Az élmény mindig megéri

Fodrászatokból Dunát lehet rekeszteni, és egyik üzlet olyan, mint a másik. Nem épp az innovációról és az innovátorokról híres ez a szakma. Csakhogy ez nem igaz. Még itt is lehet egyedit, vevőcsalogatót alkotni némi fantáziával és szenvedéllyel. Aki azt gondolja, hogy ha egy fodrászatot látott, már mindet látta, még nem járt olyan szalonban, amely otthonosságra törekszik, és ahol egy vágás után – ha kedve tartja – akár pár taktust is leüthet a zongorán.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem is hasonlít fodrászszalonra: kellemes zene szól, a bútorokat mintha a múlt századból felejtették volna itt, az otthonos hangulatot pedig az egyik sarokban álló pianínó is csak erősíti.

– Tudatosan törekedtem arra, hogy a vendégek kényelmesen érezzék magukat – mondja Bubrik Márton „Bubi”, a Piano Hair fodrászszalon vezetője. – Az a mottóm, hogy a vendég olyan hajat kapjon, amilyet szeretne, de ezenkívül jól is érezze magát, jó zenét hallgasson, és élmény legyen számára fodrászhoz menni, ne csak kötelező tevékenység. A zongora is erősíti ezt az érzést: a vendégek, ha kedvük tartja, játszhatnak rajta, mint azt az idelátogató zenészek sokszor meg is teszik.

Bubrik Márton (Bubi)
Kép:PP/KádárLajos

A szalon ötlete régtől érett már, több éve álmodozott arról, hogy saját üzletet nyit.

– A legtöbb fodrász saját szalonról álmodik, és mivel az elmúlt években a munkáim egyre jobbak lettek, és a karrierem fellendült, egy évvel ezelőtt úgy éreztem, hogy tovább kell lépnem. Hat éve, amióta fodrász lettem, egy helyen dolgoztam. Eljönni onnan, és saját vállalkozásba fogni nagy bátorságot igényelt – meséli Bubrik Márton.

Viszonylag hamar megtalálta a megfelelő helyiséget, Budapest hatodik kerületében, ahol a fiatalos pezsgés és a divat találkozik, az ideális munkakörülmények kialakításához azonban hosszú hónapok kellettek. Sok ötlete volt, de mindenképpen olyan szalon kialakítására törekedett, amely amellett, hogy különbözik a versenytársaitól, otthonos. Erre szolgál a zongora és a helyiséget lágyan belengő zene.

Bárhol lehet sikeres!
Hiába a nehéz külső körülmények, a telített piacok és sok más kifogás, számos magyar kisvállalkozás bizonyítja, hogy szinte bármiből lehet sikeres üzletet építeni, ha szenvedéllyel csinálják. Van, aki két keréken gondolkodik, más kamaradarabként tekint az üzletére és van, aki az otthoni gasztronómia divatjára épít. Olvasson sikeres vállalkozásokról inspirációként!
– A borbélyüzlet-hangulat nagyon közel áll hozzám, de kompromisszumot kellett kötnöm, mivel a vendégkör jelentős része nő. Így megmaradtunk a borbély és az otthonos hangulat ötvözete mellett, ami hatalmas sikert aratott. Sok pozitív visszajelzést kaptunk.

A felújítást maga intézte, barátokkal és ismerősökkel, és a cégalapítás sem okozott komoly gondot: a kft.-t tavaly március 15. előtt alapította, így még a régi szabályok szerint, félmilliós tőkével indulhattak.

A szalon beindításának költségei úgy jó egymillió forintra rúgtak.

– Mivel a székeket bérbe adom, és nem alkalmazottjaim vannak, ez a befektetés nem igazán térül meg, így viszont egy olyan helyen dolgozhatom, ahol a környezet az én hangulatomra lett alakítva – és ez számomra mindent megér.

A jövő
A jövőt csapatszinten képzeli el Bubrik Márton. – Olyan munkákat szeretnék elnyerni – forgatásokat, fellépéseket –, amelyeket a csapattal tudnánk végezni. Sokan kérdezik, hogy mikor nyitom a következő szalont, de igazság szerint nem szeretnék franchise-t. Azt szeretném, hogy a szakmában jó nevet vívjunk ki. A cél az, hogy olyan kép alakuljon ki rólunk, amelyet mindenki ismer – ha valahol kimondom, hogy Piano Hair, akkor tudják, hogy rólunk van szó, és hogy nálunk élményszámba megy a fodrászat.
Habár még egy éve sincs, hogy megnyitottak – az üzlet július elején nyitott, a nyitó buli októberben volt –, máris sikerült egy viszonylag stabil vendégkört kialakítani.

– Hetente mintegy ötven ember fordul meg az üzletünkben, az áraink visszafogottak: háromezer-ötszáz forint egy sima férfivágás, míg egy női ötezer-nyolcszáz, tehát az abszolút elérhető kategóriát próbáljuk tartani. Fontos volt, hogy ne ijedjenek meg a vendégek. Ugyan a helyszín kiemelt, és a vendégkör is exkluzív, de olyan helyet szerettem volna, ami bárki számára vonzó.

A fiatal fodrász megérzi, hogy a napi munka mellett cégvezetőként is helyt kell állnia. A szalon ügyei – legyen szó karbantartásról vagy adóügyekről – sok időt igényelnek. Hamarosan pedig további szigorítás várható, ha a fodrászatoknak is be kell majd kötniük pénztárgépeiket az adóhatósághoz.

– Ha kell, az online kasszát is be fogjuk kötni – az egyetlen baj vele, hogy nagyon csúnya, és mivel látható helyre kell raknom, így optikailag ki fog lógni a környezetből – mondja Bubrik, aki szerint a pluszfeladatok ellenére is jó döntés volt saját vállalkozásba fogni. – Naponta kapom a visszaigazolást a vendégektől, és a kollegák is szeretnek itt dolgozni. Fodrászként törekszem a tökéletességre, a tanult dolgokat az ösztönössel összerakni. Egy adott stílusnál vagy frizuránál a lényeg az, hogy személyre szabott legyen.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo