„Öröm van az egészben”

Ha olyat gyártunk, adunk, ami szerethető, az már félig garantálja az üzleti sikert. Ha pedig még a célközönségünket is sikerül megszólítanunk – és ez sokszor egyáltalán nem a pénzen múlik –, szinte száz százalék, hogy valami lesz az üzletből. Lélekben még mindig hobbiprojekt, valójában viszont berobbant a piacra a dizájnos ideiglenes tetoválásokkal a Tatz. Épp egy éve készült el az első termék.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hoffmann Petra és Szendrey Gabriella - Fotó: Hatlaczky Balázs

A szemet-lelket gyönyörködtető tárgyakat gyártó kézműveseknél pedig egyáltalán nem biztos, hogy a siker fokmérője a cégméret. Persze előbb-utóbb mindenki elkezdi latolgatni a növekedési lehetőségeket. Többnyire akkor, ha már muszáj kimondani: a hobbi stabil megélhetést jelentő vállalkozássá lett.

Ismert dizájnbloggerként Hoffmann Petra mindig is arra vágyott, hogy az online aktivitás mellett valami kézzelfogható termék előállításában is része legyen. Az ötlet, a minőségi, dizájnos ideiglenes tetoválás külföldön már slágertermék, a feladat a saját, egyedi vizuális világ kialakítása volt.

Szendrey Gabriellát grafikusként mindig is érdekelte a tetoválás esztétikája. Mint mondja, ugrált örömében, amikor meghallotta Petra ötletét. Az, hogy az ideiglenesség miatt némi játékosság is van a dologban, még jobban megragadta a képzeletét.

Tavaly tavasszal tartották az első megbeszélést, és bár komoly stratégai tervezés nem volt, annyit tudtak, hogy a tetoválás szezonja tavasszal–nyáron lendül fel. Marketingre nem költöttek, korábbi kapcsolataik révén, valamint a Facebookra posztolt saját képeikkel indultak el, és robbanásszerűen az érdeklődés középpontjába kerültek. A média hamar felkapta a szerethető terméket, sorra jöttek a megjelenések, így az első hónapban annyi lett a megkeresés és eladás, hogy csak kapkodták a fejüket. Az igazi áttörést a Sziget Fesztiválon való megjelenés hozta, amit egyébként nem is terveztek.

– Azt gondoltuk, még kicsik vagyunk az ilyesmihez, de megkeresett a WeLoveBudapest, hogy tervezzünk nekik saját tetkót a fesztiválra, emellett árulhattunk az ő standjukon. A meglévő húsz minta mindegyikéből kétszáz darabot vittünk, de a Sziget hete alatt újabb gyártási körökre volt szükség – mondja Hoffmann Petra.

„Nagyon beletenyereltünk”
Szó sem volt cégalapításról, egyszerűen lelkesedésből állt össze néhány barátnő nyolc évvel ezelőtt, hogy tegyen valamit a fenntarthatóbb világért. Mára a Cellux Csoport a szegmens egyik legismertebb márkája, és még koránt sincsenek a határaiknál.
Mostanra rengeteg az egyedi megrendelés, készítettek már tetoválást esküvőre, az összes nagyobb fesztiválnak dolgoznak, de rendelt hazai divatmárka, és terveztek céges bulira is. Az értékesítés az egyedi megrendelések mellett alapvetően a webshopra és a Budapesten már számos boltból álló viszonteladói hálózatra épül, de megjelentek az Etsy nemzetközi piactéren is. Mivel az első perctől azt gondolták, hogy külföldre is értékesítenek, az alapvetően angol nyelvű megjelenés logikusnak tűnt.

A siker szerintük „több szempontból szerencse”. A termék maga szerethető, és beindítja az emberek fantáziáját. Kreatív oldalról végtelenek a lehetőségek, de a felhasználás is többféle lehet a szimpla szórakoztatástól a reklámig.

Minden megrendelésnél mérlegelnek, hogy mihez adják a Tatz logót, de sokszor szinte szabad kezet kapnak, hiszen a megrendelők többsége éppen sajátos vizuális világuk miatt keresi meg őket. Gyakran működnek együtt más tervezőkkel a saját kollekcióikban is, ami nemcsak inspiráló, hanem üzletileg is hasznos, hisz a partnerek révén újabb közönséghez juthatnak el a termékek.

A növekedés meglehetősen dinamikus, a szezonban 4000-5000 darab matrica készül havonta, a „Nekem is fáj” című, a családon belüli erőszak elleni kampányhoz készített, sérüléseket mintázó tetoválásaikkal pedig a kreatív szakmában is megjegyezték a nevüket.

– Lehetne ez valami nagyon nagy is, ez a mi esetünkben inkább döntés kérdése. A profi cégstruktúra távol áll tőlünk, de barátkozunk a dologgal. Mindenki lelkes, és segíteni akar, az egész szeretetlégkörben zajlik. Ez benne a jó, ezért tartunk minden esetleges változtatástól, attól, hogy elveszik a játékunkat. Egyelőre jó így, ahogy most van, hogy öröm van az egészben. Ha többen függenének tőlünk, az nagyobb felelősséget is jelentene, pedig ez lélekben még mindig egy hobbiprojekt – teszi hozzá Szendrey Gabriella.

Siker minden fronton
Egyre több hazai kisvállalkozás bizonyítja, hogy sok különféle területen lehet eredményesen működő céget fenntartani úgy, hogy az üzleti szempontok mellett a társadalom és a környezet érdekeit is egyenlő fontossággal tartják szem előtt. Többek között nehéz témákat feszegető gyerekkönyvkiadó, hulladék molinóból dizájnterméket gyártó csoport, ökokence készítést oktató vállalkozás és még sokan mások bizonyítják ezt.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo