Timár Gigi cikkei
Timár Gigi cikkei
Napi hetvenmilliót bukunk a szankciók miatt
Az orosz piac magyar vállalkozások számára való fontosságáról beszélt a Piac&Profit konferenciáján Csutora Zsolt a Külgazdasági és Külügyminisztérium helyettes államtitkára, aki szerint a magas szintű látogatások és a kapcsolatépítés a vállalkozások előtt kövezi ki az utakat.
Így segíthetné valóban az kormány a vállalkozásokat
Nem támogatásokra, sokkal inkább átlátható, egyszerű szabályokra, jogvédelemre és változatos forrásokra lenne szüksége a vállalkozásoknak. Nem csak Magyarországon, mindenhol a világon. Steve Mariotti a Vállalkozásképző Hálózat (Network for Teaching Entrepreneurship) alapítója összeszedte a nyolc legfontosabb dolgot.
Csokoládé, autizmus, biznisz - így, együtt
Minőségi csokoládé, ami felveszi a versenyt a piaci versenytársakkal úgy, hogy az előállítása során munkatapasztalathoz jutnak autizmussal élő fiatalok, akiknek erre másképp nem nagyon lenne lehetőségük – ez a Kockacsoki.
Így lesz képes bárki ügyfelet hozni nekünk
Hiába a legtehetségesebb vállalkozó, ha a fejlesztés helyett a cég üzemeltetésével van elfoglalva, rosszat tesz magának és a cégének is. De hogyan lehet kiengedni a kezünkből az egyik legfontosabb feladatot, az ügyfélszerzést? Hát automatizálással!
Így vezethet a netes kor főnöke
Változó világunkhoz a vezetési stílusoknak is alkalmazkodnia kell a siker érdekében. A netes kor vezetője már a kollégákhoz is máshogy viszonyul. Lássunk egy jól működő, modern modellt!
Méltányosság és kereskedelem
Mindenki egyetért azzal, hogy a munkáért megélhetését biztosító fizetség járjon. Hogy a gyermekmunka megengedhetetlen szörnyűség, és a Föld jövője érdekében is ideje lenne tenni valamit. A fair trade mozgalom viszont nem csak kritizál, hanem a megoldási javaslatot is kidolgozta.
Horror Barbie - „kattanásból” sikeres vállalkozás
Hatalmas fordulatszámon pörög a Horror Barbie szalon tulajdonosa. Bár alig múlt harminc, több mint tíz éve vállalkozó. Azt állítja, nem veszi túl komolyan magát, de már most többet ért el, mint amit sokan egy életre elterveznek.
5 tipp a hatékonyabb munkaterekért
Mára szerencsére a legtöbb vállalkozó számára egyértelmű, hogy az iroda kialakítására és berendezésére nem csak azért kell figyelmet fordítani, mert esetleg ügyfeleket, partnereket látunk vendégül (bár persze ez sem mellékes szempont), de azért is, mert a jól tervezett munkatér látványos hatékonyabbá teheti a folyamatokat és embereket.
A változás elhagyta a kísérleti labort
Az értékrend változás már nem lehetőség, hanem kényszer, a mindennapjaink része. Ennek szele el fogja érni a magyar kkv-kat is. Fel kell készülni arra a világra, akár hisszük, akár nem. A változás nem kis lépésekben zajlik, hanem olyan ugrásokban, amelyek meglepő változásokat tudnak hozni egyes piacokra – hívta fel a figyelmet a Piac&Profit KKV-Akadémiáján Radácsi László, a BGF tudományos főmunkatársa. Ezért meg kell tanulni legalább az alap kifejezéseit, irányait ennek az új világnak, hogy ne maradjunk le végletesen.
Egy cégben a házastárssal? Így lehet túlélni
Már az is speciális nehézségeket jelent az emberi kapcsolatokban, ha egy cégben családtagoknak kell együtt dolgoznia. Ennek még nehezebb esete, ha házastársaknak kell közös cégben egyenrangú vezetőként helytállnia. A Piac&Profit KKV-Akadémiáján szakértő segített, hogy kezelhetjük jól a helyzetet.
A főnök gondja a stresszes alkalmazott
Nem magánügy, hanem szervezeti, céges szinten kezelendő probléma a munkahelyi stressz a szakemberek szerint. A cégeknek ráadásul nem csak jóságból, de jól felfogott anyagi érdekből is foglalkoznia kéne a stressz szint csökkentésével.
Miért ne hagyjuk ki a mobil fejlesztést?
A sikeres multik fel vannak készülve arra, hogy a túléléshez folyamatosan változtatni kell az stratégiájukon. A kkv-k esetében talán még inkább igaz: aki lemarad a fogyasztók elvárásairól, az lehúzhatja a rolót.
Van jövője a borbélyoknak
Bár mondhatjuk, hogy 2015 a borbélyok divatjának éve Magyarországon, nem erre a hullámra épít Rezi Ádám, az aBorbély tulajdonosa. Hosszú távra tervez, a mai gyerekekben is a későbbi törzsvendéget látja.
4 jel, hogy a cége a bigdata-középkorban ragadt
Minden cég gyűjt és tárol számos adatot. A kérdés csak az, hogy felhasználjuk-e őket az üzlet fejlesztésére! Mutatunk négy jelet, ami azt mutatja, hogy ideje lenne továbblépni a big data nyújtotta lehetőségek kihasználásában!
Három hónap alatt lehetne online kassza a szolgáltatóknál
Az elmúlt időszakban alig hallani a bevezetésekor hatalmas vihart kavaró online kasszákról – ami valószínűleg azt jelenti, hogy a rendszer beállt és működik a kereskedőknél. Újabb izgalmakat okozhat, ha eldől, kikre és mikor terjesztik ki az online kassza kötelezettséget. Bár az Alt Cash Kft. ügyvezetője szerint a forgalmazók készen állnak a várhatóan mintegy 70.000 újabb érintett vállalkozás kiszolgálására, így akár három hónap alatt is megvalósulhat az újabb kör kassza beindítása.
700 milliárdnyi támogatást függeszt fel az Unió
A GOP első három prioritásába tartozó kifizetéseket függeszti fel az Európai Bizottság, mivel úgy ítéli meg, nem volt megfelelő a kiválasztási gyakorlat, amivel 2007 és 2014 között a győztes fejlesztéspolitikai EU-s pályázatokat kiválasztotta a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség. Ezt jelentette be Csepreghy Nándor fejlesztéspolitikai helyettes államtitkár.
Tegyük magunkat szerencséssé!
A szerencsés üzletemberek nem csak ülnek és várják, hogy a jó dolgok megtörténjenek velük. Épp ellenkezőleg, rengeteget tesznek azért, hogy olyan helyzetbe hozzák magukat, ahol esélyük van arra, hogy a szerencse útjába kerüljenek. Lássuk, hogyan!
Így lehet többet, többért eladni
Minden cég fejlesztését az értékesítés rendbe rakásával kell kezdeni. Hogy miért? Mert önmagában pénzt jelent, ami valójában stabil működést jelent. Ehhez adunk három könnyen követhető tippet.
Behozni a fontos dolgokat
Könyvek gyerekeknek válásról, halálról, alkoholizmusról. Olyan témákról, amelyek bár óhatatlanul részei az életüknek, általában senki sem beszél róluk. A Csimota Kiadó nehéz és fontos témák feldolgozásában segít, miközben az olvasás és a könyvek mellőzöttsége ellen harcol.
Mire jó a hűségprogram?
Hűség programra csak annak nincs rá szüksége, aki monopol helyzetben van – mondja Berényi Konrád a Pontolo Analytics szakértője. Egyébként a hűséges vevő időt és pénzt takarít meg nekünk sőt, még a fejlesztésben is segít.
Franchise: így lesz jogszerű
A franchise sokak számára lehetőség, de ne árt tisztában lenni vele, hogy milyen bonyolult jogviszonyt jelent. A Piac&Profit KKV-Akadémiáján jogász szakértői foglalta össze a lényeget.
6 tipp, hogy igazi túlélővé váljunk
Mi a titka, hogy olyan üzletet építsünk fel, ami évtizedeken át fennmarad? Ami ellenáll a válságok és a változó fogyasztói szokások viharainak és biztonsággal számíthatunk rá, hogy gyermekeinknek is átadhatjuk? Tuti recept persze nincs, de van néhány tippünk, amivel biztosabbá tehetjük a túlélést.
Így működik a sikeres franchise
Újabbnál újabb sikersztorik, rohamosan bővülő hálózatok hívják fel az üzleti szektor figyelmét a franchise-ra mint követni érdemes üzleti modellre. A sikerhez azonban fontos tisztán látni a franchise üzleti modell legfontosabb jellemzőit, az elvárásokat és előnyöket. Minderről Mandel Katalin a Magyar Franchise Szövetség főtitkára beszélt a Piac&Profit KKV-Akadémiáján.
5 megkerülhetetlen socialmarketing trend 2015-re
A közösségi média marketing célú használata mára a vállalkozásoknál szinte a túlélés alapfeltétele. Mindenki igyekszik okosnak lenni benne főleg, hogy ha nem vagyunk megfelelően átgondoltak, a vödörszámra beleölt pénz is totálisan felesleges lesz. Lássuk a trendeket, amit figyelembe kell venni a tervezésnél!
A jobb olcsóbb is! Kisokos AdWords hirdetéshez
Az AdWords hirdetés vonzó és olcsó lehetőséget jelent a kisvállalkozások számára. Persze csak akkor, ha jól csináljuk! A Piac&Profit KKV-Akadémiáján szakértők segítettek, hogyan írjunk hatékony hirdetést a Google rendszerébe.
Privát séf egy estére - sokan keresik
Jó lenne a kedvenc éttermének kiváló színvonalú menüjét otthoni kényelemben elfogyasztani? Sokak szerint igen. Külföldön már tombol a privátséf-láz, Hampuk Zsolt, a Private Chef Service alapítója szerint pedig itthon is van igény az egyestés házi séfekre.
A pályázat nem szociális intézmény!
Most aztán tényleg hal helyett hálót kell adni a kkv-knak, hangsúlyozza Krisán László a Kavosz Zrt. vezérigazgatója. Már csak pár évünk van, hogy a kohéziós forrásokból megteremtsük a növekvő gazdaság alapját és nincs B terv. Sokat vár a reformoktól az új ciklusban, de mint mondta, meg kell várni, amíg bizonyítanak. Hangsúlyozta, a kombinált megoldások hatékonyak, a finanszírozásban, az első támogatási szerződéseket pedig szeptemberre várja.
Száznál is több pályázat jön az idén
133 új pályázatot fognak meghirdetni még idén – jelentette be Lázár János, hozzátéve az idei évnek még egyenlően fontos feladata az előző pályázati ciklus pénzeinek lehívása. Véleménye szerint bár pénz lesz, a kérdés, hogy a kkv-kban van-e elég ötlet és képesség, hogy elköltsék azt.
Tippek a mesteri munkaszervezéshez
Manapság senkinek nincs ideje semmire és folyamatosan éppen „tüzet oltunk”. Pedig ha megfelelő teret biztosítanánk a teendőkhöz, nagyságrendekkel nyugodtabban és hatékonyabban végezhetnénk el őket. Mutatjuk, hogyan!
A végső cél az, hogy elfogyjon az alapanyag
Kreatív újrahasznosítással hosszabbítja meg az egyébként veszélyes hulladéknak számító kültéri reklámmolinók élettartamát a Medence Csoport. Abban hisznek, hogy az újrahasznosítás akkor az igazi, ha a professzionális dizájn részeként túllép kommunikációs szerepén.
Ez vár ránk a weben
Az online értékesítés ma már nem lehetőség, hanem maga a jövő. Lássuk a legfontosabb trendeket. Ideje felkészülni!
A személyesmárka-építés 8 törvénye
A személyes márka építésével éppúgy tudatosan kell foglalkoznunk, ahogy a márkaépítéssel általában. Nem lehet kibújni a felelősség alól azzal, hogy „én olyan vagyok amilyen vagyok”, hisz a siker vagy a bukás múlhat azon, hogy a saját márkánkon is dolgozzunk.
Sikersztori: a dizájn az alap
Szenvedélyes szeretettel építgeti a Kattuska márkát Tóth Kata és Horváth Attila. A házaspár nem siet sehova, de határozott elképzeléseik és nagy terveik vannak.
Így kell lekötni a hallgatóságot egy előadásban!
A történetek erejét az üzleti életben is remekül kihasználhatjuk. A storytelling, vagyis a történetmesélés módszertana számos helyzetben nagyon hatékony lehet, akár értékesítésről, akár bizalom kiépítéséről van szó. Mutatunk néhány konkrét technikát, ami segíthet felépíteni egy jó történetet.
App mustra - ezeket imádjuk
Az okostelefonunk szinte elképzelhetetlenül sok dologra jó - de még mindig van egy csomó minden, amire nem is gondoltunk volna. Szerencsére vannak, akik igen! Ötleteiknek köszönhetően applikációkkal segíthetünk magunkon és a világon is.
Saját magunk legrosszabb főnökei vagyunk?
Egy saját vállalkozás azt jelenti, hogy a saját darabunkban játszhatunk. Csodálatos dolog, de megvannak a hátulütői is. Nem véletlen, hogy a vállalkozók többsége folyamatosan túlterhelt, stresszes és alulfizetett. Legyünk jobb főnökei saját magunknak!
Felkészült? Akkor álljon fel!
Amikor ezt a cikket olvassa, nagy valószínűséggel éppen ül – mint ahogy teszi ezt évente 2032 órában, a legtöbb emberhez hasonlóan. A kérdés a következő: feláll, vagy meghal?
Ha a rendszeren múlik, mind belehalunk
Bármekkora szerepe is van a környezetnek és a külvilágnak abban, hogy a kiégés (burnout) lassan népbetegséggé válik, a szakemberek szerint csak az önmagunkért való felelősség felvállalásával változtathatunk. Nem érdemes a külvilágra várni.
Így csökkenthető valóban a marketing költség
Sok szó esik a marketing stratégia felépítéséről, a legütősebb üzenetekről a legújabb marketing trendekről, de sajnos sokszor az alapok bizony hiányoznak… Hiába a legütősebb reklám is, ha nem jó helyre küldjük, szinte pénzkidobás.
8 dolog, amit a vonzó emberek tesznek – és mi is utánozhatjuk
Tanulmányok újból és újból kimutatják, hogy a vonzó emberek sikeresebbek. Ahelyett azonban, hogy szomorúan beletörődnénk a ténybe, hogy nem nézünk ki úgy mint Brad Pitt vagy Angeline Jolie, lássuk mi az, amit mégis megtehetünk! Hisz nem csak a külsőség számít!
5 + 1 szabály a növekedés menedzseléséhez
Tegyük fel a lehető legpozitívabb forgatókönyvet: egy csodásan növekedésnek induló céget vezetünk. Megvannak a munkatársak, a termékünket pedig „zabálja” a piac. A rossz hír, hogy ekkor sem dőlhetünk hátra, különben nem sokáig örülhetünk a sikernek. Ahhoz, hogy az hosszú távú legyen, tudatosan kell készülni a továbbiakra. Adunk néhány tippet a növekedés menedzseléséhez!
Kisokos kezdő exportálóknak
Kezdő exportálóként a közelebbi, biztonságosabb piacokkal érdemes kezdeni, de azokból is csak néhánnyal. Amit pedig nem lehet megspórolni, az a jó szakemberek - az export kooperáció szakértői a kkv-k exportlehetőségeit, támogatásait és céljait elemezték.
Irány a szabadság!
Egyre több ember vágyik arra utazásai során, hogy valami igazi különlegességgel legyen gazdagabb. Tarolnak a speciális programok, és még inkább az, ha a kötött mindennapokból a teljes szabadságba érkezhetünk.
Van egy jó sztorija? Megéri!
A filmek, a könyvek, a mesék vitathatatlanul hatalmas hatással vannak ránk. Miért ne használnánk ki a történetek erejét a mindennapi életünkben is? A történetek segítenek építeni személyes- és cégmárkánkat, megoldani a vezetési kihívásokat és kapcsolatokat teremteni.
Házikence: hobbiból üzlet
A házi szappanok készítése sokak számára érdekes hobbi, de a Házikence Tanoda ennél sokkal többet ad azoknak, akik náluk tanulnak: az önmagukért vállalt felelősség és egy sikeres üzlet lehetőségét.
A hiteles énmárka titka
Az énmárka a mások fejében rólunk kialakult kép, amelyen keresztül a külvilág viszonyul hozzánk. Hogy szeressék, az éppúgy a siker feltétele, mint ahogy a termékek esetében. De hogy épül fel?
CSV: az új versenyelőny
Felelősségvállalás helyett közös értékteremtés – röviden így fogalmazható meg a legújabb fenntartható cégműködési elv. Ami tulajdonképpen lehet, hogy egyáltalán nem is új. Az viszont biztos, hogy mindenki jól jár vele. Tényleg.
A lehetőség, amit kár lenne elszalasztani
Azt már valószínűleg minden cég tudja, hogy valamilyen formában érdemes jelen lenni a közösségi médiában. Számolgatják a követőket és rajongókat, de kevesen tudják, hogy a közösségi média aktivitás monitorozása és elemzése még számos, ki nem használt lehetőséget tartogat.