A szemet-lelket gyönyörködtető tárgyakat gyártó kézműveseknél pedig egyáltalán nem biztos, hogy a siker fokmérője a cégméret. Persze előbb-utóbb mindenki elkezdi latolgatni a növekedési lehetőségeket. Többnyire akkor, ha már muszáj kimondani: a hobbi stabil megélhetést jelentő vállalkozássá lett.
Ismert dizájnbloggerként Hoffmann Petra mindig is arra vágyott, hogy az online aktivitás mellett valami kézzelfogható termék előállításában is része legyen. Az ötlet, a minőségi, dizájnos ideiglenes tetoválás külföldön már slágertermék, a feladat a saját, egyedi vizuális világ kialakítása volt.
Szendrey Gabriellát grafikusként mindig is érdekelte a tetoválás esztétikája. Mint mondja, ugrált örömében, amikor meghallotta Petra ötletét. Az, hogy az ideiglenesség miatt némi játékosság is van a dologban, még jobban megragadta a képzeletét.
Tavaly tavasszal tartották az első megbeszélést, és bár komoly stratégai tervezés nem volt, annyit tudtak, hogy a tetoválás szezonja tavasszal–nyáron lendül fel. Marketingre nem költöttek, korábbi kapcsolataik révén, valamint a Facebookra posztolt saját képeikkel indultak el, és robbanásszerűen az érdeklődés középpontjába kerültek. A média hamar felkapta a szerethető terméket, sorra jöttek a megjelenések, így az első hónapban annyi lett a megkeresés és eladás, hogy csak kapkodták a fejüket. Az igazi áttörést a Sziget Fesztiválon való megjelenés hozta, amit egyébként nem is terveztek.
– Azt gondoltuk, még kicsik vagyunk az ilyesmihez, de megkeresett a WeLoveBudapest, hogy tervezzünk nekik saját tetkót a fesztiválra, emellett árulhattunk az ő standjukon. A meglévő húsz minta mindegyikéből kétszáz darabot vittünk, de a Sziget hete alatt újabb gyártási körökre volt szükség – mondja Hoffmann Petra.
A siker szerintük „több szempontból szerencse”. A termék maga szerethető, és beindítja az emberek fantáziáját. Kreatív oldalról végtelenek a lehetőségek, de a felhasználás is többféle lehet a szimpla szórakoztatástól a reklámig.
Minden megrendelésnél mérlegelnek, hogy mihez adják a Tatz logót, de sokszor szinte szabad kezet kapnak, hiszen a megrendelők többsége éppen sajátos vizuális világuk miatt keresi meg őket. Gyakran működnek együtt más tervezőkkel a saját kollekcióikban is, ami nemcsak inspiráló, hanem üzletileg is hasznos, hisz a partnerek révén újabb közönséghez juthatnak el a termékek.
A növekedés meglehetősen dinamikus, a szezonban 4000-5000 darab matrica készül havonta, a „Nekem is fáj” című, a családon belüli erőszak elleni kampányhoz készített, sérüléseket mintázó tetoválásaikkal pedig a kreatív szakmában is megjegyezték a nevüket.
– Lehetne ez valami nagyon nagy is, ez a mi esetünkben inkább döntés kérdése. A profi cégstruktúra távol áll tőlünk, de barátkozunk a dologgal. Mindenki lelkes, és segíteni akar, az egész szeretetlégkörben zajlik. Ez benne a jó, ezért tartunk minden esetleges változtatástól, attól, hogy elveszik a játékunkat. Egyelőre jó így, ahogy most van, hogy öröm van az egészben. Ha többen függenének tőlünk, az nagyobb felelősséget is jelentene, pedig ez lélekben még mindig egy hobbiprojekt – teszi hozzá Szendrey Gabriella.