hirdetés

Vissza a múltba? 11 nap múlva nem lesz Uber Budapesten

11 nap múlva nem lesz Uber Budapesten – jelentette be Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója. A betiltást lehetővé tevő szabályozás hatályba lépésének napján 12 órakor leáll a rendszer. Ha változna a szabályozás, visszatérhetnek.

Van kiút az értékválságból? Megállítható az akkugyárak terjedése itthon?
Van még jövőnk az EU-ban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Donáth Annával, a Momentum EP-képviselőjével - vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2023. október 4. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

hirdetés

Leáll az Uber szolgáltatás Budapesten 2016. július 24-én délelőtt. Ekkor lép ugyanis hatályba az alkalmazás blokkolását lehetővé tevő törvény. Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója elmondta, ez, és az, hogy a szabályozás szerint a sofőrök jogosítványát két évre bevonhatják az Uber miatt „olyan kockázat, aminek nem szeretnénk kitenni 1200 embert, ezért az ő védelmükben felfüggesztjük a szolgáltatást a törvény hatályba lépése napján.”

A pontos megfogalamazás szerint a szolgáltatás felfüggesztéséről döntött a cég, kérdésre válaszolva Fekete Zoltán hozzátette, ha a szabályozás változna, "megfordulna az idő kereke", elvileg elképzelhető, hogy visszatérnek.

Kép: Pexels

Hiába a 30.000 aláírás, a 160.000 használó és az, hogy minden engedély megvan, mégis született egy felfüggesztő határozat – mondta Fekete, hozzátéve, „az egyeztetés nem rajtunk múlott, több javaslatot is letettünk az asztalra.”

A szabályozás bünteti az innovációt, a sofőröket és rossz az államkasszának is
"A sharing economyt ma nem szabályozza semmi, sürgettük, hogy legyen ilyen, de zéró hajlandóság volt végig a döntéshozók részéről, hogy ezzel fogalkozzanak. Egyértelművé tettük, hogy be akarjuk tartani a szabályokat, az Uber mindent megtett ennek érdekében. Egy időben azt mondták, hogy az Uber sofőrök nem fizetnek adót, azóta mindenki elektronikus számlát ad. Minden sofőrnek megvan a személyszállítási jogosítványa, akinek nem volt, már nem használhatja a rendszert. A biztosítás is megvan, 1,3 milliárd áll minden utazás mögött. Az is kiderült, hogy az Uber cégként több adót fizet, mint a hagyományos taxitársaságok – a vádak ellenére" - mondta Fekete.

Bíztak benne, hogy lehet együttműködő szabályozás, ehelyett olyan született, amely bünteti az innovációt, a sofőröket és rossz az államkasszának is, mivel adóbevételtől esik el - folytatta.

Verseny 2.0
Az Uber és a megosztás gazdaságának más szereplői alapjaiban változtatják meg az üzleti verseny feltételeit. Egyesek szerint a sharing economy maga a demokrácia, mások szerint inkább a kapitalizmus legvadabb időszak ának visszatérése. Eltűnni azonban nem fog, és a hagyományos cégeknek fel kell vennie a versenyt. Nem lehetetlen.
Vissza a múltba

"Azért is sajnáljuk, mert Európa másfelé megy. Épp nemrég adott ki a Bizottság egy olyan ajánlást, mely szerint a sharing economy tiltása nem elfogadható szabályozás. Sok helyen a közösségi személyszállítást próbálják beilleszteni a jogrendbe (pl. Észtország, Lettország)

A foci EB alatt több mint egymillióan utaztak Uberrel, köztük sok magyar. Nekik turistaként természetes volt, hogy működik az alkalmazás, amely működik 480 városban világszerte, az Európai Unióban 21 országban.

A megosztás gazdasága ráadásul még csak most kezd igazán beindulni. Szakértők várakozásai szerint a szektor hússzorosára nő 10 éven belül.

Minden szinten veszteség

Fekete hangsúlyozta, az Uber hiányozni fog. Hiánya gond lesz a vizes VB rendezésénél, a következő foci EB-nél és az olimpiai pályázatnál is. De ezen rendezvényektől eltekintve is többmillió turista jön Budapestre, akik azzal fognak szembesülni, hogy nem működik az alkalmazás, ami máshol igen. Emellett ősztől Budapesten elindul a 3-as metró felújítása, minden tehermentesítő eszközre szükség lenne, de az Uber nem lesz köztük.

Búcsúajándékként a 10.000 legaktívabb magyar felhasználó 1-1 ingyen utat kap, amelyet a 21 eu-s tagállam valamelyikében vehetnek igénybe.

Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz
A 40 éves Travis Kalanick vagyona 6,2 milliárd dollár. Ennek nagy részét az Uberben lévő részvényei teszik ki. Amszterdamban,a Startup Fest Europe rendezvényen mondott beszédet a geekből lett vállalkozó. Sok mindenről beszélt, többek között arról is, hogy a cége mindennapjaiban sem becsüli le a kockázatokat, de helyén kezeli azt. Látja, hogy az Uber megítélése még mindig rizikós, hogy nem lehet biztosan tudni, elsodorják-e a jogi tiltások, vagy az Uber hoz új jövőt. Ennek ellenére magabiztos.
hirdetés

Véleményvezér

Szijjártó Péter nagyon örül az oroszbarát Fico győzelmének, a szlovákiai magyar szövetség bukására egy szót nem veszteget

Szijjártó Péter nagyon örül az oroszbarát Fico győzelmének, a szlovákiai magyar szövetség bukására egy szót nem veszteget 

A Kuciak-gyilkosságot követő 2018-as bukása után Robert Fico nagyobb orosz barátságot és kemény EU-ellenességet hirdetett.
9 milliárd forintnál tart a sámándob

9 milliárd forintnál tart a sámándob 

A 2015-ös milánói világkiállításra készült Sámándob-pavilon építésére a kormány 2,3 milliárd forintot adott, majd közel 2 milliárd forintot szavazott meg programokra, hogy mindez kiegészüljön egy további 900 milliós pótköltségvetéssel. Most újabb 4 milliárd forintnál tartunk.
Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból

Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból 

Tényleg egészen elképesztő, hogy a magyar vasút mennyire képtelen megfelelni a kor elvárásainak.
A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye

A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye 

Érdekes az állami kommunikáció. Miközben folyamatosan az infláció elleni harc hőseként mutatja magát be a kormány az élelmiszer áremelkedés felét a kabinet generálta.
Szijjártó Péternek szerepelnie kellene a Kőgazdag Fiatalok című reality showban

Szijjártó Péternek szerepelnie kellene a Kőgazdag Fiatalok című reality showban 

Igazságtalan, hogy külügyminiszterünk nem kapott lehetőséget a legújabb, nézőszámot döntögető reality showban. Pont ugyanúgy él és gondolkodik, mint az ott szereplők.
A magyar kutatók is kárvallottjai ez egyetemi modellváltásnak

A magyar kutatók is kárvallottjai ez egyetemi modellváltásnak 

A nyilvánosság előtt nagy hangsúlyt kapott, hogy az Európai Unió kizárta a hallgatóknak szóló Erasmus programból a modellváltó magyar egyetemeket. Kevesebben tudják, hogy a kutatók is bajba kerültek.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo