Családi vonalon érkezett a fodrásziparba Rezi Ádám, az aBorbély tulajdonosa, bár ő maga nem fodrász. A felesége családjának azonban többféle módon van köze a hajhoz, a fodrászattól a parókakészítésen át a színházi munkákig. "Apósom és tulajdonostársam, Harmati Csaba ötlete volt, hogy itthon is érdemes lenne elindítani egy amerikai mintájú „barber shopot”, szerintem viszont az túlságosan trendi, és így múlandó dolog, közelebb áll hozzám a klasszikusabb szemlélet. Ezért ez borbélyüzlet lett, így, magyarul" – mondja Rezi Ádám a Piac&Profitnak. Borbélyhoz menni most épp nagyon divatos a fiatal korosztály körében, ezért nem ők az egyetlenek ezen az eddig szinte szűz piacon, de Rezi úgy véli, a konkurencia jól jön nekik hosszú távon. A hipszter szalonok bevezetik a formulát a köztudatba, de végül, akinek az a szolgáltatás túl drága, vagy „túl sok mellé a műsor”, náluk, egy klasszikusabb szalonban köt ki.
Itt nincs sör a hajvágás mellé, de van megbízható szakmai háttér, folyamatos, komoly képzés az alkalmazottaknak, gyorsaság és pontosság. Tapasztalataik szerint a férfiak pedig elsősorban ezt várják el. Bár már most vannak törzsvendégek, alapvetően bejelentkezés nélküli rendszerben dolgoznak. "A legfontosabb, hogy bármikor esik be valaki, mindig ugyanazt a szakmai tudást, megbízható szolgáltatást kapja, bármelyik fodrász keze alá kerül éppen" - mondta a cégvezető.
Az ápoltság nem egyenlő a piperkőcséggel
Az üzlet koncepciója, hogy borbélyhoz menni ne luxus legyen, hanem mindenki számára elérhető, hétköznapi dolog. Egy olyan klasszikus szalont képzeltek el, ahova bárki nyugodtan betérhet akár a gyerekével is, ahogy erre gyakran van példa. Az ajtón lévő „no ladies” felirat persze csak geg, bár tény, hogy férfi vendégeket várnak.
A hangulat ugyanakkor vitathatatlanul fontos. Tudatosan kerülik például a nőies konnotációjú szalon szót, az aBorbély szigorúan üzlet. Egy klasszikusan pasis hely, ahol ellazulhatnak a vendégek, akik így sokszor egymással is jól elbeszélgetnek. "Mindig feszélyezve éreztem magam az uniszex fodrászatokban, mert ezek tulajdonképpen női helyek. A nők többsége élvezi a szalonhangulatot, a férfiak viszont inkább csendben túlesnek a hajvágáson, és amint lehet, elmenekülnek. Szerintem divattól függetlenül van létjogosultsága a kifejezetten férfiakra szabott fodrászüzletnek – és itt kell eloszlatni az első félreértést: a borbély nem csak borotvál. Az arcszőrzet mellett az ápolt férfi hajáról is gondoskodik" - vélte.
A szakmával kapcsolatban egy másik városi legenda is kering, amely szerint egy bizonyos időszakban nem engedélyezték itthon a borbélyok működését. Valójában azonban csak a fix pengés borotva lett tilos – egészségügyi okokból –, cserélhető pengével mindig is csattoghatott volna a borotvakés, ha lett volna rá igény. Ez most megvan, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy alig négy hónap után nyereséges az üzlet. Ez kiváló eredmény, egy fodrászat esetében átlagosan legalább egy évet rá kell szánni erre Rezi tapasztalatai szerint. A siker alapot ad a nagy ívű tervekhez. "Ez az üzlet afféle tesztként indult, hogy kipróbáljuk, pontosan mit és hogyan csináljunk, de az első perctől terjeszkedésben gondolkodtunk" - hangsúlyozta. A tervei szerint még két-három üzletet nyitnak ebben az évben Budapesten, saját üzemeltetésben. Ezzel párhuzamosan lassan elindítják a franchise-hálózatot is, hiszen az üzleti tervet, az arculatot és az alkalmazottak képzését is úgy alakították ki, hogy franchise-rendszerként átadható legyen. Hosszú távra terveznek, az igazi cél az lenne, hogy aki most kisfiúként az apját kíséri el, később az is törzsvendég legyen.