A tudatosan fejlődni akarók és ezért tevő vállalkozók szinte nap mint nap hallanak valami fontos dolgot arról, hogy éppen mit és hogyan kell tenni a keresőoptimalizálás javítása érdekében, hogy a weboldalunk tényleg megjelenjen, és tényleg annak megfelelő oldala jelenjen meg az érdeklődő potenciális vásárlók előtt.
Egyre többet tudunk a sütik szerepéről is, illetve arról, hogy miért olyan fontos a linkek megfelelő használata ahhoz, hogy a látogatókat a weboldalunknak éppen az őket érdeklő oldalára navigáljuk.
Tény, hogy ez egy igen fontos téma. A weblapunk látogatói nem fognak sok időt és pláne nem több felesleges kattintást pazarolni arra, hogy megtalálják azt, ami tényleg érdekli őket. Hogy minél előbb elvezessünk valakit a neki való tartalomhoz, annak viszont van egy igen jó, mégis méltatlanul mellőzött módja: az oldalon belüli keresés. Persze, csak ha jól működik. A legtöbb weboldalon van valamilyen keresősáv, vagy ablak, ahova begépelhetjük, hogy mi után kutatunk – és az esetek többségében nem találjuk meg. Frusztráló.
Pedig ha ezeket a vásárlókat, akik tudják, hogy mit akarnak, és éppen nálunk kezdik keresni, sikeresen elvezetnénk az őket érdeklő tartalomhoz – vagy még inkább termékhez, ha értékesítő oldalról van szó – kulcsfontosságú lenne ahhoz, hogy vásárlóvá konvertáljuk őket.
Sok helyen maga a keresőmotor nem megfelelő, van, ahol csak a beállításokkal van baj, sok esetben viszont azzal, hogy a kereső egyszerűen nem segíti a felhasználót, aki sok esetben félreüt egy-egy karaktert, vagy éppen nem tudja egészen pontosan a keresett termék nevét, és így már nulla találatot ad ki a rendszer. Pedig a raktárunkban ott sorakozik éppen az, amire vágyik…
A szakértők szerint az oldalin belüli keresés fejlesztésébe tényleg érdemes invesztálni, és nem csak a nagyoknak! Ha több mint 10 oldala van a weblapunknak, valójában már szükség van rá. A mobil eszközök térnyerése pedig még inkább fontossá tette ezt a mellékesnek tűnő funkciót, a tapasztalatok szerint ugyanis a felhasználók itt még kevésbé kezdenek el keresni bármit is – többször bebizonyosodott, a mobilon minél kevesebbet kell kattintani, annál jobban bírunk egy oldalt – hanem azonnal a keresősáv felé fordul a figyelmük.
Többet tudhatunk
A keresősáv ráadásul alapvető funkciója mellett – ami, mint láttuk önmagában is növelheti az eladásainkat – további előnyöket is jelenthet. Jobban belegondolva ugyanis ez a vásárlói adatok ki nem aknázott aranybányája.
Az egyik leginkább egyértelmű módja, hogy megtudjuk, mire vágynak az oldalunkra látogatók az, ha megnézzük, mit gépeltek be a keresőbe. A forgalmat a Google Analytics alapján is elemezhetjük és jó alapot adhat például ahhoz, hogy megtudjuk melyek a legnépszerűbb termékeink.
De ami talán még ennél is fontosabb, ha monitorozni tudjuk, hogy mi gépeltek be a látogatók, azt is láthatjuk, mik azok a keresőszavak, amelyekre nem kaptak eredményt. Ez megmutathatja, hogy mi az, amit keresnek nálunk a látogatók, de (még) nem találják meg – vagyis irányt adhat a fejlődésnek, de lehet, hogy azt vesszük észre általa, hogy valamit nem úgy nevezünk, ahogy a célcsoportunk teszi.
Hogy tényleg csak a példa kedvéért valami nagyon egyszerűt mondjunk, hiába tartunk készleten számtalan, jól „taggelt” motoros bőrkabátot, ha a célcsoport dzsekit keres…
Az ilyen apróságok megfigyelésével és a látogatók igényeinek megfelelő változtatással, vagyis csak egy kicsit nagyobb figyelemmel az aprócska keresősávra érezhetően növelhető a konverzió.