Timár Gigi cikkei


Timár Gigi cikkei

Már a hűség is racionális döntés

Már a hűség is racionális döntés 

Változtak a fogyasztási szokások, a cégeknek egészen más versenyhelyzetben, sokkal tudatosabb fogyasztókra kell hatást gyakorolniuk. A hűség az egyetlen remény.
Az uniós minőséget kéne hoznia a magyar cégeknek

Az uniós minőséget kéne hoznia a magyar cégeknek 

Ugyan kedvezőbbé váltak a magyar cégek körülményei, de tisztán kell látni azt is, hogy nem vagyunk a világ vezető gazdasága. Növelni kell a termelékenységet és a kkv-k exportképességének javítása mellett arra kell koncentrálni, hogy a magyar kkv-k elérjék az uniós minőséget – nem feltétlenül az exportpiacra lépés, de legalább az importkiváltás képessége miatt - mondta Varga Mihály a Világgazdaság által szervezett konferencián.
Otthon, vagy a haveroknál is lehet a munkahely

Otthon, vagy a haveroknál is lehet a munkahely 

Bár az irodákkal kapcsolatos alapvető igények nem változnak a következő húsz évben, az viszont érezhető trend, hogy a dolgozók egyre nagyobb saját térre vágynak a Colliers International felmérése szerint. Mégsem kell a cégeknek egyre nagyobb irodákat bérelniük, mert a dolgozók másik fele egyszerűen nem jelenik meg.
A flow nem adottság, de tenni lehet érte

A flow nem adottság, de tenni lehet érte 

Az, hogy a munka ne nyűg legyen, hanem valódi élmény, mindenki számára vonzó lehetőség. Hogy ez minél többek számára így legyen, azért a vezető sokat tehet a szervezeten belül. A flow fogalom megalkotója Csíkszentmihályi Mihály professzor beszélt erről.
Mentőöv helyett befektetés a német export

Mentőöv helyett befektetés a német export 

Menekülne itthonról? Nem az export a megoldás. Ha viszont egy biztos lábakon álló cég szeretné növelni bevételeit és csökkenteni kockázatait, érdemes a külpiacra lépésben gondolkodni. Németország nehéz, de nagy lehetőséggel kecsegtető piac, érdemes felkészülten nekivágni. A Piac & Profit konferenciáján szakértők adtak tippeket.
A 21. század legfontosabb tőkéje

A 21. század legfontosabb tőkéje 

A mai tőkeszegény időkben a kisvállalkozásoknak szüksége lehet valamiféle kiegészítésre, ami segíti őket a nagyokkal szembeni harcban. A vásárlók bizalma, vagyis a jó hírnév éppen az, amit keresünk. De mi köze van ennek a közösségi médiához?
Megússza az államosítást a pályázati tanácsadás

Megússza az államosítást a pályázati tanácsadás 

Hiába akarta kigolyózni a kormány a pályázati tanácsadó cégeket, úgy tűnik szükség van rájuk. Az állam képtelen lenne kezelni a magánszféra igényeit az ígért ingyenes tanácsadókkal. Pályázati szakértőnk szerint ez eddig sem volt kérdés, a valójában bonyolultabbá váló új rendszer miatt pedig végképp szükség van a tanácsadókra.
Szédült ötlet a kötelező alkalmazás

Szédült ötlet a kötelező alkalmazás 

„Megint kitaláltak valami szédült dolgot” – ezt Dávid Ferenc a Munkáltatók és Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára mondta az ATV Egyenes Beszéd című műsorában, a kereskedelembe tervezett kötelező dolgozói létszám bevezetése kapcsán. Véleménye szerint kontraproduktív lesz az intézkedés, ráadásul mögöttes okokat sejt.
Bércsökkentést hozhat a kötelező alkalmazás

Bércsökkentést hozhat a kötelező alkalmazás 

Bércsökkentés lehet a vége a kormány legújabb ötletének Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség elnöke szerint. A Magyar Időkben megjelent jogszabálytervezet szerint átlagosan duplájára kellene emelniük dolgozóik létszámát a 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű áruházaknak. A fogyasztóknak biztosan jobb lenne a több eladó, de bár a javaslat elvileg a munkaerőhiány csökkentését is célozná, azt egyelőre nem látjuk, hogyan.
Menekültek vagy klímavándorok?

Menekültek vagy klímavándorok? 

A szakértők között sincs egyetértés abban, hogy lehet-e egyáltalán környezeti menekültekről beszélni, vagy a klímaváltozás hatásaként instabillá váló államokból elvándorlók politikai menekültekként jelennek majd meg a világ nyugodtabb részein. Az viszont biztos a Klíma és migráció konferencián felszólaló szakértők szerint, hogy a folyamatnak csak az elején tartunk, de már a mostani menekülthullám mögött is látni lehet okként a klímaváltozást.

Cash-flow előrejelzés – mit rontunk el? 

A cash-flow előrejelzése nagyon fontos egy fejlődő kisvállalkozás életében, sokan mégsem fordítanak rá figyelmet. Mutatjuk a leggyakoribb hibákat és pár tippet, hogy elkerüljük őket.

5 jel, amiből látszik, hogy jó úton jár 

Szokás mondani, hogy az út a lényeg, nem a cél - nos, a siker esetében azért ez nem feltétlenül igaz. Az viszont igen, hogy nem árt figyelni az utat, amin járunk, hogy lássuk, a siker felé tartunk-e. Persze minden vállalkozó útja más és más, de azért van néhány mérföldkő, ami segíthet.

Most a stabilitásra koncentrálnak a cégek 

A tavalyinál kevésbé, de még mindig mérsékelten optimisták a hazai kkv-k a CIB Stafétabot kutatásának eredményei szerint. Minden második vezető másképp tennie valamit, ha visszamehetne az időben, most viszont a hatalmas lépések – például az export beindítása – helyett inkább a stabilitásra koncentrálnak.

Így teremtsünk időt a fontos feladatokra 

Sok szó esik az időgazdálkodásról, de az még valójában kevés, ha a naptárunkban időt tudunk szakítani minden szükséges dologra. A kulcs az, hogy képesek legyünk arra a feladatra fókuszálni, amiben éppen benne vagyunk, így hatékonyan be tudjuk fejezni azt. Ez különösen, ha kreatív feladatokkal kéne haladnunk.

Cselekvési terv az utolsó negyedévre 

A nyárnak visszavonhatatlanul vége, már az utolsó szabadságon lévő kollégáról is lekopott a barnaság. Üdv a negyedik negyedévben! Nyakunkon az év vége, ideje átgondolni az ez évre még hátra lévő teendőket.

Márkaépítés? Az már a múlt 

A klasszikus termékelőnyök helyett jó ideje tudjuk már, hogy a sikeres marketinghez a fogyasztói igényekre kell választ adni, érzelmeket és elköteleződést generálni. A márkaépítés legmodernebb szintje pedig a márkaaktiváció.

Letörték a bika szarvát tegnap a befektetők 

Leszerepelt a JP Morgan gyorsjelentése. A briteknél is egyre távolodik a kamatemelés. Süllyed tovább a WTI, az arany ismét nagyot emelkedett a kínai adatra. Nem hatott a dollárra a jegybanki nyilatkozat. Nincs inflációs nyomás a kínai jegybankon. Csökkenésre számítunk ma a BÉT-en.

Megéri a vásárlók agyára menni 

Miért lenne jó, ha a vállalkozásunknak nemcsak logója, hanem illata is lenne? És lehet-e úgy meghatározni egy árat, hogy az már magában növelje az eladásokat? Brainfluence című könyvében Roger Dooley tudományos eredmények alapján bizonyítja, érdemes a vásárlók „agyára menni”, és ötleteket ad ahhoz is, hogyan.

Ahol a bicikli nem hobbi 

A fogyasztói igények kielégítése mellett munkát és öngondoskodást teremt egy hátrányos helyzetű kistérségben, sőt még a közlekedés biztonságát is növeli a Re-Cikli kerékpárjavító műhelye.

Dübörög a közösségi gazdaság - de kin gázol át? 

Kettős a közösségi gazdaság megítélése, mivel ugyan egyértelmű, hogy a résztvevők és a fogyasztók számára hasznos, a hagyományos vállalkozások életet meglehetősen megnehezíti. Valamit kezdeni kell vele, de ez a szabályozóknak sem könnyű.

A legolcsóbb marketingeszköz, ami mindenkinek rendelkezésére áll 

A csomagolás elsődleges funkciója természetesen minden esetben az, hogy védje és szállíthatóvá tegye a terméket. Emellett azonban ne feledkezzünk meg róla, hogy az értékesítésben is hatalmas szerepe van. Adunk néhány támpontot, hogy használjuk!

"Nem siránkozni kell, hanem tenni valamit" 

Sérült gyereket nevelő szülőként szembesültek a MagikMe alapítói azzal, hogy még játszótérre menniük sem olyan egyszerű. Csinálnak hát olyat, ami mindenkinek megfelel.

Házon belül van a nagy gond a legtöbb cégnél 

Egyre nagyobb károkat okoz a cégeknek az adatlopás, ráadásul a hackerek akár már a fizikai gépekben is képesek kárt tenni. Ugyanakkor még mindig kevés figyelem fordul a "házon belüli" biztonsági kockázatokra, pedig itt is lehet nagy galiba.

A szövetkezet lehet a kiút a közmunkából 

A társadalmi vállalkozások fontos szerepet töltenek be a fenntartható gazdaságban, a kormányzat törekvései szerint pedig a szociális szövetkezetként működő kezdeményezések a közfoglalkoztatásból kivezető utat is jelenthetik. Valódi piaci sikereikhez fontos az együttműködés, ebben szövetség segíti őket.

"A korrupció mindig hiba a rendszerben" 

Nem igazán pozitív a kép a hazai vállalkozásokról és a vállalkozók lehetőségeiről egy friss kutatás szerint. Pedig a szabályok betartása nélkül hosszú távú, nemzetközi siker elképzelhetetlen – vélik a Prezi és a Ustream vezetői.

„Próbáljuk megoldani mások problémáit” 

A fogyatékkal élők társadalmi integrációjával foglalkozik Szabó Zoltán József és Szabó Alexa, az Értéksziget webáruház alapítói. Tudják, miről beszélnek, maguk is érintettek. Vállalkozásuk nemcsak a családnak nyújt megélhetést, másoknak is segít.

A toborzás 7 főbűne 

A legjobb emberekre lenne szükség a cég sikeréhez? Hát tegyünk érte! Önteltség azt hinni, hogy a legjobbak csak a mi ajánlatunkra várnak, ahogy hiba az is, ha csak az aktív jelentkezőkből válogatunk.

Hogyan változtassuk meg a világot? 

Ha nem arra koncentrálunk, hogy mik a lehetőségeink, hanem arra, hogy mi az, amit valójában meg akarunk oldani, gyorsabb és erősebb hatást érhetünk el. Itt az ideje átkapcsolni a gondolkodásunkat.

Nem csak alkalmazott, ember 

Az etikus vállalat figyel az összes érintettjének jóllétére, a környezetre, a társadalomra is. Sokszor azonban megfeledkezünk arról, hogy az érintettek között a munkavállalók is ott vannak. Lássuk a legfontosabb elveket és néhány jó példát!

Senkinek se jó a túlóra, mégis van 

Egyre általánosabb elvárás a szabadidőben végzett munka a munkáltatók részéről, pedig a munka–magánélet egyensúlyának a felborulása nemcsak a munkavállalónak nagyon-nagyon rossz, de a szervezetnek is.

Az áruvá lett pénz az oka mindennek? 

A modern kor emberének pénz iránti szenvedélye elfeledtette azt a tényt, hogy a pénz valójában az emberek közötti tartozások és kiegyenlítések rendszerének mérőeszköze. Ebben kereshetjük az okát a 2008-as krízisnek és a nemzeti szuverén adósságválságoknak – állítja Felix Martin a Money: The Unauthorized Biography című könyv szerzője.

Elmegy vagy fizet?  

Szeptember 11-től bírsággal számolhatnak azok a cégek, amelyek nem jelennek meg személyesen a békéltető testületi meghallgatáson. Nincs kivétel, nincs mérlegelés – így rendelkezik mostantól a Fogyasztóvédelmi törvény. A budapesti Testület a bírósági szakasz előtti megegyezések növekedését várja a változástól.

Ennyin múlik, hogy boldogabbak legyünk a munkahelyen 

A boldogtalan munkavállaló nem hatékony munkavállaló, vagyis rengeteg elpocsékolt pénzt jelent. Tehát nem pusztán emberbaráti jóságból, hanem jól felfogott üzleti érdekből is érdemes a vezetőknek figyelmet fordítaniuk arra, hogy boldogabbá tegyék az alkalmazottakat. Itt van 5 egyszerű dolog, már holnap elkezdheti!

Nem halt meg, csak átalakul 

A Facebookot is szokás temetni, pedig a legnagyobb közösségi oldal él és virul. Hasonló a helyzet az email marketing kampányokkal is. Hiába ugyanis a chat appok tömege, az embereket még mindig eredményesen el lehet érni e-mailben - ha tudjuk, hogy csináljuk.

Nem csökkennek az árak az új uniós rendelet miatt 

A kereskedők jól járnak, a fogyasztók kevésbé az Unió rendelkezése alapján csökkenő kártyás fizetésekért felszámolt díjakkal. Növekedhet a bankkártyát elfogadó üzletek száma, spórolni viszont nem fogunk. A bankok szerint az új szabályozással a hitelkártyákkal kapcsolatos egyéb díjak nőhetnek.

Bevándorló vállalkozók: a szerelmét követte 

A szerelem hozta, és otthon érzi magát Magyarországon az amerikai származású Kat Williford. Fenntartható szemléletű, magas minőségű, kézzel gyártott ruháira egyelőre leginkább a turisták vevők.

Bevándorló vállalkozók: a gyógynövények miatt jött 

Sose tervezte, hogy vállalkozó lesz az iráni származású gyógynövénykutató, dr. Iman Mirmazloum, de felismerte a fogyasztói igényt, így most kiváló minőségű gyógyteákat készül piacra dobni Magyarországon.

Nem könnyű menekülés a magáncsőd 

Akinek van pénze, annak segít valójában a magáncsőd 2015. szeptember 1-től hatályos intézménye. Ha rendesen törleszt a rendszer kemény feltételeit elfogadó adós, a végén valamennyit elengednek a hitelből.

„Nem akarok luxuscikk lenni” 

Egyelőre a kapacitás a korlát Konda Brigi keramikus esetében, hogy nagyságrendekkel növelje az eladásokat. Kereslet lenne, de lélekben még szüksége van rá, hogy minden egyes darabban benne legyen a keze.

6 dolog, ami lehetetlenné teszi az eladást 

Nézzünk szembe a ténnyel: nem mindenki való értékesítőnek – ahogy nem mindenki való tanárnak, vagy éppen színésznek sem. De ki igen? Grant Cardone értékesítési tréning szakértő szerint az alábbi vonások vezetnek ahhoz, hogy egy értékesítő elbukik.

Megéri önként egyenruhába bújni? 

Számos olyan munkakör van, ahol a munkában töltött idő alatt nem kérdés, hogy egyenruhát viselünk. De miért ne döntenénk úgy önként, hogy mindennap ugyanazt vesszük fel? Lehet, hogy van értelme.

Miért jó, ha mindenki kiválasztott? 

A legjobban teljesítők célzott tehetséggondozása hatékony stratégia lehet abból a szempontból, hogy a cég kimagasló eredményeket érjen el, mégis számos HR szakember azt állítja, hogy jobban megtérülő befektetésnek számít, ha egy szervezetnél a munkaerő nagy részét kitevő, átlagosan teljesítő dolgozókra koncentrálnak.

Az induló vállalkozások 5 végzetes hibája 

Bár minden cég más és más, vannak azért olyan vonások, amelyek közösek a sikeres, és a sikertelen vállalkozásokban. És van, ami még a legjobb ötletből induló vállalkozást is ellehetetleníti. Összeszedtünk öt hibát, ami könnyen végzetes lehet, hogy segítsünk elkerülni őket.

„Öröm van az egészben” 

Ha olyat gyártunk, adunk, ami szerethető, az már félig garantálja az üzleti sikert. Ha pedig még a célközönségünket is sikerül megszólítanunk – és ez sokszor egyáltalán nem a pénzen múlik –, szinte száz százalék, hogy valami lesz az üzletből. Lélekben még mindig hobbiprojekt, valójában viszont berobbant a piacra a dizájnos ideiglenes tetoválásokkal a Tatz. Épp egy éve készült el az első termék.

Adnak is, kapnak is 

Az egyetlen megoldás egy felelős vállalkozás számára, ha önfenntartóvá válik. Mert bármilyen szép a cél, és fontos a vállalt misszió, ehhez eredményesen működnie is kell – vélik az újrahasznosított farmerral foglalkozó Réthy Fashion alapítói.

Sztereotípiából vezetői erény 

Számos sztereotípia létezik, amely a nők és a vezetői szerep összeférhetetlenségéről szól. Valójában, ha jobban megnézzük ezeket a negatívnak vélt tulajdonságokat, vezetői erényeket találunk.

A nő legyen nő, akkor is, ha vezető 

Az elfogadottság hiánya állhat a hátterében annak, hogy sokszor a nők vezetőként férfiasnak tartott attitűddel igyekeznek működni. Azt gondolják, ezzel lesznek hiteles vezetők. Bár a női vezetők elfogadásának hivatalosan már nem kéne témának lennie, „lélekben” még messze vagyunk ettől, még a nők esetében is. Egy közvélemény-kutatás szerint a munkavállalók nagy része – még a nők sem – szeretne maga fölé női vezetőt. Ez különösen annak fényében furcsa, hogy a vágyott vezető tulajdonságait firtató kérdésre a válaszadók egyértelműen nőiesnek tekintett tulajdonságokat soroltak.

Tart még a szünidő - mi legyen a gyerekkel? 

Amennyire várják a gyerekek a nyári szünetet, akkora gond a szülőknek, hogy mit csináljanak a tíz hosszú hétre felszabaduló csemetékkel. A munkáltatóknak sem kis feladat, hogy a céges és az emberi szempontokat egyaránt figyelembe vevő megoldást megtalálják a kisgyerekes kollégák esetében. Összegyűjtöttünk néhány lehetőséget az optimálistól a kényszermegoldásokig.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Tények, amiket tudni kell a mai munkásszállókról

Tények, amiket tudni kell a mai munkásszállókról 

A munkaerő-szállásoltatás nem újkeletű dolog. Évtizedekre nyúlik vissza, Magyarországon a szocializmus korában terjedtek el a munkásszállók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo