hogy küldtél ajánlatot „ – nyilatkozta Nagy Csaba a Piac és Profitnak.

Nagy szerint egyetlen megoldás van a talpon maradásra. Mindig megkérdőjelezhetetlen minőséget kell hozni, és nem szabad beszállni az árversenybe, akkor sem, ha ezzel megrendelések vesznek el, hiszen ez leértékeli az embert és a munkát is, amiért később már senki nem fizet annyit, amennyi járna érte, csupán azért, mert egyszer már olcsóbban is elvállalta.

Új karrierre vágyik? Íme 13 szakma a jövőből
Régen egyszerű volt az emberek szakmai élete: elmentek egy iskolába, elhelyezkedtek a tanult szakmájukban, és onnan is mentek nyugdíjba. A gyors technológiai változásnak köszönhetően ez ma már nincs így. Nagyon sok új szakma jön létre folyamatosan. Ki gondolta volna például 15 éve, hogy közösségimédia-menedzserek lesznek? Vagy 25 éve, hogy webdesignerek?

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo