Szenvedélybiznisz cikkek
Az egészséghez vezető üzlet
Gyógyszerek helyett a természet kincseinek erejében hisz Bezsila Ágnes, aki a természetes alapanyagok mellett a főzés kultúráját terjeszti kis boltjával. Az üzentre pedig egyre többen nyitottak.
Nem úri huncutság az etikett: viselkedni tudni kell(ene)
A jó modor nem afféle úri huncutság, hanem a sikeres érvényesülés feltétele. Rugalmasság és magabiztosság, amitől mások jobban érzik magukat a társaságunkban, miközben mi uraljuk a terepet. Jogászként csinált karriert Erdős Zsuzsanna etikett-coach, de érezte, nincs a helyén. Sokáig nem ismerte fel a vágyott új utat, bár, mint mondja, mindig is érezte, hogy „ott van az orra előtt”.
Szvingőrület
Hazánkban is egyre menőbb a retro, ennek pedig egyik legjobb példája, hogy újra reneszánszukat élik olyan táncok is, amelyeket csaknem egy évszázaddal korábban roptak. Ilyen például a 30-as években járt lindy hop, amely az egyik legismertebb szving tánc a világon. Ezt a trendet lovagolták meg a Swingtime Budapest tánciskola alapítói.
Ingyen, profin, sikeresen
A világ legjobb angolnyelv-oktató portáljának szavazták meg a tanulók az 5 Perc Angolt, pedig még csak most készülnek nemzetközi piacra lépni. A szakmai fejlődés mellett a profi körítésre is nagy figyelmet fordítanak. Láthatóan megéri.
"Nem születtem vállalkozónak"
Tangózik, vörös és vibráló színű gyöngyökből készít ékszereket. Ő Vadjutka, azaz saját nevén Wild Judit. Fotóriporternek indult, újságíró, majd szociológus lett, hogy végül profi üzletasszonnyá váljon. Mikrovállalkozása és saját márkaneve van. A szakmában a legjobbak közt tartják számon, és még mindig nagyon fiatal.
Bevándorló vállalkozók: a szerelmét követte
A szerelem hozta, és otthon érzi magát Magyarországon az amerikai származású Kat Williford. Fenntartható szemléletű, magas minőségű, kézzel gyártott ruháira egyelőre leginkább a turisták vevők.
Bevándorló vállalkozók: a gyógynövények miatt jött
Sose tervezte, hogy vállalkozó lesz az iráni származású gyógynövénykutató, dr. Iman Mirmazloum, de felismerte a fogyasztói igényt, így most kiváló minőségű gyógyteákat készül piacra dobni Magyarországon.
Bevándorló vállalkozók: a férjét követte
A kultúrák találkozásából számtalan jó dolog kisülhet – Magyarországon is –, például olyan üzleti vállalkozások, amelyek talán épp azért lesznek sikeresek, mert az ötletgazda valami olyat tud, amit más nem. De amit itt létrehoz – akár termék, akár szolgáltatás –, az magyar. Itt fejlesztik, itt gyártják, és esetleg innen indul világhódító útra.Maki Stevenson, a Makifood Főzőiskola alapítója magyar férjét követte ide. Véleménye szerint szerint nehéz az ügyfelek szemében érdekesnek maradni egy kis piacon, a hivatalokban komoly gondot jelent a nyelvismeret hiánya, de nagyon élvezi, hogy mi magyarok igazi szenvedéllyel viszonyulunk a főzéshez és az ételeinkhez.
„Nem akarok luxuscikk lenni”
Egyelőre a kapacitás a korlát Konda Brigi keramikus esetében, hogy nagyságrendekkel növelje az eladásokat. Kereslet lenne, de lélekben még szüksége van rá, hogy minden egyes darabban benne legyen a keze.
„Öröm van az egészben”
Ha olyat gyártunk, adunk, ami szerethető, az már félig garantálja az üzleti sikert. Ha pedig még a célközönségünket is sikerül megszólítanunk – és ez sokszor egyáltalán nem a pénzen múlik –, szinte száz százalék, hogy valami lesz az üzletből. Lélekben még mindig hobbiprojekt, valójában viszont berobbant a piacra a dizájnos ideiglenes tetoválásokkal a Tatz. Épp egy éve készült el az első termék.
A siker titka: maguknak tették magasra a lécet
Egy gyerekkora óta tortamániás mestercukrász és egy, a pasztellszínek és cukorvirágok között minimum kontrasztos úriember – ők a prémium minőségű, egyedi tortákat készítő Preston Tortamanufaktúra szíve és lelke.
Tiszta kutya, menő üzlet
A kutyakozmetikusi szakmához sok szeretet, hatalmas adag türelem és állandóan fejlesztett szaktudás kell. A sikeres saját szalonhoz pedig nem árt az sem, ha a nyitás előtt alaposan felmérjük a piacot.
Kutyaszeretetből üzlet
Először hobbi volt, aztán életmód, mostanra pedig üzlet is a "kutyázás" Karádi Róbert, a II. Kerületi Kutyaiskola vezetője számára. Egész nap terepen, kutyák között dolgozik, de azt vallja, elsősorban az emberekkel van dolga.
Nyerő ötlet: a divatos kutya
Külföldön teljesen természetes, hogy egy elegáns hölgy vagy úr az öltözékéhez és státuszához illő kutyafelszerelést vásárol kedvence számára. Ha Magyarországon egyelőre viszonylag szűk is az a réteg, aki megengedheti magának a prémium minőséget, rájuk érdemes üzletet építeni.