A weboldal tervezés valódi művészet – legyen szép, használható, kifejezze azt, amit a cégünkről mondani akarunk a világnak, jelenjen meg jó helyen a keresőkben és szolgálja ki megfelelően a látogatót. Egy szuszra nagyjából ennyi.
Ennyi feladat ellátásához minden egyes, a képernyőn lévő négyzetcentimétert megfelelően ki kellene használni, ehhez képest a legtöbb céges weboldalon hatalmas sávok hevernek parlagon.
Nemrég írtunk róla, hogy a keresősáv mennyivel fontosabb, mint ahogy sokan gondolják.
Lássunk most egy másik, méltatlanul elhanyagolt területet, a láblécet. Ez minden egyes weboldal alján megtalálható és a legtöbb helyen nagyjából semmit nem tartalmaz. Pedig a fejléc mellett ez a másik olyan terület, ami fixen a látogatónk szeme előtt lehet, akárhová navigál az oldalon. Szóval nem mindegy, mit is helyezünk ide!
A jobb esetben, ha kihasználják ezt a felületet az alapvető kontakt információk szoktak itt helyet kapni, esetleg egy térkép,hogy hol található az üzletünk, vagy esetleg a honlaptérkép menüpont. Ezek mind nagyon fontos dolgok, amiknek valóban helyet kell találni valahol, de nem kell megragadnunk az alapoknál! A lábléc kihasználására sokkal kreatívabb megoldások is vannak, a Wix blog szedett össze ötöt belőlük.
A szociális énünk megmutatása
Az oldal alsó sávja például remek helyet kínál a közösségi médiás megjelenéseinknek. Ezek amúgy is logikusan kapcsolódnak az egyéb kontakt információkhoz, de a felhasználók manapság lehet, hogy sokkal könnyebben és szívesebben lépnek kapcsolatba velünk a Facebookon, Twitteren vagy Skypeon keresztül, mint, hogy felhívjanak telefonon. Ha azonnal látszik, hogy mely felületeken vagyunk elérhetőek és a látogató egy kattintással máris a saját kedvenc közösségi oldalán keresztül kommunikálhat a cégünk illetékesével, az nagyságrendekkel növelheti a megkeresések számát.
Ha pedig már aktívak vagyunk a közösségi médiában, miért ne engednénk a látogatóknak, hogy az aktivitásunkat azonnal, a weboldalunkon keresztül is követni tudják? A szakértők szerint a „social feed”, vagyis a kis Facebook, vagy egyéb közösségi oldal aktivitását az oldalra „behúzó” doboz elhelyezése sok pluszt jelenthet a cégnek.
Egyrészt azonnali (tegyük fel, hogy jól dolgozunk, tehát pozitív) vásárlói visszajelzések megjelenítésére ad teret, másrészt, mivel kéznél van, sokkal gyorsabban növelhetjük vele a közösségi oldalas követőink számát is. Persze ez a megoldás csak azoknak ajánlott, akik már aktív rajongótáborral rendelkeznek az adott csatornán. Ha nem történik semmi és hetekig ugyanaz a poszt árválkodik, ami ráadásul valamilyen panaszt tartalmaz, az inkább lelombozó. (Hogy mitől profi a Facebook használat? Például ettől az 5 dologtól.)
Ez vagyok én
A weboldal láblécében a cégek többsége valamilyen módon magáról beszél és ez jó. De miért kéne mindenképpen a megszokott, unalmas módon tennünk ezt? Engedjük szabadon a fantáziánkat és amellett, hogy megadjuk a címünket, engedjük, hogy a látogató jobban megismerje azt, amit a világról gondolunk és így közelebb kerülhessen hozzánk. Kerülhet ide egy mókás mottó, vagy elhelyezhetünk egy rendszeresen változó, elmés idézetet, ami kapcsolódik a tevékenységünkhöz és inspirál, Segít, hogy személyesebbé tegyük a kommunikációt és többet el tudjunk mondani magunkról annál, mint, hogy mit árulunk. A látogatók imádni fogják!
Persze egy jó logora minden vállalkozásnak szüksége van, de ha megvan, az még nem jelenti azt, hogy ez legyen az egyetlen kép, amit a marketing anyagainkban használunk. Az emberekre nagyon erősen hatnak a képek, ezért, ha van egy felületünk, ahova épp nem tudunk mit tenni, biztosan nem rossz ötlet egy szép és jól kiválasztott képpel feltölteni. (ld. keretes írásunkat.)
Egy jó kép szintén sokat elmond arról, hogy kik vagyunk és milyen értékeket követünk. Megmutatatjuk a csapatot, vagy használhatunk hívogató image képeket valamiről, ami kapcsolódik a tevékenységünkhöz. A szakértők szerint a legjobb, ha időnként váltogatjuk is ezt a képet, különben egy idő után annyira hozzászoknak a látogatók, hogy már észre sem veszik.
Ahol mások beszélnek
Az oldal alján akár teret adhatunk olyan linkeknek is, amelyeken mások beszélnek a mi vállalkozásunkról. Vendéglátóhelyek esetében logikus a TripAdvisor vagy más, hasonló helyi oldalak ajánlatainak megjelenítése, de a legtöbb tematikánál lehet találni hasonlót.
Amellett, hogy külső vélemények megjelenítésével növeljük a látogatók bizalmát a cégünkkel szemben a jó linkek még a SEO eredményekhez is hozzájárulhatnak.