Timár Gigi cikkei


Timár Gigi cikkei

IT-biztonság: A konfekció és az egyéni

IT-biztonság: A konfekció és az egyéni 

Az informatikai biztonságot kereső cég számos különböző megoldással találkozhat a piacon. Az ingyenes és fizetős, szabvány szerint készült vagy egyéni igényekre formált szoftverek között a döntést gyakran egyszerűen az ár határozza meg.
Tudja biztonságban!

Tudja biztonságban! 

Az IT-biztonság nem ördöngösség, a legkisebbek számára is elérhető vállalható költségekkel. Figyelmen kívül hagyni viszont hatalmas veszteséget okozhat, közvetlenül és áttételesen egyaránt.             
Zöldre át!

Zöldre át! 

A környezet és védelme központi témává vált, és új magatartást hozott az üzleti életbe a szabályozás terén éppúgy, mind a közvéleményben: a felelős vállalatok vonzóbbak a fogyasztók és a döntéshozók szemében is. Ráadásul az effajta gondolkodás közvetlen versenyelőnyt is teremt.
Kilábalóban a belföldi turizmus

Kilábalóban a belföldi turizmus 

Számos vállalkozás számára a turisták még mindig fizetőképes keresletet jelentenek. Az egyre tudatosabbá váló fogyasztóknak azonban minőséget kell adniuk ahhoz, hogy a hazai célpontok versenyben maradhassanak a bevett külföldi nyaralóhelyekkel szemben.
Nyár 2011: Nem lesz last minute?

Nyár 2011: Nem lesz last minute? 

Hatalmas a verseny az utazási irodák piacán. Az elképesztő számú kisebb-nagyobb cégnek nemcsak egymással, hanem az online utazástervezőkkel is meg kell küzdeniük az ügyfelekért. A piac nehézségét mutatják az elmúlt évek csődtörténetei is. A mostani gondok gyökere a szakértők szerint a rendszerváltásig nyúlik vissza, amikor hirtelen megnyílt a világ, mindenki utazni akart, s ebben így jó üzletnek tűnt az utazásszervezés. Százszámra alakultak a cégek, amelyek nagy része már eltűnt. Az utazási irodák fluktuációja azóta is hatalmas, évente több tíz cég jelenik meg, és megy csődbe.
A pénz nem minden

A pénz nem minden 

A nehéz gazdasági helyzetben a legtöbb cégnél a korábban bevett anyagi ösztönzők elapadtak. De ez talán nem is olyan nagy baj. Az anyagi természetű motiváció helyett számos eredményesebb és mindenki számára kedvező egyéb lehetőség létezik.
Íme, a kicsiknek szánt felhő!

Íme, a kicsiknek szánt felhő! 

Mintha a kkv-k számára találták volna ki a felhő alapú megoldásokat, hiszen ily módon beruházási költségek nélkül is magas színvonalú informatikai szolgáltatásokat érhetnek el. Mégis, csak lassan nyitnak a cloud computing felé, de az előnyök felismerése idővel győzedelmeskedik az aggályok felett.
Optimista cégkultúrát!

Optimista cégkultúrát! 

A pozitív cégkultúra szerint az eredményességhez a cégben, emberekben meglévő legjobb dolgokat kell felfedezni, kérdezi és dicsérni kritizálás helyett. -  derült ki a Piac és Profit és a Profil Training "Boldog munkavállalók és az üzleti siker" konferenciájának délutáni szekciójában elhangzott előadásokból.
Laptop: nem az ár a lényeg?

Laptop: nem az ár a lényeg? 

Kicsi és okos - talán így foglalható össze legegyszerűbben, hogy merre mennek a gyártók legújabb laptopfejlesztései az extrém hordozhatóságtól a minimoziélményig.
Új köztérnevek: senkinek sincs ingyen

Új köztérnevek: senkinek sincs ingyen 

Kosztolányi Dezső bonmot-ja szerint az utcanévtábláknak van a legnagyobb olvasóközönsége, nem mindegy hát, mi kerül rájuk. A mostanában gyakori változások szimbolikus jelentősége mellett azonban nagyon is praktikus következményei vannak az érintett utcák, közterek lakói és az itt bejegyzett cégek számára.

Csökkenő költés, növekvő értelem 

A gazdasági válság afféle vízválasztó a cégek CSR-aktivitása tekintetében. Aki komolyan gondolja a felelős működést, most sokkal tisztábban, a dolog lényegére koncentrálva, a cég alaptevékenységébe illesztve fejleszthet e területen. Ahol viszont csupán marketingfogásról van szó, elsőként ezt a területet vágják meg.

Érme helyett telefon 

A többség számára egyelőre az SMS-alapú mobiltelefonos fizetés is a sci-fi kategóriát súrolja, pedig már a fizikai kontaktus nélküli változat is igazi fejlődés előtt áll. Elég lesz a telefont mondjuk a kávéautomatához érinteni, és máris kifizettük az italt a bankszámlánkról.

Mit akar a digitális fogyasztó? 

Alapvető szokások változnak meg akkor, amikor valaki aktívan kezdi használni a világhálót. A digitális fogyasztó másképpen dönt, mást és máshogyan keres.

Íme, a a 21. századi jegyzettömbje! 

Ami szórakozásnak indult, lassan komollyá válik. A táblagépek kedves kis kütyüből munkagéppé érnek, egyes feladatokra alkalmasabbak lehetnek, mint a személyi számítógépek.

Számítógépes játékok: egyre nagyobb a felelősség  

A számítógépes játékok piaca évek óta folyamatosan növekszik, az új, közösségi játékokra alapozó online- és mobilfejlesztések pedig soha nem látott nyereségrátákat produkálnak. Ráadásul ezeknek a játékoknak nemcsak az üzleti szférában, hanem - társadalmi és pszichológiai hatásaik miatt - a mindennapi életben is fontos szerepük van.

A döntéshozó magányossága 

A megváltozott körülmények hatására a vezetői döntések és a döntéshozatal folyamata sem ugyanaz, ugyanolyan már, mint a válság előtt volt. Máshonnan jön az információ, és mások a legfontosabb erények és elvárások.

Csak pozitívan! 

A versenyképességhez elengedhetetlen, hogy egy cégben a vezetőtől az utolsó alkalmazottig mindenki képességei legjavát nyújtsa. A pozitív pszichológia szerint ennek eléréséhez a dolgozó jóllétére kell hatással lenni. Kutatások bizonyítják, hogy a vállalkozások által vágyott jellemzők - a jó teljesítmény, a kezdeményezőkészség, az elkötelezettség - megléte szoros összefüggésben van ezzel. A munkaadóknak nemcsak a gyengeségek fejlesztésével, hanem az erősségek megerősítésével és a jóllét állapotának megteremtésével is foglalkozniuk kell.

E-önkormányzat: Szem előtt és háttérben 

Az önkormányzatok a nemzetgazdaság jelentős és különleges szereplői: közfeladatot ellátó szervezetek, ami miatt a működésük és az ehhez kapcsolódó gazdasági megoldásaik eltérnek a piacon megszokottól. Céljaik is mások: a versenyszféra a profitoptimalizálásra, a helyhatóságok viszont ügyfél- és állampolgárbarát rendszerek megvalósítására helyezik a hangsúlyt. Épp ezért az önkormányzatok sajátos ügyfélkört jelentenek a szolgáltatók, nem utolsósorban az infokommunikációs iparág és a pénzügyi szektor cégei számára.

Elszivárgó biztonság 

Az adatszivárgás éppoly gyakran okoz kárt a cégeknek az informatikai szakemberek tapasztalatai szerint, mint a szándékos és rosszindulatú adatlopás. Az érzékeny adatok és információk kiszivárgása nemcsak anyagi károkhoz vezet, hanem üzleti vagy hivatali titkok esetén akár jogi következményekkel is járhat.

Adományt tessék! 

Nagy közhely, így aztán nagy igazság is, hogy ami valahol szemét, máshol kincs lehet. Erre az alapvetésre épít az adománybolt műfaja. Újrafelhasználás, társadalmi felelősségvállalás, fenntarthatóság, szolidaritás. Vajon miért nem működik ez itthon? 

Olcsóbb és környezetkímélőbb, mégsem kell 

Bár technikailag számos elektronikus fizetési megoldás elérhető, ezek elterjedése Magyarországon meglehetősen lassan halad. Pedig a beszállítóktól a közüzemi szolgáltatókig már mindenhol megoldható a számlák elektronikus kézbesítése és rendezése. Ráadásul a papírmentes fizetési megoldások nemcsak költség- és időmegtakarítást jelentenek, hanem fenntarthatóbb, környezetkímélőbb működést is.

Adhatom a szokásosat? 

Továbbra is exponenciálisan növekszik az elektronikus kereskedelmi értékesítések volumene annak ellenére, hogy a vásárlók többsége még mindig leginkább csak tájékozódik a neten. A sikeres modellek elsősorban a közösségépítésre, a visszatérő ügyfelek megismerésére és személyre szabott kiszolgálására építenek.

Védett felhők 

A számítási felhőről szólva biztonsági kérdésekre különösen fontos kitérni, mivel ez a kockázat - a tőle való félelem - lehet az egyetlen olyan tényező, ami megakadályozhatja, hogy a költségtakarékos és rugalmas cloud computing az informatika uralkodójává váljon.

Nálad vagy nálam? 

A személyes megbeszélés megkerülhetetlenül fontos eleme az üzleti életnek. A kérdés csak az, hogyan oldható meg gazdaságosan: a költséges és nemritkán időigényes utazások takarékosabbá tételével vagy a fizikai találkozásnak egy modern telekommunikációs rendszer általi kiváltásával.

Egy módszer, hogy több vevőnk legyen  

A közösségi vásárlás mint új interakció, az elemzők szerint meghatározó hatással lesz a közeljövőben kialakuló új üzleti modellekre. Működésének alapfeltétele, hogy valamennyi érintett nyerjen az üzleten. Igazi „win-win" helyzet, így tökéletesen illeszkedik a fenntartható világrend elvárásaihoz is. A rá épülő üzlet Amerikában már hatalmas sikert ért el, és rövid idő alatt Magyarországon is négy különböző közösségi vásárlásra szakosodott oldal indult el.

Nyílt forráskód: előnyök és hátrányok 

A nyílt forráskódú szoftverek mostanra üzleti területen is valós alternatívát kínálnak. A bennük rejlő lehetőségek ellenére azonban, ellenállva a szabadság mámorának, az esetleges váltást alaposan meg kell tervezni.

Asszisztens a zsebben 

Az egyre inkább elterjedt okostelefonok képességeinek csak egészen kis szeletét használják ki a vállalkozások. Pedig a cég működésének hatékonyságát nagyban növelhetné a szinte minden munkatárs zsebében ott lapuló eszköz.

Tervezett megújulás 

A megújulás ma már nem csupán szép szó, hanem olyan komplex fogalom, amelyet minden vállalkozásnak a lehető legkonkrétabban értelmeznie kellene önmaga számára is. A rögtönzés, kapkodás azonban nem visz előre, csakis átgondolt stratégiával vezet út a jövőbe.

Baráti ügyfelek kellenek! 

A közösségi oldalak az internet legfelkapottabb tartalmai közé tartoznak, és mára világszerte a vállalati marketing megkerülhetetlen kommunikációs eszközeivé váltak. Ez a kommunikációs forma a kis- és középvállalkozások számára is elérhető, mégis kevesen alkalmazzák ezt az eredményesen használható, költséghatékony módszert.

Mindent fel a felhőbe!  

Az infokommunikációs ipar rohamos fejlődése megváltoztatta a világunkat. Máshogy dolgozunk, szórakozunk, közlekedünk és így tovább. De az új technológiák hatással vannak korunk egyik legnagyobb problémájára, a globális felmelegedésre is. A szektor fejlődésének, saját ökológiai lábnyomának csökkentése mellett, jelentős a hatása más iparágak zöldebbé tételére is.

Távol, és mégis közel 

A turisztikai iparág szereplői világszerte belátták: a hazai vendég sok szempontból az első számú vendég. Könnyebb megszólítani, mozgósítani, mint a távolról érkezőket, emellett nagyobb eséllyel válik visszatérő kuncsafttá. A belföldi utazások arányának növekedése Magyarországon is uralkodó trend lett, és nem csak a válság hatására.

Új megoldások az energiamegtakarításban 

Az infokommunikációs ipar rohamos fejlődése megváltoztatta a világunkat. Máshogy dolgozunk, szórakozunk, közlekedünk és így tovább. De az új technológiák hatással vannak korunk egyik legnagyobb problémájára, a globális felmelegedésre is. A szektor fejlődésének, saját ökológiai lábnyomának csökkentése mellett, jelentős a hatása más iparágak zöldebbé tételére is.

Lusta többség: emailjéhez és számlájához ugyanaz a jelszó... 

Magyarországon is növekszik az elektronikus pénzügyi csatornákat igénybe vevő banki ügyfelek száma. Ez az a ritka helyzet, amivel mindkét fél jól jár.

Vezető a válságban: csak őszintén és pozitívan 

Abban, hogy egy cég hogyan vészeli át a válságot, sok más mellett annak is fontos szerepe van, hogy a vezető milyen működési és kommunikációs stratégiát választ. Bár minden cég egyedi, az őszinteség és az alkalmazottakra fordított tényleges figyelem a válság során is eredményes vezetői stratégia.

A hazai vendég az első számú vendég 

A turisztikai iparág szereplői világszerte belátták: a hazai vendég sok szempontból az első számú vendég. Könnyebb megszólítani, mozgósítani, mint a távolról érkezőket, emellett nagyobb eséllyel válik visszatérő kuncsafttá. A belföldi utazások arányának növekedése Magyarországon is uralkodó trend lett, és nem csak a válság hatására.

Költségcsökkentő rendcsinálás 

Bár dokumentumkezelés alatt manapság egyre inkább az elektronikus dokumentumkezelést szokás érteni, a papír alapú iratok menedzselése is e területhez tartozik.

Válság idején is maradjunk közös nevezőn 

HR-szempontból a legfontosabb tennivaló válság idején a munkaerő megfelelő kihasználása és az őszinte kommunikáció. Különösen fontos, hogy leépítés esetén is megmaradjon az őszinte kommunikáció, és az elbocsátott ne büntetésként élje meg a döntést.

A modern iroda bárhol lehet 

A gazdasági válság hatására a cégek minden fronton igyekeznek racionalizálni, és lehetőség szerint csökkenteni a költségeiket. Ha pedig költségekről esik szó, szinte azonnal felmerül az irodabérlet díja, spórolásként pedig a távmunka lehetősége. Az irodától távol dolgozó alkalmazott több szempontból is jó megoldás lehet mindkét fél számára, a modern technikai eszközök segítségével pedig minden irodai szolgáltatás távolról is rendelkezésre áll.

Digitális világ: A diktatúrák vége? 

Egyes vélemények szerint az internet megváltoztatja a demokráciát. Pedig attól, hogy ezen a fórumon bárkinek lehetősége van részt venni a közügyekben, még nem biztos, hogy akar is élni ezzel.

Zölden könnyebb 

A környezetbarát termék jó a vállalkozásnak és a világnak is, szerencsére ma már egyre divatosabb is. A „zöld termékek" leginkább a természetben megtalálható és/vagy újrahasznosított anyagokból készülnek, vagy kevesebb energiát fogyasztanak, és kevesebb hulladékot hagynak maguk után, mint kevésbé környezetbarát társaik.

Megismerési vágy és pozitív hozzáállás 

A racionális érvelés és a meglepetés sikeres reklámstratégia lehet a megváltozott értékrendszerben. A megtakarítás, a stabilitás, a család, az otthon válik mozgósító értékké elsősorban, szemben a korábban vezető vagyon, státus, luxus értéktrióval.

Kívülről könnyebb 

A hostolt szolgáltatás tervezhető, nem igényel beruházást, rugalmas és költségtakarékos. Éppen költségcsökkentő és beruházást nem igénylő jellegük miatt a SaaS szolgáltatások leginkább kkv-kra szabottak.

A megfontolt és alternatív marketing 

A racionális érvelés és a meglepetés sikeres reklámstratégia lehet a megváltozott értékrendszerben. A megtakarítás, a stabilitás, a család, az otthon válik mozgósító értékké elsősorban, szemben a korábban vezető vagyon, státus, luxus értéktrióval.

A válság igazi válságtudatban érte Magyarországot 

A válság a pénztárca mellett az emberek testére és lelkére is negatív hatással van. Ráadásul a pszichológiai válság egyértelműen kihat a gazdaság működésére is.

Üzlet, helyiség nélkül 

A hazai e-kereskedelem folyamatos növekedést jelző mutatóiból annyi minden szakértő szerint leolvasható, hogy a jövő az internetgazdaságé és azoké, akik képesek az elektronikus kereskedelem megoldásait hatékonyan beépíteni tevékenységükbe. Az igazi áttörésig, a tiszta, áttekinthető jogszabályokig és az e-kereskedelemben bízó vásárlókig azonban még számos lépést meg kell tenni.

Közösségek, melyekben bízhatunk 

A tudásalapú iparágakban tevékenykedő vállalatoknál a kétezres években kialakult egy új szervezeti forma: a tudásteremtő közösség. Ez egymással informális kapcsolatban álló emberek csoportja, akiket a szakértelem és a közös szakterület iránti szenvedély kapcsol össze. A tudásteremtő közösségekben szabadon és kreatívan áramlik a tapasztalat, az ismeret, ami új szemléletet eredményez a problémamegoldásban. Gyorsulhat a fejlesztések közjóvá válása, s ez a fenntartható technológiák gyorsabb elterjedését is segítheti.

Influenzabiztos: bárkinek elérhető a videókonferencia 

A válság miatt szinte minden cég kénytelen volt jelentősen húzni a költségeiből, aminek egyik igen kézenfekvő módja videokonferenciára cserélni a költséges és időigényes utazással járó személyes tárgyalást. Ráadásul ez bérelhető szolgáltatásként is igénybe vehető, s akkor beruházási költséggel sem kell számolni. Mindemellett ez a megoldás még környezet- és - ebben az influenzás időszakban főként - emberbarátnak is tekinthető.

Olcsóbb, hatékonyabb, mégis kényszeríteni kell 

Az elektronikus számlázás elterjedésének robbanásszerű áttörését prognosztizálják a szakemberek akár egy-két éven belül, ennek ellenére a sok szempontból gazdaságos és hatékony módszer egyelőre leginkább a multinacionális vállalatok körében terjed. A kis- és középvállalkozások átállásának már nincs jogszabályi akadálya, a váltást az ismerethiány és az új technológiákkal szembeni bizalmatlanság nehezíti, tehát megoldás lehet a tájékoztatás is.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo