Hogyan hoz pénzt az élmény?

Tévedés azt hinni, hogy a gondosan megalkotott felhasználói élmény csak a felhasználóknak tett szívesség. Az ebbe fektetett pénz az idők során sokszorosan megtérülhet a cég számára.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:LG

A felhasználói élmény – user experience, népszerűbb nevén UX – az idei év egyik kulcsfogalma, ha weboldalakról, digitális termékekről beszélünk. Biztos van olyan webshop, amelyet szívesen keres fel, és tudja, hogy könnyedén meg fogja találni azt, amiért jött, mert jól mutatja be a termékeket, mert segít dönteni, mert pár kattintással könnyedén adhatja fel a rendelést. Minden, az ön számára érdekes információ tehát pont ott van, ahol keresi, és nem kell a menüpontok között elveszve bolyongani. Ezeket az oldalakat jó használni, így szívesen tér vissza rájuk. A vevői, partnerei is épp így éreznek, ezzel tehát könnyebben elnyerhetjük a bizalmukat.

Az UX nem a véletlen műve: tervezhető, tesztelhető és optimalizálható. Ahhoz, hogy valódi sikereket érjünk el általa, érdemes tudomásul venni, hogy senki „nem tudja a tutit”, vagyis teszteléssel találhatjuk meg a saját üzletünkben leginkább működő, a saját fogyasztóinkhoz legközelebb álló megoldásokat. De van azért néhány alapszabály, amit érdemes fejben tartani.

1. A látogatónak teremtsünk értéket!

Néha a legjobb szándékkal születnek a látogatókat elrettentő megoldások. Először tudjuk meg, hogy a vevőink mit tartanak értéknek! Nem elég sejteni vagy feltételezni, kutatni és elemezni kell!

Egyet nekem, egyet neki
A felhasználó-központúság fontos, de tartsuk észben, hogy végső soron eladni akarunk. Egy értékesítő weboldal bizonyos elemeit – például az upsellt (vagyis amikor további termékeket ajánlunk a kiválasztottak alapján) – a felhasználók többsége nem kedveli, ennek ellenére botorság lenne lemondani róla. Ne szorítsuk háttérbe az üzleti célokat, de tudatosítsuk magunkban, hogy melyek a kellemetlen pontok az értékesítési folyamatban. Tudatosan kialakított folyamat részeként és megfelelő ellentételezéssel összességében ezek nem rontják a felhasználói élményt.
2. Figyeljünk a használhatóságra!

Válaszoljunk őszintén arra az egyszerű kérdésre, hogy mekkora erőfeszítést kell tenni ahhoz, hogy elérjük a célt – legyen az akár vásárlás, akár egy adott információ megszerzése – a weboldalunkon. Hányat kell kattintani? Mennyire átlátható a rendszer? A weben böngészők mindössze pár másodpercig hajlandóak „küzdeni”, és ha nem találják meg, amit kerestek, átkattintanak a versenytárshoz. Ezért, bár az egyediség fontos, érdemes tartózkodni a teljesen szokatlan megoldásoktól, elrendezéstől vagy az ötletesnek szánt, de valójában érthetetlen menüpont-elnevezésektől. Az átlagos felhasználó nem olvas, hanem lefölözi a tartalom lényegét. Vagyis, ha egy sornál több mondanivalónk van, strukturáljuk: a fontosabb dolgoktól haladjunk a részletek felé, és segítsük a tájékozódást pontokkal, színekkel, kiemelt címekkel.

3. A dizájn csak a jéghegy csúcsa

A kellemes, a cég arculatához illeszkedő megjelenés, amely követi az aktuális trendeket, nagyon fontos. Az emberek ösztönösen is jobban érzik magukat „trendi” környezetben, de önmagában semmire sem megyünk vele. Ha az oldalunkon nem az van, amit a felhasználó keres, vagy túl sok ideig tart, hogy megtalálja a lényeget, nem fogja értékelni a grafikai elemeket sem.

Jócskán megéri
A negatív ügyfélélmény nem játék – akár bevételük ötödét is elbukhatják ezen a cégek.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo