Miért ne hagyjuk ki a mobil fejlesztést?

A sikeres multik fel vannak készülve arra, hogy a túléléshez folyamatosan változtatni kell az stratégiájukon. A kkv-k esetében talán még inkább igaz: aki lemarad a fogyasztók elvárásairól, az lehúzhatja a rolót.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Fotolia

Üzleti szempontból nem csak az a kérdés, hogy milyen új technológiák jönnek, hanem az, hogy hogyan fogja ez megváltoztatni a fogyasztók gondolkodását és elvárásait. Persze mondhatjuk, hogy amit mi csinálunk, az úgy jó, ahogy van. Vagy, hogy a mi üzletünkben nem releváns a mobil technológia. De higgyük el, hogy tévedünk és nem érdemes szembe menni a trendekkel. A legjobb példa a közelmúltból a taxisoknak a közösségi fuvarozásban áttörést hozó Uber elleni tüntetése. Aznap amikor a taxik nem mentek, 850%-kal nőtt az Uber forgalma – pedig finoman szólva nem ez volt a cél. Hasonló, hogy a bankok még mindig rengeteg pénzt költenek rá, hogy csillogó-villogó fiókokkal várjanak minket, holott az emberek többsége egyre kevésbé és egyre kevesebb dolog miatt szeretne bemenni személyesen a bankfiókba. A legjobb példa a Kodak, amely hosszú évtizedekig a vezető gyártó volt a fényképezés iparban, de nem tudott váltani a digitális fényképezés korára és 2012-ben egyszerűen csődbe ment. A tanulság, hogy ha nem haladunk a korral, egy pillanat alatt lemaradunk – hangzott el a Google női vállalkozóknak szervezett képzésén.

Kétszer gyorsabb fejlődés a webbel

500 millió potenciális fogyasztó már ott van az interneten az EU-ban, és ha a kkv-k megtanulják kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket, akkor annak a gazdaságnak a motorjaivá válhatnának, amiből csak az applikáció ipar 63milliárdos forgalmat bonyolít és 4,8 millió embert foglalkoztat majd a becslések szerint 2018-ra. A felmérések azt is mutatják, hogy kétszer gyorsabban nőnek azok a kkv-k, akik teljesen kihasználják a webben rejlő lehetőségeket.

Kiváló példa erre a magyar Color Cat Design – már az árukészletet aszerint alakították ki, hogy mi az, amit AdWordsben jól és jó megtérüléssel tudnak hirdetni. Az eredmény, hogy fél évvel az indulásuk után a második üzletüket is meg tudták nyitni.

„Nem a legerősebb, vagy legokosabb marad életben, hanem az, aki a legfogékonyabb a változásokra.”
Charles Darwin
A digitális tudás hiánya miatt 2020-re 900.000 betöltetlen munkahelyen prognosztizálnak a kutatók. Három év múlva is lesznek olyan munkahelyek, amelyek ma még nem léteznek – kezdte előadását Vadász Illés, a Google budapesti irodájának szakértője Industry manager. Ez is egyértelműen mutatja, hogy a technológiák jelentősen megváltoztatják, hogyan dolgozunk és élünk.

A megújulás fontos! Az amerikai multáik 93 százalékánál az üzleti modell váltás a mindennapi rutin része. Folyamatosan változtatnak ahhoz, hogy sikeresek maradjanak! A legfontosabb érv, hogy miért van erre szükség az, hogy a keresleti oldal, a fogyasztók folyamatosan változnak. De szerepet játszik a technológia és a versenytársak változása is.

A mobil már a jelen

65% mobileszközön kezdi a vásárlást

46% vásárol mobileszközön

81% vásárol spontán mobileszközön

41% vásárol otthonán kívül mobileszközön

(Forrás: Google Our Mobile Planet kutatás)

A fogyasztó változik

Egyre kevesebb brit gyereknek van például tévé a szobájában a felmérések szerint, az 5-15 éves korosztályban viszont minden harmadik brit gyereknek van saját tabletje. Sőt, a három év alattiak 11 százaléka is rendelkezik saját tablettel. Ez azért minimum elgondolkodtató, a piacnak pedig reagálnia kell.

Kutatások szerint a felhasználók 85 százaléka szerint a mobileszközök az élet központi szereplőjévé váltak. A mobiltelefonnal rendelkezők fele elsődleges képernyőként használja a telefont. 100 százalékkal növekedett az online eltöltött idő a tableteknek és okostelefonoknak köszönhetően. Az emberek naponta 150-szer veszik elő a telefont, összesen naponta 162 percet töltünk a telefonnal – ez azt jelenti, hogy egyszerre viszont alig egy percet töltünk vele- ez is jelentős változás ahhoz képest, hogy korábban leültünk a számítógéphez.

A használattal együtt az elvárások is változnak!

A fogyasztó elkényelmesedett. Könnyen használható, hatékony eszközöket akar használni, elvárás, hogy legyen egyszerű keresni, összehasonlítani és válogatni, ha pedig megvan, amit keres, gyorsan és egyszerűen megszerezni azt.

Elvárás a folyamatos kapcsolat is, ami azt jelenti, hogy bármilyen eszközön ott akarjuk folytatni a folyamatot, ahol egy másikon abbahagytuk – tehát ha akarom, fejezhessem be a mobilon elkezdett vásárlást a számítógépen. Mindent azonnal akarunk, bárhol és bármikor el akarjuk intézni amit akarunk – alapvetően ez lett a fogyasztói elvárás.

A fenti változásokkal együtt így már nem meglepő, hogy minden harmadik konverzió (32%) mobil kereséssel indul mára – és ez még csak a kezdet. A fogyasztók ráadásul nem tudatosan döntenek a változtatás mellett, az új technológiák szinte észrevétlenül veszik be magukat az életünkbe, a váltás az esetek túlnyomó többségében nem tudatos, hanem organikus.

Felforgató technológiák
A McKinsey 12 olyan technológiát azonosított, amely jelentősen fel fogja forgatni mostani világunkat.
  • Mobilinternet (több milliárd ember így fog rögtön csatlakozni a nethez, egyszerűen átugorják a desktop korszakot) 2017-ben a világ népességének 85 százaléka rendelkezik majd 3G lefedettséggel, a 4G-s szolgátatás a népesség 50 százaléka számára lesz elérhető. Az okostelefon-előfizetések száma eléri a 3 milliárdot, a globális adatforgalom 15-szörösére növekszik.
  • Mesterséges intelligencia- rengeteg automatizálást tesz majd lehetővé
  • A dolgok internete
  • Felhő – bárhol és bármikor elérhető adatok, ami teljes egészében változtatja meg a munkavégzést
  • Fejlett robotika
  • önjáró járművek
  • fejlett genomika
  • energiatárolás
  • 3D nyomtatás
  • fejlett anyagok
  • fejlett kitermelés
  • megújuló energiák
A mobil felforgatja a fogyasztást

Ami a közeli jövőben biztos, hogy durván átalakít az a Google szerint a mobil technológia, a cégek már elkezdtek nagyon kreatív válaszokat adni ezekre az újdonságokra. – már a Magyar Posta is lehetővé tette a mobilos csekkbefizetést – kis probléma, hogy nem szóltak róla senkinek…

Nordstrom divatcég online, percre kész készletnyilvántartást tesz lehetővé a vásárlói számára mobilon keresztül – vagyis magunk meg tudjuk nézni, hogy hol elérhető az adott ruhadarab.

Van rá lehetőség – pl. az Office Depot használja -, hogy az eladók egy mobileszközzel minden adatot, készletet látnak a boltban sétálgatva, de adott esetben akár kártyával fizetni is lehet náluk ezen eszköz segítségével.

Új jelenség a „showrooming”, amikor a vásárlók nézelődni és próbálni járnak a fizikai boltokba, majd az adott terméket megveszik online – alapvetően sokkal olcsóbban. Erre is van válasz. Csak muszáj menni arra, amerre a felhasználó menni akar. A Best Buy például azt csinálta, hogy minden eladó kapott egy mobil eszközt és ha azt látják, hogy valaki a telefonját használja a boltban, odamennek és segítenek az ár összehasonlításban. Ha pedig a neten az derül ki, hogy valahol olcsóbb, akkor azonnal adják meg azt a kedvezményt a vásárlónak. Tehát náluk a legolcsóbban veszi meg a vásárló az adott terméket. Ez még mindig sokkal jobban megéri, mint elveszíteni a vásárlót. A  marketing vezetőjük szerint, ha egy ember már bejött a boltba és nem lesz belőle vásárló, az mindig a cég hibája és nem a vásárlóé.

A folyamatos változás a mostani idők mindennapi valósága. Azonban még nem tudjuk, hogy merre fog menni valójában a világ. Nincs kész recept, viszont fontos a bátorság mindenek felett, hogy azonnal és rugalmasan tudjunk reagálni a most már generációkon belül történő változásokra.

Fontos ugyanakkor, hogy ne hagyjuk elvakítani magunkat! Attól, hogy jön egy technológia, még nem biztos, hogy a mi üzletünkben is használnunk kell. Minden esetre figyeljünk és kövessünk mindent, hogy megtalálhassuk azt, ami a mi cégünk számára a megváltás, az új jövő lesz.

Mobilra optimalizálni: miért, hogyan és kinek jó?
A rohamosan terjedő okostelefonok korában alapvető elvárásnak számít, hogy a céges weboldalak, vagy webáruházak mobileszközökről is élvezhetőek legyenek. Az optimalizálás hogyanja és mikéntje a cégvezetők számára sok esetben ismeretlen terület, ezért a leggyakrabban felmerülő kérdésekre most választ kaphat szakértőnktől.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo