Sikeres vállalkozás cikkek
Erős vállalkozáshoz elégedett dolgozók kellenek
Manapság az egymásra való odafigyelés fontossága felértékelődött, ezért az üzleti szféra vezetőinek is másképp kell gondolkodniuk a vállalati növekedés elősegítése érdekében. Egy vállalkozás akkor lesz erős, ha az ott dolgozók is elégedettek – mindez alapjaiban határozza meg egy cég sikeres működését, versenyképességét. Egységben az erő! Íme, néhány inspiráló tipp Glenn Llopistól, az Entrepreneuer.com szerzőjétől:
Egy sikeres vállalkozás 4 alappillére
A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba. Ez általában minden cég indulásánál megvan. Akkor mégis mitől lesz az egyik sikeres a másik pedig rogyadozó, majd idejekorán befulladt? Íme a négy alappillér, amire stabilan lehet támaszkodni. Ha ezek tényleg kőkeményen állnak a helyükön egy cégben, sorban jönnek az eredmények.
A sikeres üzletember olyan, mint az élsportoló
Az íróasztalnál ülve vagy egy gyümölcsöző tárgyaláson keveseknek jut eszébe, hogy sikeres üzletemberként nem sokban különbözik az élsportolóktól. Pedig ahhoz, hogy valaki komoly sikereket érjen el az üzleti világban, jól teszi, ha a profi sporthoz nyúl inspirációért. Kenyeres András, a férfi vízilabda válogatott coach-a szerint az üzleti világ nem is olyan sokban különbözik a medence világától.
Alkalmazottakból lesznek a legsikeresebb vállalkozók
Alkalmazottból lesznek a legsikeresebb vállalkozók: a korábbi munkatapasztalat jelentős előnyt jelent azok számára, akik cégalapításba vágnak – derült ki a Budapest Bank kutatásából.
6 időtlen stratégia a sikerhez
Vannak alapelvek, amelyek a szinte követhetetlenül változó körülmények között is biztos alapot jelenthetnek a túléléshez.
5 aknakerülő szabály szabadúszóknak
Ha valaki a saját főnöke lehet, az nagyon klassz dolog, legalábbis első hallásra. De könnyen rémálom lehet az álomból, ha nem figyelünk pár alapvető dologra.
Szembenézni mindig jobb
Ahhoz, hogy egy vállalkozás sikerrel vegye a növekedés során elkerülhetetlen buktatókat, tudatos stratégiaalkotásra, a kockázatok szervezett kezelésére, vagyis minden területen nyílt szembenézésre van szükség. Hiába dugjuk homokba a fejünket, az sokszor még a túléléshez is kevés, nemhogy a növekedéshez.
A növekedés 7 feltétele
A magyar vállalatok versenyképessége messze elmarad a kívánatostól Pitti Zoltán szerint. De mi kéne a sikerhez és a növekedéshez? A szakember hét pontban foglalta össze.
Négy akadály a siker útjában
Hosszú és kanyargós út vezet a sikerhez, és ezen haladva gyakran kerülhetünk előre nem látott helyzetekbe. Vannak, amik segítenek gyorsabban haladni a célunk felé, ám vannak, amik akadályoznak. Megmutatjuk ezeket!
Kisvárosban vállalkozni? Naná!
Kisvárosban új vállalkozást indítani sokak szerint nagyon merész ötlet. Ha még hozzátesszük azt is, hogy mindez Nógrád megyében történik, sokaknak felszalad a szemöldöke. Ám még megfejelhetjük azzal is, hogy egyedi, kézműves, kis darabszámban készülő termékeket szeretnének értékesíteni. Szabó Anna fiatal vállalkozóként a pezsgő budapesti életet lecserélte szülővárosa nyugodtan hömpölygő mindennapjaira. Gyerekkori almáról, hogy saját cukrászműhelyt hoz létre nem mondott le. Ekkora érdeklődésre még ő sem számított, így lelkesen és boldogan süti az egyedi tortákat, cupcakeket. Ám a terveit is bőszen szövögeti tovább a Desszert Műhelyben.
Lehet itt azért növekedni is
Hetedik alkalommal részesültek Pegazus Díjban Magyarország legdinamikusabban fejlődő kis- és középvállalkozásai: idén is harminc kiváló gazdasági teljesítményt nyújtó kis- és középvállalkozás kapott díjat. A vállalkozások képviselői szerda este a Magyar Tudományos Akadémia klubjában tartott gálán vehették át az elismerést.
A rossz áru a legnagyobb kockázat
A termék minőségének romlását említik első helyen a kockázati tényezők között az AON friss felmérése szerint a vezetők, második helyen pedig a csapat megroppanása áll. Vagyis a vállalatvezetők egyre inkább olyan körülményeket említenek kockázati elemként, amelyekre közvetlen hatásuk van.
3+1 kérdés, amit vállalkozóként fel kell tennünk magunknak
Akár kézműves tevékenységgel, akár informatikával foglalkozó cégben gondolkodunk, van legalább 3 kérdés, amire már a legelején gondolni kell. A válaszok módja különböző, de a végeredmény dönti el, hogy érdemes-e egy nappal is tovább menni vagy nem - mondja a MegoldásMost szakértője.
Többet hozhat a dizájn mint a technológia
Egy dizájn projekt akár jobb pénzügyi mutatókkal is rendelkezhet, mint egy technológiai innováció - ezt már a kockázati tőke befektetők is látják. Egy iparág sikere kulturális elfogadottság, tőke és üzleti kompetenciák kérdése - de első lépés a magas minőségű termék.
Horror Barbie - „kattanásból” sikeres vállalkozás
Hatalmas fordulatszámon pörög a Horror Barbie szalon tulajdonosa. Bár alig múlt harminc, több mint tíz éve vállalkozó. Azt állítja, nem veszi túl komolyan magát, de már most többet ért el, mint amit sokan egy életre elterveznek.
Van jövője a borbélyoknak
Bár mondhatjuk, hogy 2015 a borbélyok divatjának éve Magyarországon, nem erre a hullámra épít Rezi Ádám, az aBorbély tulajdonosa. Hosszú távra tervez, a mai gyerekekben is a későbbi törzsvendéget látja.
Az élmény mindig megéri
Fodrászatokból Dunát lehet rekeszteni, és egyik üzlet olyan, mint a másik. Nem épp az innovációról és az innovátorokról híres ez a szakma. Csakhogy ez nem igaz. Még itt is lehet egyedit, vevőcsalogatót alkotni némi fantáziával és szenvedéllyel. Aki azt gondolja, hogy ha egy fodrászatot látott, már mindet látta, még nem járt olyan szalonban, amely otthonosságra törekszik, és ahol egy vágás után – ha kedve tartja – akár pár taktust is leüthet a zongorán.
Tegyük magunkat szerencséssé!
A szerencsés üzletemberek nem csak ülnek és várják, hogy a jó dolgok megtörténjenek velük. Épp ellenkezőleg, rengeteget tesznek azért, hogy olyan helyzetbe hozzák magukat, ahol esélyük van arra, hogy a szerencse útjába kerüljenek. Lássuk, hogyan!
6 tipp, hogy igazi túlélővé váljunk
Mi a titka, hogy olyan üzletet építsünk fel, ami évtizedeken át fennmarad? Ami ellenáll a válságok és a változó fogyasztói szokások viharainak és biztonsággal számíthatunk rá, hogy gyermekeinknek is átadhatjuk? Tuti recept persze nincs, de van néhány tippünk, amivel biztosabbá tehetjük a túlélést.
Vállalkozás mint kamaradarab
Gyerekkori barátság, közös kosárcsapat, közös rockzenekar– innen már szinte adta magát a közös vállalkozás ötlete a DropShop alapítóinak. A bor, hasonlóan más szeszesitalok piacához megváltozott az elmúlt években Magyarországon: a beszerzőhelyek trendi, közösségi terekké alakultak, ahol enni, inni és vásárolni is élmény. Nem mellékesen jó üzleti lehetőség, ha valaki szívvel-lélekkel és magas szakmaisággal nyitja meg üzletét.
Kerítésszaggatóból Hungarikum
Több mint negyedszázada főz pálinkát a Szicsek család, akik már többször is elhódították termékeikkel „Az Év Pálinkája” címet. Több boltot is nyitottak az országban, ahol több mint hetven termelő pálinkáit mutatják és árusítják, most pedig a külföldi terjeszkedésen dolgoznak.
Újra díjazták a sikeres vállalkozásokat
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerdán átadta a Díj a sikeres vállalkozásokért novemberi elismeréseit Budapesten. A hónap beruházója elismerést a Nemak Győr Alumíniumöntöde Kft. kapta, a hónap kis- és középvállalkozója kategóriában a Hidrofilt Vízkezelést Tervező és Kivitelező Kft. vehette át a díjat, a hónap induló vállalkozása pedig az Indivizo Kft. lett.
Van potenciál a magyar kkv-kban
A Pegazus Díj Magyarország legdinamikusabban fejlődő kis- és középvállalkozásainak elismerése. A díjazottak nyilvános árbevétel adatainak összevetése alapján a cégek éves szinten átlagosan mintegy 80%-os árbevétel növekedést értek el - van tehát potenciál a magyar kkv-kban.