Tudomásul kell vennünk, hogy ilyenkor az ügyfeleink jelentős része fél füllel még akkor is az olimpiára koncentrál, ha épp a munkahelyén ül. A statisztikák szerint az online keresések is jelentősen megugranak ebben a témában. Mit tehetünk? Figyeljünk rá, hogy a keresőmarketingünk reagáljon a most épp középpontban levő fogalmakra! Változtassunk például a webáruházunk szövegezésén, hogy olyan kifejezések kerüljenek elő, amelyekre most – akár más okból – sokan keresnek.
Amerikában például volt olyan webáruház, amely sikerrel épített a hihetetlenül népszerű futó, Usain Bolt rajongóira, kihasználva, hogy a sportoló neve egyébként „csavart” jelent. Rengeteg kattintást hozott számukra a „gold medal bolts” kifejezés, ami egyaránt utalhat az általuk forgalmazott, bizonyos színű csavarokra, vagy a sportoló mindenki által várt sikerére.
Hogy ez kissé átverés szagúnak tűnik? Kereshetünk direktebb kapcsolatot is az üzletünk és az olimpia között. A legjobb persze az, ha valamelyik sportoló tényleg a mi termékünket használja, de már arra is lehet építeni, ha például abból a városból származik valamelyik esélyes, ahol az üzletünk is működik. Mutassuk meg minél jobban ezt a kapcsolatot! Ha tehetjük, kérjünk ajánlást az olimpikontól – bár ennek vannak jogi határai – vagy legalább jelenítsük meg az oldalon a közösséget.
Építhetünk az ilyenkor magasra csapó nemzeti büszkeségre is! Persze a magyar zászlók kiemelt szerepet kapnak az olimpia környéki promóciókban, de ennél tágabban is értelmezhetjük a lehetőséget: helyezzük előtérbe azokat a termékeket, amelyekből akár kiegészítőkkel összeállhat a nemzeti lobogó. Piros zenelejátszó fehér fülhallgatóval és zöld tokkal? Miért ne!
Nagyon fontos ugyanakkor, hogy figyeljünk rá, nehogy véletlenül védett logót, feliratot, védjegyet használjunk a kommunikációnkban! Az Olimpiai Játékok hivatalos anyagai ugyanis jogvédettek, azokat engedély nélkül felhasználni nem szabad. (Ld. keretes írásunkat) Ha mégis megtesszük, komoly jogi procedúrát húzhatunk a nyakunkba… (Még a hashtagekkel is jó vigyázni egy friss hír szerint.)
A megoldás a kreativitás, hogy úgy tudjunk az olimpiára utaló szavakat, színeket vagy formákat használni, hogy valójában nem a védett brand elemeire építünk. 2012-ben volt olyan cég, amely saját grafikusával készíttetett műalkotásokat a témához, mások sportban is használatos kifejezésekre építő szlogen mellett döntöttek, volt ,aki pedig „aranyérmekkel” jutalmazta a vásárlóit.
A nagy eseményekhez kapcsolódó kampányok csak akkor lesznek hatékonyak, ha követjük, hogy mi történik és reagálunk a friss hírekre. Vagyis, ha fel szeretnénk pörgetni az eladásokat az olimpiai lázat kihasználva, muszáj néznünk a mérkőzéseket és az üzeneteket, posztokat az épp aktuális történésekhez igazítanunk. Igazán friss és követendő magyar példa az egyik hamburgeres cégé, amely azután, hogy Kenderesi Tamás olimpiai bronzérmes úszó azt nyilatkozta a döntőt követően: „Fantasztikus volt, nagyon meglepett, hogy összejött egy érem. Az utolsó öt méter már nagyon csípett, azt hiszem, a szívem vitt be. Elfáradtam, rám férne pár sajtburesz." akciót hirdetett a Facebook oldalán. Amellett, hogy a sportolót is vendégül látják, ha hazaér, minden vásárló, aki bemondja a "Kenderesi Tamás buresz" kódot, egy napig ajándékot kap.