Timár Gigi cikkei


Timár Gigi cikkei

Szakember híján a növekedés is elmarad

Szakember híján a növekedés is elmarad 

Növekedésben gondolkodnak a cégek, a magyar vezetők pedig még a globális hangulatnál is optimistábbak a PwC legújabb Magyarországi Vezérigazgató Felmérése szerint. Gátat leginkább a szakemberhiány vethet a nagy terveknek.
Így lesz meg az áttörés az induló cégben

Így lesz meg az áttörés az induló cégben 

Robbanásszerű növekedés minimális pénzráfordítással - jól hangzik mi? Ezt kínálja a legújabb marketing-varázsszó, a grow hacking. Valójában azonban nem varázslatról, sokkal inkább nagyon tudatos elemzésről és némi pimasz ötletességről van szó.
Jedi a szőlőben

Jedi a szőlőben 

A borszakma Jedi lovagjainak is szokták nevezni a Master of Wine szakembereket. Hamarosan egy magyar nő is lesz közöttük.
Kettőt fizet, egyet kap - így is lehet eladni

Kettőt fizet, egyet kap - így is lehet eladni 

Még egy olyan egyszerű termék is, mint a hátizsák, lehet a társadalmi felelősségvállalás eszköze. Kovács Bori formatervező eredetileg diplomamunkának készítette a Cókmókot, majd a projekt startupszerű növekedésnek indult. De úgy tűnik, a küldetéstudat és a jó termék sem elég a sikeres vállalkozáshoz.
Családtagot felvenni a legkönnyebb, kirúgni a legnehezebb

Családtagot felvenni a legkönnyebb, kirúgni a legnehezebb 

A családi vállalkozások egyik legkecsegtetőbb előnye az, hogy anyagi- és karrier lehetőségeket biztosítanak a családtagok számára. Utódlást fontolgatva az alapító generáció a legtöbb esetben előre eltervezi, hogy milyen pozíció és jövedelmi lehetőségek várnak a második generációra, ha érdekli a családi cég. De mi van, ha a gyerek nem válik be?
NAV: mindent tudni akarok!

NAV: mindent tudni akarok! 

Európa legtöbb információjával rendelkező adóhatóságát építené fel a kormány. Idén jönnek az új online kasszák és az adóhatósághoz bekötött számlázás, jobban járunk viszont, ha az állam nem tartja be a vállalt határidőket. Többek között ezekről, de számos más fontos, de nem részletezett adózással és eljárásrendekkel kapcsolatos változásról beszélt az idei évre Tállai András az NGM adóügyekért felelős államtitkára és Csepreghy Nándor miniszerhelyettes a Joint Venture Szövetség konferenciáján.
5 igazán nagy honlap név gond

5 igazán nagy honlap név gond 

A jó domain név a sikeres honlap alapja. Ennek ellenére sokszor a legnagyobbak sem védik megfelelően a sajátjukat. Hogyan nyúlta le valaki a google.com-ot? Vagy hogy lehet, hogy elnökjelölt honlapja egy másikéra mutat? Ha velük megesett, nekünk sem árt vigyázni.
Telefonos eladás: amit mondjunk - és amit ne

Telefonos eladás: amit mondjunk - és amit ne 

A telefonos értékesítés az egyik legnehezebb műfaj, a cégek azonban nem mondhatnak le róla. Egy jól megfogalmazott mondat, egy megfelelő helyen elejtett szó elég lehet a sikerhez, vagy megelőlegezheti a kudarcot.
Tényleg a zöld a divat

Tényleg a zöld a divat 

Ha már a világ talán legismertebb divatháza és tervezője is az öko gondolattal foglalkozik, akkor valami tényleg elindult. Így lehet zöld haute couture módra.
A jó webshop olyan, mint egy sakkozó

A jó webshop olyan, mint egy sakkozó 

A webes értékesítés hihetetlen tempóban nő. De merre fejlődik majd tovább? Hogyan lesz majd a bolt egyszerre minimál és élményszerű? A várható webáruházi trendekről beszélt a Piac & Profit KKV-Akadémiáján Kulcsár István Róbert, a Webshop Experts szakértője.

Gyorsabban, rendszerben – ez a nyerő idén 

A jövőben egyre fontosabb szerepe lesz a beszállítói minősítésnek mind a szolgáltató, mind a vásárló szempontjából.

Egye magát boldogabbra! 

Sötét van és hideg, hát persze hogy nincs kedvünk semmihez. Tévedés! Lehetne ez másképp is.

A magánélet nem magánügy 

A munka és magánélet összeegyeztetése, vagy másképp fogalmazva a családbarát munkahely slágertémának számít, mégis még az sem egészen tiszta, hogy miről is beszélünk pontosan. Például, hogy első lépésként saját magunkon kellene túllépnünk a megoldáshoz.

Helyére kerül végre a Facebook 

Mostanra lecsengett a nagy hype a Facebook körül, a cégek egyre inkább a helyén kezelik ezt a megjelenési lehetőséget – derül ki az RG Stúdió friss kutatásából. Költeni már hajlandóak a vállalkozók, most az jönne, hogy mindenki megtalálja mi az, amibe tényleg érdemes invesztálnia.

A süti a legjobb marketingeszköz 

A sütik (cookie-k) segíthetnek abban, hogy újból és újból megtaláljuk azokat a felhasználókat, akik már érdeklődtek a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Mivel a statisztikák szerint 100-ból 67 ember kiválaszt egy terméket egy webáruházban, majd vásárlás nélkül távozik, elég vonzó lehetőség, hogy elérjük azokat, akik a kosárban hagytak valamit.

Növekedés? Az már a múlt 

25 év után, amikor a hazai cégek a növekedésre koncentráltak leginkább, természetes módon eljön a cégátstrukturálás időszaka. A sikeres vállalkozásoknál portfóliótisztításra, a következő generáció belépésére vagy éppen egy jól megszervezett exitre készülnek. Erre azonban lelkileg is készen kell állni.

Kolonc helyett iránytű a fenntarthatóság 

A felelős üzleti működés lassacskán a helyére kerül: a céges stratégiák középpontjába. A vállalatok kezdik belátni: a túlélés feltétele, hogy reagáljanak a világ problémáira, és a maguk módján részt vegyenek azok megoldásában. Korántsem öncélú jótékonyságról van tehát szó.

Marad a támogatás, de jön a fizetés is – ez a kiút a közmunkából? 

Elhelyezkedési juttatás néven a piacon való munkavállalás után is tovább kapják a foglalkoztatást helyettesítő támogatás összegét is a közmunkások a szerződésük lejártáig – erről szól a február 1-gyel elindult Közfoglalkoztatásból a versenyszférába program. Bár senkivel nem egyeztettek róla, és önmagában nem sok mindenre lesz megoldás, kezdő lökésnek azért megteszi Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség elnöke szerint.

A legújabb divat: az egészség 

A divat nem azt jelenti, hogy félévente le kéne cserélni a ruhatárunkat – vallja a Kamorka tervezője. Persze számít, hogy mit viselünk, de nemcsak az, hogy hogy néz ki, de az is, hogyan készült, ezért kínál egészséges és környezetbarát módszerekkel előállított termékeket.

Az egészséghez vezető üzlet 

Gyógyszerek helyett a természet kincseinek erejében hisz Bezsila Ágnes, aki a természetes alapanyagok mellett a főzés kultúráját terjeszti kis boltjával. Az üzentre pedig egyre többen nyitottak.

Vállalkoznék! De mi való nekem? 

Azt, hogy milyen területen érdemes vállalkozásba fogni nem csak a piac helyzete vagy épp egy nagy ötlet határozza meg, de a személyiségünk is. Szakértőnk segít kideríteni, mire lehet alkalmas!

Tudja mi az a binge-watch? Pedig csinálja... 

A binge-watch-ot választotta a 2015-ös év szavának a Collins English Dictionary. A szót arra a cselekvésre használják, amikor valaki egy tévésorozat több részét tekinti meg gyors egymásutánban.

Sikerre vágyik? Ezt fogadja meg! 

Ha már túl vagyunk a személyes újévi fogadalmakon, kipihentük a karácsonyi fáradalmakat, szembe kell néznünk vele, hogy menthetetlenül beindult az új év az üzletben is. De ne hagyjuk, hogy elsodorjanak az események! Most van itt az alkalom, hogy átgondoljuk kissé, mit is akarunk másképp csinálni idén.

Tarol vagy letarol az Uber? 

Látványos és érzelmektől fűtött demonstrációval tiltakoznak az Uber közösségi autómegosztó terjedése ellen a budapesti taxisok. A taxirendelet hatálya alatt működő fuvarozók az applikáció betiltását követelik. Testközelből láthatjuk, a közösségi gazdaság térnyerése éppúgy veszteseket is "termel", mint minden átalakulás.

Ahol probléma van, ott üzlet is lehet 

Üzleti és emberi szempontból egyaránt szükség van támogatásra ahhoz, hogy növekedésnek indulhasson az épp csak bimbózó társadalmi vállalkozási szcéna. A kulcspontokról beszélgettünk a SocialFokus egyik alapítójával.

Nem úri huncutság az etikett: viselkedni tudni kell(ene) 

A jó modor nem afféle úri huncutság, hanem a sikeres érvényesülés feltétele. Rugalmasság és magabiztosság, amitől mások jobban érzik magukat a társaságunkban, miközben mi uraljuk a terepet. Jogászként csinált karriert Erdős Zsuzsanna etikett-coach, de érezte, nincs a helyén. Sokáig nem ismerte fel a vágyott új utat, bár, mint mondja, mindig is érezte, hogy „ott van az orra előtt”.

Ingyen, profin, sikeresen 

A világ legjobb angolnyelv-oktató portáljának szavazták meg a tanulók az 5 Perc Angolt, pedig még csak most készülnek nemzetközi piacra lépni. A szakmai fejlődés mellett a profi körítésre is nagy figyelmet fordítanak. Láthatóan megéri.

Ma is népszerű a Tisztelt Ász! 

A Park Teniszklubban december második hétvégéjén lebonyolított harmincötödik verseny is azt bizonyította, hogy az esemény semmit nem veszített a népszerűségéből.

Kisegít a gödörből az áfacsökkentés 

Idén októberben az építőipari termelés volumene 7,8 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal friss adataiból. Az egyéb építmények építése 23,5 százalékkal csökkent, viszont lakásépítéseket is magukban foglaló épületépítési alágazat 18,4 százalékos növekedéssel pozitív eredményt ért el. A lakásépítés jövőre 5 százalékra csökkenő áfakulcsa az ingatlan.com szakértői szerint még tovább erősítheti az utóbbi szegmenst.

Még jól is jönne Magyarországnak a klímavédelem 

Jelentős eredmény a párizsi klímacsúcson elfogadott megállapodás akkor is, ha egyelőre nem látszik pontosan, hogy hogy is lesz a megvalósítás. Magyarországnak még jól is jönne az agresszív klímavédelem, érthetetlen, miért nem állunk bele - véli az Energiaklub elnöke.

Az apró szokások meglepő ereje 

Ha sikerülne levetkőzni a rossz szokásokat, megváltozna az életünk - gondoljuk sokszor. Ráadásul nem kell semmi drasztikus, az apró változtatások is hatalmas eredményekkel járhatnak. Mutatunk néhány konkrét tippet, hogy vehetjük rá magunkat jó szokásokra!

Így teremtene több munkahelyet nekünk az Unió  

Nagyratörő célokat megfogalmazó csomagot fogadott el Európa körkörös (a Bizottsági megfogalmazás szerint körforgásos) gazdasággá alakulásának ösztönzése céljából az Unió. A Bizottság szerint ez amellett, hogy a fenntartható fejlődés felé visz, fokozza a közösség versenyképességét és munkahelyeket is teremt majd.

Adózás 2016: bonyolult, de jó lesz ez  

A tervek szerint már jó előre fel lehetett volna készülni a jövő évi új adózási szabályokra, valójában viszont sok törvényből kell kiokoskodni, mit is kell tenni pontosan. A legfontosabb változások talán az adózás rendjében lesznek a Mazars szakértői szerint, összességében pedig számos üdvözlendő újítást látnak az olykor nem egyszerű szabályokban.

Önkéntes munka: nem „mélyvízben” kell kezdeni 

Az önkéntes munka amellett, hogy segít a támogatottaknak és a társadalomnak, az önkéntesnek magának, illetve vállalati önkéntes munka esetén a cégnek is hasznos. Sajnos egyelőre kevesen vágnak bele.

Hatékony és eredményes - ez az igazi innováció 

Célorientáltság és piaci beágyazottság nélkül nem lesz sikeres, hosszú távú eredményeket produkáló innováció. A versenyképesség érdekében át kell programozni a fejünkben az innovációról élő képet, a hatékonyságnak és kockázatvállalásnak is helyet kell szorítani - hangzott el a Piac & Profit K+F, Innováció a 21. századi Európában című konferenciáján.

Miben más a fogyatékos munkavállaló? Elkötelezettségben 

A cégek egyre nyitottabbak a megváltozott munkaképességű dolgozók alkalmazása iránt, ugyanakkor a témával foglalkozó szakértők szerint az érintettek sokszor "beragadnak" a támogatott munkahelyekre, ami senkinek nem jó. Mindkét oldalon sok a félelem, pedig mindkét félnek megérné a nyitottság.

"Bocs, hogy elkaptak minket!" - plakátgerillák a klímacsúcson 

Meghekkelt hirdetésekkel tiltakozik 82 művész Párizs-szerte a klímacsúcs ellen. A Brandalism csoport a reklámiparnak a túlzott fogyasztásban és így a klímaváltozásban játszott szerepére kívánja felhívni ezzel a figyelmet és arra, hogy ideje lenne a civileknek saját kezükbe venni a klíma diskurzust.

5 dollár semmiért - Önnek kéne? 

A legjobb üzlet kétségtelenül az lenne, ha egyszerűen a semmiért fizetnének nekünk a vásárlók. Nos, egy amerikai cég a Black Friday őrületet kihasználva épp ezt próbálta meg. És nagyot kaszált a semmi eladásán.

Áder: súlyos következményei lesznek, ha nem változtatunk 

A döntéshozók erkölcsi felelősségére mutatott rá és a klímaváltozás civilizációt veszélyeztető hatásainak megelőzésére szólított fel Áder János köztársasági elnök az ENSZ 21. klímakonferenciája nyitónapján elmondott beszédében, a Párizs közeli Le Bourget-ban.

Az üzlet nem jótékonysági intézmény - de van, amelyik igen 

Szokás mondani, hogy egy üzlet nem jótékonysági intézmény. Nos, az adománybolt igen. Újrafelhasználás, munkahelyteremtés és társadalmi szolidaritás, üzleti alapon – ezzel foglalkozik a Cseriti.

Eldördült a startpisztoly - itt a karácsonyi szezon 

Szakértők szerint idén indulhat be először igazán a karácsonyi szezont Amerikában nyitó Fekete Péntek akciónap. A bővülő kiskereskedelem is segíthet az akció ismertebbé válása mellett.

Így nem lesz bukta az ajándékból 

Az emberek imádnak ajándékot kapni, ebben mind hasonlítunk. Egy jó ajándék segít bizalmat építeni, emlékezetessé teszi az ajándékozót, akihez így hosszabb távon is pozitív érzelmeket kapcsolunk. Miért ne használnák ki ezt az üzleti életben is? Ám egy rossz választás itt is éppen annyira kínos, mint a nénikénktől kapott hordhatatlan kardigán.

Sci-fiben élünk 5 év múlva 

Még sehol nem tartunk az okoseszközök fejlődésében az Ericsson friss, 2020-as trendeket feltérképező felmérése szerint. Növekvő és átalakuló hálózatok, robotok és megosztás a gondolatok és a tárgyak szintjén egyaránt. Ez jön pár év múlva.

Diagnózis nélkül nem lesz megoldás a menekült problémára 

Ez a menekültek évszázada lesz, az ezzel kapcsolatos kihívások megoldására viszont esélyünk sincs, ha nem születik először is egy, a tünetek mögött álló okokra vonatkozó pontos diagnózis. Ahhoz, hogy valódi integrációról beszélhessünk, nem csak a bevándorlóknak, hanem a befogadó társadalmaknak is változnia kell. Hogy erre képesek legyünk, a „non-business” innovációkra kéne koncentrálni – mondta Dinya László a Magyar Fenntarthatósági Csúcson tartott előadásában.

A trend is negatív, de van annál rosszabb is  

Nem a trendszerű éghajlatváltozás, hanem a kiugró szélsőségek okoznak majd rövidtávon gondot – mondta Dr. Mika János meteorológus, egyetemi tanár, az MTA doktora a Magyar Fenntarthatósági Csúcson tartott előadásában.

Tények és tévhitek a sikeres beszállítóvá válásról 

Beszállítóvá válni nagy kihívás, de ha sikerül hosszú távú kapcsolatot kialakítani, mindenképpen megéri. Lássuk a legfontosabb versenyelőny tényezőket és tévhiteket a magyar beszállítókról, és azt, hogy miben kellene még fejlődnünk a siker érdekében.

Túlhaladtuk a túlórát 

Hiába szól úgy az alapképlet, hogy aki dolgozik, az értéket termel a társadalomnak, aki pihen, az pedig csak fogyasztja a megtermelt javakat, mégsem biztos, hogy az egy emberre jutó termelés növelése lenne a kívánatos. A túlterhelés ugyanis, úgy tűnik, hosszabb távon kifejezetten növeli a társadalom terheit, vagyis ha kevesebbet dolgoznánk, az mindenkinek jó lenne.

Mit csinál a PR-os? 

A marketing és PR gyakran összekeveredik a fejekben, ahogy sajnos sokan azt is gondolják, a PR-osok feladata, hogy hivatalból hazudozzanak. Lakatos Zsófia a Magyar PR Szövetség elnöke segített eloszlatni a félreértéseket a Marketing Szövetség konferenciáján.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Megnézheti, mennyivel drágábbak az üzemanyagok nálunk, mint a régióban

Megnézheti, mennyivel drágábbak az üzemanyagok nálunk, mint a régióban 

Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 640, míg a régiós országokban 620 forint volt.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo