A kiváló weboldalak titkos fegyvere: a keresősáv

A legtöbb weboldalon van valamiféle keresési lehetőség, de inkább csak azért, mert úgy szokás. Pedig az oldalon belüli keresés lehetősége – persze csak ha jól működik, a hatékonyság titkos fegyvere lehet.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tudatosan fejlődni akarók és ezért tevő vállalkozók szinte nap mint nap hallanak valami fontos dolgot arról, hogy éppen mit és hogyan kell tenni a keresőoptimalizálás javítása érdekében, hogy a weboldalunk tényleg megjelenjen, és tényleg annak megfelelő oldala jelenjen meg az érdeklődő potenciális vásárlók előtt.

Egyre többet tudunk a sütik szerepéről is, illetve arról, hogy miért olyan fontos a linkek megfelelő használata ahhoz, hogy a látogatókat a weboldalunknak éppen az őket érdeklő oldalára navigáljuk.

Tény, hogy ez egy igen fontos téma. A weblapunk látogatói nem fognak sok időt és pláne nem több felesleges kattintást pazarolni arra, hogy megtalálják azt, ami tényleg érdekli őket. Hogy minél előbb elvezessünk valakit a neki való tartalomhoz, annak viszont van egy igen jó, mégis méltatlanul mellőzött módja: az oldalon belüli keresés. Persze, csak ha jól működik. A legtöbb weboldalon van valamilyen keresősáv, vagy ablak, ahova begépelhetjük, hogy mi után kutatunk – és az esetek többségében nem találjuk meg. Frusztráló.

Pedig ha ezeket a vásárlókat, akik tudják, hogy mit akarnak, és éppen nálunk kezdik keresni, sikeresen elvezetnénk az őket érdeklő tartalomhoz – vagy még inkább termékhez, ha értékesítő oldalról van szó – kulcsfontosságú lenne ahhoz, hogy vásárlóvá konvertáljuk őket.

Kép:Pixabay

Sok helyen maga a keresőmotor nem megfelelő, van, ahol csak a beállításokkal van baj, sok esetben viszont azzal, hogy a kereső egyszerűen nem segíti a felhasználót, aki sok esetben félreüt egy-egy karaktert, vagy éppen nem tudja egészen pontosan a keresett termék nevét, és így már nulla találatot ad ki a rendszer. Pedig a raktárunkban ott sorakozik éppen az, amire vágyik…

A szakértők szerint az oldalin belüli keresés fejlesztésébe tényleg érdemes invesztálni, és nem csak a nagyoknak! Ha több mint 10 oldala van a weblapunknak, valójában már szükség van rá. A mobil eszközök térnyerése pedig még inkább fontossá tette ezt a mellékesnek tűnő funkciót, a tapasztalatok szerint ugyanis a felhasználók itt még kevésbé kezdenek el keresni bármit is – többször bebizonyosodott, a mobilon minél kevesebbet kell kattintani, annál jobban bírunk egy oldalt – hanem azonnal a keresősáv felé fordul a figyelmük.

Többet tudhatunk

A keresősáv ráadásul alapvető funkciója mellett – ami, mint láttuk önmagában is növelheti az eladásainkat – további előnyöket is jelenthet. Jobban belegondolva ugyanis ez a vásárlói adatok ki nem aknázott aranybányája.

Az egyik leginkább egyértelmű módja, hogy megtudjuk, mire vágynak az oldalunkra látogatók az, ha megnézzük, mit gépeltek be a keresőbe. A forgalmat a Google Analytics alapján is elemezhetjük és jó alapot adhat például ahhoz, hogy megtudjuk melyek a legnépszerűbb termékeink.

De ami talán még ennél is fontosabb, ha monitorozni tudjuk, hogy mi gépeltek be a látogatók, azt is láthatjuk, mik azok a keresőszavak, amelyekre nem kaptak eredményt. Ez megmutathatja, hogy mi az, amit keresnek nálunk a látogatók, de (még) nem találják meg – vagyis irányt adhat a fejlődésnek, de lehet, hogy azt vesszük észre általa, hogy valamit nem úgy nevezünk, ahogy a célcsoportunk teszi.

Hogy tényleg csak a példa kedvéért valami nagyon egyszerűt mondjunk, hiába tartunk készleten számtalan, jól „taggelt” motoros bőrkabátot, ha a célcsoport dzsekit keres…

Az ilyen apróságok megfigyelésével és a látogatók igényeinek megfelelő változtatással, vagyis csak egy kicsit nagyobb figyelemmel az aprócska keresősávra érezhetően növelhető a konverzió.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo