Nem is hasonlít fodrászszalonra: kellemes zene szól, a bútorokat mintha a múlt századból felejtették volna itt, az otthonos hangulatot pedig az egyik sarokban álló pianínó is csak erősíti.
– Tudatosan törekedtem arra, hogy a vendégek kényelmesen érezzék magukat – mondja Bubrik Márton „Bubi”, a Piano Hair fodrászszalon vezetője. – Az a mottóm, hogy a vendég olyan hajat kapjon, amilyet szeretne, de ezenkívül jól is érezze magát, jó zenét hallgasson, és élmény legyen számára fodrászhoz menni, ne csak kötelező tevékenység. A zongora is erősíti ezt az érzést: a vendégek, ha kedvük tartja, játszhatnak rajta, mint azt az idelátogató zenészek sokszor meg is teszik.
A szalon ötlete régtől érett már, több éve álmodozott arról, hogy saját üzletet nyit.
– A legtöbb fodrász saját szalonról álmodik, és mivel az elmúlt években a munkáim egyre jobbak lettek, és a karrierem fellendült, egy évvel ezelőtt úgy éreztem, hogy tovább kell lépnem. Hat éve, amióta fodrász lettem, egy helyen dolgoztam. Eljönni onnan, és saját vállalkozásba fogni nagy bátorságot igényelt – meséli Bubrik Márton.
Viszonylag hamar megtalálta a megfelelő helyiséget, Budapest hatodik kerületében, ahol a fiatalos pezsgés és a divat találkozik, az ideális munkakörülmények kialakításához azonban hosszú hónapok kellettek. Sok ötlete volt, de mindenképpen olyan szalon kialakítására törekedett, amely amellett, hogy különbözik a versenytársaitól, otthonos. Erre szolgál a zongora és a helyiséget lágyan belengő zene.
A felújítást maga intézte, barátokkal és ismerősökkel, és a cégalapítás sem okozott komoly gondot: a kft.-t tavaly március 15. előtt alapította, így még a régi szabályok szerint, félmilliós tőkével indulhattak.
A szalon beindításának költségei úgy jó egymillió forintra rúgtak.
– Mivel a székeket bérbe adom, és nem alkalmazottjaim vannak, ez a befektetés nem igazán térül meg, így viszont egy olyan helyen dolgozhatom, ahol a környezet az én hangulatomra lett alakítva – és ez számomra mindent megér.
– Hetente mintegy ötven ember fordul meg az üzletünkben, az áraink visszafogottak: háromezer-ötszáz forint egy sima férfivágás, míg egy női ötezer-nyolcszáz, tehát az abszolút elérhető kategóriát próbáljuk tartani. Fontos volt, hogy ne ijedjenek meg a vendégek. Ugyan a helyszín kiemelt, és a vendégkör is exkluzív, de olyan helyet szerettem volna, ami bárki számára vonzó.
A fiatal fodrász megérzi, hogy a napi munka mellett cégvezetőként is helyt kell állnia. A szalon ügyei – legyen szó karbantartásról vagy adóügyekről – sok időt igényelnek. Hamarosan pedig további szigorítás várható, ha a fodrászatoknak is be kell majd kötniük pénztárgépeiket az adóhatósághoz.
– Ha kell, az online kasszát is be fogjuk kötni – az egyetlen baj vele, hogy nagyon csúnya, és mivel látható helyre kell raknom, így optikailag ki fog lógni a környezetből – mondja Bubrik, aki szerint a pluszfeladatok ellenére is jó döntés volt saját vállalkozásba fogni. – Naponta kapom a visszaigazolást a vendégektől, és a kollegák is szeretnek itt dolgozni. Fodrászként törekszem a tökéletességre, a tanult dolgokat az ösztönössel összerakni. Egy adott stílusnál vagy frizuránál a lényeg az, hogy személyre szabott legyen.