Még, hogy az e-mail halott? Lassabban a testtel! Sheryl Sandberg a Facebook ügyvezetője tette azt a nagy visszhangot kiváltó kijelentést, hogy az e-mail már évekkel ezelőtt idejétmúlttá vált. Azóta folyik a vita arról, hogy tényleg eltűnik-e az elektronikus levelezés hagyományos formája. Ez, az új kommunikációs platformokat és applikációkat használó generáció feltűnésével valós kérdéssé vált.
De ez csak egy vélemény. Arról is volt szó, hogy a fiatalok egyre inkább úgy látják, hogy a Facebook nemhogy nem trendi, de leginkább egy kínos családi ebédhez hasonlít, ezért elpártolnak tőle. Ennek ellenére nem úgy néz ki, hogy a kék óriásnak bármiféle gondjai lennének, nemrég lépték át a napi egymilliárdos felhasználószámot.
Hasonlóképpen áll a helyzet az e-maillel is – véli Peter Gasca startup tanácsadó az Entrepeneur.com számára írt cikkében. Az e-mail marketing, köszöni szépen, továbbra is virul – mindössze lehet, hogy stratégiát kell váltani.
Az általa idézett tanulmány szerint mind az elküldött levelek, mind a létrehozott új email fiókok száma növekvő tendenciát mutat a 2014-2017-es időszakban. Az emberek egyszerűen még mindig alapvetően tekintik az e-mailt, mint kommunikációs eszközt. Az idézett tanulmány 400 fehérgalléros munkavállalót vizsgált az Egyesült Államokban, akiknek 70%-a saját bevallása szerint az e-mailjeit olvasgatja, miközben tévét néz, a válaszadók fele az ágyban olvassa a leveleit, szintén a felük vakáció alatt is csekkolja a levelezését, sőt, 18% még vezetés közben is e-mailezik.
Ugyanakkor az egyik céges email szolgáltató szerint az adatok azt mutatják, hogy bár a felhasználók használják az e-mailt, nagyon is megválogatják, hogy mit hajlandók elolvasni.
- 28%-át idegesíti, ha görgetnie kell egy levél elolvsához
- 24% utálja, ha nem mobilra optimalizált megjelenéssel kell bajlódnia
- 39% pedig összességében kevesebb e-mailt szeretne kapni
- 58% ezt a módját preferálja a márkákkal való kapcsolattartásnak
- 32% pedig azt hangsúlyozta, hogy kevesebb ismétlődő e-mailt szeretne kapni
1. Optimalizáljunk mobilra!
Az embereknek egyre nagyobb része mobil okoseszközöket használ, tehát az email kampányokat is ehhez kell igazítani. Fontos, hogy az egész folyamat kényelmesen használható legyen akár egy telefon képernyőjén. Tehát nem csak maga az email, hanem benne elhelyezett linkek után következő érkező oldal, vagy épp a vásárlási lehetőség, amit felkínálunk mobilra optimalizált kell, hogy legyen ahhoz, hogy teljessé tegyük a vásárlói élményt.
2. A kevesebb több
A fogyasztók használják az e-mailt, de utálják, ha elárasztják őket a levelek. Tartsuk ezt tiszteletben és küldjünk csak akkor levelet, ha tényleg tudunk mondani a címzettnek valamit, ami jobbá teszi az életét – vagy legalább a napját.
3. Ne nyomuljunk!
Soha ne kerüljünk olyan helyzetbe, hogy manipulálni kelljen a fogyasztót az elérhetőségei megadása érdekében! Legyen annyira könnyű és vonzó, hogy szinte magától megy. Még jobb, ha még arról is maguk dönthetnek a fogyasztóink, hogy milyen gyakorisággal akarnak levelet kapni tőlünk.
4. Legyen személyes és értékes
A fenti tanulmány szerint 10 emberből 6 engedélyezi, hogy egy cég e-mailt küldjön számára. A cél amellett, hogy akarjanak hallani rólunk az, hogy a későbbiekben ne jussunk oda, hogy visszavonják az engedélyüket.
Ehhez értékes tartalmat kell küldenünk számukra úgy, hogy azt személyre szabjuk. Vagyis a megfelelő tartalmat küldjük az adott felhasználó számára megfelelő időben, a megfelelő email címre.
A legtöbb üzleti életben tevékenykedő embernek van legalább egy magán és egy céges email címe. Ahelyett, hogy az üzenetünket mindenkinek minden csatornán próbálnánk eljuttatni, akár hetente többször is, fordítsunk inkább nagyobb energiát a célzásra.
Hogy megtaláljuk a legmegfelelőbb időpontot és helyet, amikor elérhetjük a felhasználót az üzenetünkkel, ahhoz olyan jó ismerni online viselkedését, de akár olyan külső dolgok is befolyásolhatják, mint az időjárás.
Ha tudjuk, hogy a célszemély meddig van az irodában, vagy épp mikor szokott a gyerekek lefektetése után még egy kicsit visszaülni a géphez, nagyobb eséllyel találja meg az üzenetünk a megfelelő, fogadóképes pillanatban, mintha csak vaktában lövöldözünk.