Timár Gigi cikkei
Timár Gigi cikkei
A főnök üldözi el a legtöbb dolgozót
A pénz miatt hagyják ott a dolgozók a munkájukat, de nem a pénz miatt maradnak. Paradox? Pedig ez az igazság. Egy alapszint felett szinte kizárólag a vezetőn múlik a munkaerő-megtartás.
Nyugodj békében, Nagy-korallzátony!
Az ausztrál Nagy-korallzátony 2016-ban, hosszú betegség után elhunyt. 25 millió éves volt - állt néhány nappal ezelőtt az Outside Magazine világszerte nagy hatás kiváltó cikkében. Tudósok szerint halálról még nincsen szó, de nem vagyunk messze tőle. Lehetőség van még újraélesztésre, de tényleg nagy a baj.
Segítünk energikusan kezdeni a reggeleket!
Minden reggel egy rémálom, mert kábán ébred, mintha nem is aludt volna? Ha megváltoztatunk pár dolgot a mindennapi rutinban, sokkal energikusabban kezdhetjük a napokat.
A UX design motivál, nem a pénz
Nem a pénz az elsődleges motiváció a munkában. Ez ahhoz kell, hogy egyáltalán dolgozzunk. Ha a munkáltató ennél nagyobb elkötelezettséget akar – és kemény számok mutatják, hogy akarnia kéne –, ennél sokkal többre van szükség.
Ha felkészülünk, kisebb a pofon
Két kulcsfontosságú mutató is azt bizonyítja, hogy a Samsung egész brandjének megítélése zuhant a mélybe a visszahívott, felrobbanó csúcstelefonok miatt. Ha egy ekkora óriást megrenget a hiba, az mindennél jobban mutatja, megéri felkészülni egy esetleges krízisre.
Szegfűszeg és oregánó: ez jöhet a műanyag csomagolás helyett
Szegfűszeggel és oregánóval illatosított, ehető csomagolás védhetné az ételeinket. Amellett, hogy természetes, egy friss tanulmány szerint jobban is működik.
Béremelés nélkül nem lesz, aki dolgozzon
A humánerőforrás ma a legnagyobb üzleti kockázatot hordozó terület, amely stratégiai fontosságúvá vált. A munkaerőhiány akár 10%-os bevételkiesést okozhat. Kell pénz is a megoldáshoz, de a legtöbbet a vezető tehet.
Már az is baj, hogy túl sokan dolgoznak
Nem csak mennyiségi, de minőségi gondok is lesznek a munkaerővel a Adler Judit, a GKI kutatásvezetője szerint. Az idősek, nők, fogyatékkal élők munkaerőpiaci integrációja mellett a hatékonyság növelése lehet a megoldás, mert sok helyen egyszerűen már nincs kit felvenni.
Ettől döglik a légy a neten
A jövőben talán már meg sem kell rendelnie a vevőnek a termékeket ahhoz, hogy leszállítsunk - az okoseszközök intézik majd a dolgot. Egyelőre viszont a jó sztorik mellett a jó akciók és a gyors szállítás az, ami hoz a konyhára. Az internetes vásárlás napja apropóján lássuk a legforróbb online kereskedelmi trendeket!
Mire jó a PR-os?
A kkv-k többsége ma már tisztában van vele, hogy a marketingre muszáj figyelmet fordítani, de a PR súlyát még nem mindenki érzi. Pedig ez az elsőre talán nehezen megfogható terület valódi védőháló egy vállalati krízis esetén.
Szembenézni mindig jobb
Ahhoz, hogy egy vállalkozás sikerrel vegye a növekedés során elkerülhetetlen buktatókat, tudatos stratégiaalkotásra, a kockázatok szervezett kezelésére, vagyis minden területen nyílt szembenézésre van szükség. Hiába dugjuk homokba a fejünket, az sokszor még a túléléshez is kevés, nemhogy a növekedéshez.
Ha bukjuk is a nagy pályázati előleget, nem kell kétségbe esni
Jó esély van rá, hogy elkaszálja az Unió a magyar kormány által megemelt pályázati előlegek rendszerét - ami a Piac & Profit által megkérdezett pályázati tanácsadó szerint, bár kényelmes, valóban visszaélésre adhat módot. Enélkül sem kell azonban kétségbe esni.
A legnagyobb kihívás nem elhinni, hogy nem vagyunk képesek rá
Az egyik legnagyobb kihívás annyira hinni magunkban, hogy ez akkor se rendüljön meg, ha mások azt mondják, nem vagyunk képesek valamire. A magabiztosság mellett tervezés és ha kell, segítségkérés a női siker alapja gyakorló vezetők szerint.
Jobban vagyunk, de rosszabbul fizetünk
Kissé romlott a fizetési morál Magyarországon tavalyhoz képest az EOS Csoport idei, fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából. Bár sok mutató javul, összességében rosszabbul fizetünk.
Először a hatalomról kell lemondani a növekedéshez
A sikeres kisvállalkozások esetében eljön egy olyan pont, amikor már a növekedés is gond. Egy bizonyos szint felett muszáj alapvetően változtatni a szervezeten ahhoz, hogy az elbírja a további feladatokat. A vezetőnek ezt is magán kell kezdenie: az első pont, hogy lemond a totális hatalomról.
TTIP: addig kéne nekifutni, amíg nem dübörög
Bár még nem látszik, hogy mikor kerülhet aláírás az USA és az unió közötti szabadkereskedelmi megállapodásra, nem árt felkészülni rá. Amit biztosan tudhatunk: a versenyképesség növelése lehet az egyetlen fegyverünk.
Nem megy a brainstorming? Nem próbálta elég hosszan
Sokan nem hisznek a brainstorming hasznosságában, pedig a legtöbbször nem a módszerrel van baj, hanem azzal, ahogy használjuk. Például nem adunk elég időt neki.
Ezzel töltik a sikeres emberek a szabadidejüket
A sikeres emberek tudják, hogy az, amit a szabadidejükben csinálnak, komoly hatással van a karrierjük alakulására is. Ha igazán nagyot álmodunk, fontos, hogy a munkán kívüli időnkkel is tudatosan bánjunk.
Kisvállalat, nagy CSR
Nincsenek könnyű helyzetben a magyar cégek, így háttérbe szorul a felelős működés, gondolnánk. Dehogyis! A CSR az akut problémák megoldásában is szerephez jut. Tíz évvel ezelőtt csak a multik tudták, mit jelent egy cég esetében a társadalmi felelősségvállalás, mára azonban egyre több cég mindennapi működésének része a CSR. Lakatos Zsófia, a Magyar PR Szövetség elnöke szerint a kisvállalkozások túlnyomó többségének azonban még ma sincs fogalma a kifejezés jelentéséről.
Így készüljünk, támad a BYOD
A BYOD már régóta meghatározó eleme a vállalati informatikának és a java még csak most jön a szakértők szerint. Lássuk, mi várható a közeljövőben!
Járulékcsökkentés súlyos kérdőjelekkel
Járulékcsökkentéssel orvosolná a munkaerőhiányt a hírek szerint a kormány. Az elsőre - sőt másodikra is - jól hangzó terv azonban szakemberek szerint önmagában kevés a megoldáshoz. Van, aki szerint csak akkor működik a dolog, ha a szociális hozzájárulási adó és a szakképzési hozzájárulás mérséklődik, mások szerint támogatási alap is kell mellé.
Kicsi a cég, de segít
Sok esetben pénz, vagy kapacitáshiánnyal indokolják a cégek, hogy miért nem tesznek lépéseket a társadalmi felelősségvállalás erősítése érdekében. Pedig nem a hatalmas programokon, hanem az elkötelezettségen múlik a hatás - az alábbi kisvállalati példák is bizonyítják.
6+1 igazán hatásos tipp kapcsolatépítéshez
Bármennyit beszélünk is a közösségi médiás jelenlét fontosságáról és az információs társadalom elképesztő fejlődéséről, még mindig fontos, hogy képesek legyünk igazi, személyes kapcsolatokat építeni és fenntartani. Van pár hasznos tippünk hozzá.
Bevált spórolási trükkök kisvállalatoknak
A legtöbb vállalkozás számára a költséghatékony működés – na jó, pontosabban fogalmazva a spórolás – a mindennapi döntések fontos része. Sok-sok tanácsot lehet kapni, hogy hogy lehet megfogni pár forintot. Mi most olyanokat mutatunk az Open Forum bejegyzése alapján, amelyeket konkrét vállalkozók már kipróbáltak és hasznosnak találtak.
Így készüljünk fel az őszi rohanásra
Bár még kellemes, nyárias napoknak örülhetünk, sajnos visszavonhatatlanul itt az ősz. A szeptembertől karácsonyig tartó időszak a legtöbb szervezet számára a legsűrűbb. Készüljünk fel!
Egy újabb kihasználatlan hely a weboldalon - és amit kezdjünk vele
Egy weboldal lábléce nem tűnik különösebben izgalmas kommunikációs felületnek. Pedig valójában, ha megfelelően használjuk ki, nagyon is az!
Jön a NAV legújabb csodafegyvere
Ha minden igaz, egy év múlva már minden 100.00 forint feletti áfa tartalmú számla adatait látja majd a NAV. Bár egyelőre még a rendelet tervezete sem született meg, nem árt felkészülni!
A kiváló weboldalak titkos fegyvere: a keresősáv
A legtöbb weboldalon van valamiféle keresési lehetőség, de inkább csak azért, mert úgy szokás. Pedig az oldalon belüli keresés lehetősége – persze csak ha jól működik, a hatékonyság titkos fegyvere lehet.
Tippek a pénzzavar elkerüléséhez
A kisvállalkozások jelentős része számára a cash-flow megfelelő menedzselése a siker és a bukás közötti különbséget jelentheti. Ahhoz, hogy alap szinten rendben legyenek a dolgok, nem kell sok – inkább csak egy kis odafigyelés.
Ki akar a névtelen másik lenni?
Az elmúlt évtizedekben a piaci verseny a márkát tette a megkülönböztetés egyik legfőbb eszközévé. A márka segít a víz fölött maradni a gyilkos versenyben, értékének növelése pedig kemény forintokat hoz a cégnek.
4 városi IT legenda, amit ideje megcáfolni
Az IT-terület sok vállalkozó számára meglehetősen idegen terep, de ez nem jelenti azt, hogy minden pletykának be kéne dőlnünk. Összeszedtünk négy közkeletű tévedést.
Miért hordják a sikeres emberek mindennap ugyanazt?
Jó lenne megszabadulni egy mindennapi gondtól? Lehet ez az, hogy mit vegyünk fel! Számos híres és sikeres ember úgy döntött, neki megteszi minden munkanapra ugyanaz az összeállítás, és volt rá oka. Nem kínossá, inkább ikonikussá váltak.
Hackeljük meg a növekedést!
Robbanásszerű növekedés minimális pénzráfordítással. Jól hangzik, ugye? Ezt kínálja a legújabb marketing-varázsszó, a growth hacking. Varázslatról azonban nincs szó, sokkal inkább nagyon tudatos elemzésről és némi pimasz ötletességről.
Önnél mennyire erős a cserepad?
A magyar vállalkozások jelentős részénél mára aktuális kérdéssé vált a vezetői generációváltás, de a problémával nem ilyenkor kell foglalkozni, hanem akkor, amikor még évek vannak hátra a személycseréig.
Már hivatalos: gyerekkel és nővel könnyebb eladni
A fényképek sok szempontból forgatták fel teljes mértékben az életünket, de természetesen a marketingben is főszerepet kapnak! Segítünk, hogyan használjuk a képeket úgy, hogy megsokszorozzuk a hatásukat!
Így érhetünk el igazán fontos embereket
Az üzleti életben rengeteg felesleges időt pocsékolunk el azzal, hogy sokszor el kell mondanunk ugyanazt. Részletesen kifejtjük az ajánlatunkat a titkárnőnek, hogy egyáltalán esélyünk legyen eljutni a döntéshozó helyetteséhez és így tovább. A siker egyik kulcsa – különösen az értékesítésben, de akár egy jobb megjelenési lehetőség megszerzésénél is –, hogy a megfelelő emberrel beszélhessünk. A döntéshozókat elérni azonban egyáltalán nem könnyű. Adunk néhány tippet, amivel könnyebb lesz.
ISO vagy audit, az itt a kérdés
A vállalatok egy részének tavaly év vége óta kötelező négyévente energetikai auditálást végezni. A kötelezettség kiváltására megfelel az ISO tanúsítvány megszerzése is. De melyik a jobb megoldás? Szakértőket kérdeztünk!
Amikor a kényszer hasznot hoz
Nyakunkon az energetikai előírások újabb szigorítása, hamarosan minden építkezésnél a „közel nulla” energiaigény lesz az elvárás. A nagyvállalatoknak pedig már most kötelező átvilágíttatni a működésüket. Az energiahatékonyság azonban a szakértők szerint még mindig mostohagyerek, pedig a takarékos működéssel nem csak a jogszabályi kötelezettségek miatt érdemes foglalkozni. Valójában a kevesebb és hatékonyabb energiafelhasználás jó az embernek, az üzletnek és a Földnek is.
Szárnyal a lízing és ez még nem a vége! De mire jó a kkv-knak?
A lízingről a legtöbb embernek még mindig az autók jutnak eszébe, pedig az üzletfejlesztési beruházásokhoz is kiváló lehetőség. Vály Judittal, az MKB-Euroleasing Zrt. vezérigazgatójával, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagjával beszélgettünk arról, kinek, mire és hogyan jó.
Így húzhat hasznot az olimpiából
Ez a nyár a sportőrületről szól Magyarországon, épp csak véget ért a futball bajnokság és máris kezdhettünk drukkolni a magyar olimpikonokért. Az országot-világot lázban tartó sportesemények idején vagy hátradőlünk, és azt mondjuk, ez számunkra úgyis „uborkaszezon”, vagy felülünk a hullámra és kihasználjuk a rajongói lelkesedést, hogy felpörgessük kicsit a nyári üzletet.
Személyre szabott röghöz kötés
Mostanra minden fronton egyértelmű: 2016 a cégek számára a munkaerőhiányról fog szólni. A vállalatok közötti küzdelem ráadásul európai szintre emelkedik, hiszen a magyar bérszínvonal most már nemcsak a magyar terméket teszi vonzóvá – valójában csak eladhatóvá –, hanem a munkaerőt is elvándorlásra ösztönzi. A béremelés egy ponton túl kigazdálkodhatatlan. Mi az, ami segíthet?
Így kerüljük el a nyári veszteségeket
Ahhoz, hogy biztosak lehessünk benne, hogy a cég nem szenved komoly károkat ameddig a vezető, vagy a kollégák nyaralnak, át kell gondolni és meg kell oldani néhány alapvető dolgot.
Nem csak öröm díjat kapni, az üzletet is segíti
Díjat kapni mindenki szeret. Különösen akkor édes az elismerés, ha olyasmivel nyerjük el, amire igazán büszkék vagyunk. Az üzleti életben ráadásul a fogyasztók meggyőzésének is fontos eszköze a minősítés. De mire pályázzunk? És mi legyen, ha már a zsebünkben van a trófea?
Vissza a múltba? 11 nap múlva nem lesz Uber Budapesten
11 nap múlva nem lesz Uber Budapesten – jelentette be Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója. A betiltást lehetővé tevő szabályozás hatályba lépésének napján 12 órakor leáll a rendszer. Ha változna a szabályozás, visszatérhetnek.
Megosztással a szemét ellen
A szemét újrahasznosítása egyáltalán nem csak a nagyvállalatok feladata lehet! Mi magunk, akár otthon is hasznos tárgyakat készíthetünk, ha saját kis újrahasznosító üzemet építünk. Ezt most tényleg meg is tehetjük!
Kötelező adakozni a nagyáruházaknak Franciaországban
Súlyos büntetéseket kaphatnak ez évtől azok a franciaországi szupermarketek, amelyek nem ajánlják fel a megmaradt élelmiszert jótékonysági szervezeteknek. Nálunk közel kétmillió tonna étel vész kárba.
Így pörgeti meg az eladást a pszichológia
Az értékesítés felpörgetéséhez a legkülönbözőbb trükköket kell bevetni, a kiváló termék sajnos önmagában a legtöbbször kevés. Kihasználhatjuk a pszichológia eredményeit is!
Nemzetközi CSR-trendek 2016-ra és azon túl
Egyre több vállalat számára egyértelmű, hogy nem tekintheti függetlennek magát a körülötte lévő természeti és társadalmi környezettől. A fejlődés ezen a területen sem csak „mennyiségi”, az irányok is erősen változnak.