A kiváló weboldalak titkos fegyvere: a keresősáv

A legtöbb weboldalon van valamiféle keresési lehetőség, de inkább csak azért, mert úgy szokás. Pedig az oldalon belüli keresés lehetősége – persze csak ha jól működik, a hatékonyság titkos fegyvere lehet.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A tudatosan fejlődni akarók és ezért tevő vállalkozók szinte nap mint nap hallanak valami fontos dolgot arról, hogy éppen mit és hogyan kell tenni a keresőoptimalizálás javítása érdekében, hogy a weboldalunk tényleg megjelenjen, és tényleg annak megfelelő oldala jelenjen meg az érdeklődő potenciális vásárlók előtt.

Egyre többet tudunk a sütik szerepéről is, illetve arról, hogy miért olyan fontos a linkek megfelelő használata ahhoz, hogy a látogatókat a weboldalunknak éppen az őket érdeklő oldalára navigáljuk.

Tény, hogy ez egy igen fontos téma. A weblapunk látogatói nem fognak sok időt és pláne nem több felesleges kattintást pazarolni arra, hogy megtalálják azt, ami tényleg érdekli őket. Hogy minél előbb elvezessünk valakit a neki való tartalomhoz, annak viszont van egy igen jó, mégis méltatlanul mellőzött módja: az oldalon belüli keresés. Persze, csak ha jól működik. A legtöbb weboldalon van valamilyen keresősáv, vagy ablak, ahova begépelhetjük, hogy mi után kutatunk – és az esetek többségében nem találjuk meg. Frusztráló.

Pedig ha ezeket a vásárlókat, akik tudják, hogy mit akarnak, és éppen nálunk kezdik keresni, sikeresen elvezetnénk az őket érdeklő tartalomhoz – vagy még inkább termékhez, ha értékesítő oldalról van szó – kulcsfontosságú lenne ahhoz, hogy vásárlóvá konvertáljuk őket.

Kép:Pixabay

Sok helyen maga a keresőmotor nem megfelelő, van, ahol csak a beállításokkal van baj, sok esetben viszont azzal, hogy a kereső egyszerűen nem segíti a felhasználót, aki sok esetben félreüt egy-egy karaktert, vagy éppen nem tudja egészen pontosan a keresett termék nevét, és így már nulla találatot ad ki a rendszer. Pedig a raktárunkban ott sorakozik éppen az, amire vágyik…

A szakértők szerint az oldalin belüli keresés fejlesztésébe tényleg érdemes invesztálni, és nem csak a nagyoknak! Ha több mint 10 oldala van a weblapunknak, valójában már szükség van rá. A mobil eszközök térnyerése pedig még inkább fontossá tette ezt a mellékesnek tűnő funkciót, a tapasztalatok szerint ugyanis a felhasználók itt még kevésbé kezdenek el keresni bármit is – többször bebizonyosodott, a mobilon minél kevesebbet kell kattintani, annál jobban bírunk egy oldalt – hanem azonnal a keresősáv felé fordul a figyelmük.

Többet tudhatunk

A keresősáv ráadásul alapvető funkciója mellett – ami, mint láttuk önmagában is növelheti az eladásainkat – további előnyöket is jelenthet. Jobban belegondolva ugyanis ez a vásárlói adatok ki nem aknázott aranybányája.

Az egyik leginkább egyértelmű módja, hogy megtudjuk, mire vágynak az oldalunkra látogatók az, ha megnézzük, mit gépeltek be a keresőbe. A forgalmat a Google Analytics alapján is elemezhetjük és jó alapot adhat például ahhoz, hogy megtudjuk melyek a legnépszerűbb termékeink.

De ami talán még ennél is fontosabb, ha monitorozni tudjuk, hogy mi gépeltek be a látogatók, azt is láthatjuk, mik azok a keresőszavak, amelyekre nem kaptak eredményt. Ez megmutathatja, hogy mi az, amit keresnek nálunk a látogatók, de (még) nem találják meg – vagyis irányt adhat a fejlődésnek, de lehet, hogy azt vesszük észre általa, hogy valamit nem úgy nevezünk, ahogy a célcsoportunk teszi.

Hogy tényleg csak a példa kedvéért valami nagyon egyszerűt mondjunk, hiába tartunk készleten számtalan, jól „taggelt” motoros bőrkabátot, ha a célcsoport dzsekit keres…

Az ilyen apróságok megfigyelésével és a látogatók igényeinek megfelelő változtatással, vagyis csak egy kicsit nagyobb figyelemmel az aprócska keresősávra érezhetően növelhető a konverzió.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo