Az élmény mindig megéri

Fodrászatokból Dunát lehet rekeszteni, és egyik üzlet olyan, mint a másik. Nem épp az innovációról és az innovátorokról híres ez a szakma. Csakhogy ez nem igaz. Még itt is lehet egyedit, vevőcsalogatót alkotni némi fantáziával és szenvedéllyel. Aki azt gondolja, hogy ha egy fodrászatot látott, már mindet látta, még nem járt olyan szalonban, amely otthonosságra törekszik, és ahol egy vágás után – ha kedve tartja – akár pár taktust is leüthet a zongorán.

Bárhol lehet sikeres!

Hiába a nehéz külső körülmények, a telített piacok és sok más kifogás, számos magyar kisvállalkozás bizonyítja, hogy szinte bármiből lehet sikeres üzletet építeni, ha szenvedéllyel csinálják. Van, aki két keréken gondolkodik, más kamaradarabként tekint az üzletére és van, aki az otthoni gasztronómia divatjára épít. Olvasson sikeres vállalkozásokról inspirációként!

– A borbélyüzlet-hangulat nagyon közel áll hozzám, de kompromisszumot kellett kötnöm, mivel a vendégkör jelentős része nő. Így megmaradtunk a borbély és az otthonos hangulat ötvözete mellett, ami hatalmas sikert aratott. Sok pozitív visszajelzést kaptunk. A felújítást maga intézte, barátokkal és ismerősökkel, és a cégalapítás sem okozott komoly gondot: a kft.-t tavaly március 15. előtt alapította, így még a régi szabályok szerint, félmilliós tőkével indulhattak. A szalon beindításának költségei úgy jó egymillió forintra rúgtak. – Mivel a székeket bérbe adom, és nem alkalmazottjaim vannak, ez a befektetés nem igazán térül meg, így viszont egy olyan helyen dolgozhatom, ahol a környezet az én hangulatomra lett alakítva – és ez számomra mindent megér.

A jövő

A jövőt csapatszinten képzeli el Bubrik Márton. – Olyan munkákat szeretnék elnyerni – forgatásokat, fellépéseket –, amelyeket a csapattal tudnánk végezni. Sokan kérdezik, hogy mikor nyitom a következő szalont, de igazság szerint nem szeretnék franchise-t. Azt szeretném, hogy a szakmában jó nevet vívjunk ki. A cél az, hogy olyan kép alakuljon ki rólunk, amelyet mindenki ismer – ha valahol kimondom, hogy Piano Hair, akkor tudják, hogy rólunk van szó, és hogy nálunk élményszámba megy a fodrászat.

Habár még egy éve sincs, hogy megnyitottak – az üzlet július elején nyitott, a nyitó buli októberben volt –, máris sikerült egy viszonylag stabil vendégkört kialakítani. – Hetente mintegy ötven ember fordul meg az üzletünkben, az áraink visszafogottak: háromezer-ötszáz forint egy sima férfivágás, míg egy női ötezer-nyolcszáz, tehát az abszolút elérhető kategóriát próbáljuk tartani. Fontos volt, hogy ne ijedjenek meg a vendégek. Ugyan a helyszín kiemelt, és a vendégkör is exkluzív, de olyan helyet szerettem volna, ami bárki számára vonzó. A fiatal fodrász megérzi, hogy a napi munka mellett cégvezetőként is helyt kell állnia. A szalon ügyei – legyen szó karbantartásról vagy adóügyekről – sok időt igényelnek. Hamarosan pedig további szigorítás várható, ha a fodrászatoknak is be kell majd kötniük pénztárgépeiket az adóhatósághoz. – Ha kell, az online kasszát is be fogjuk kötni – az egyetlen baj vele, hogy nagyon csúnya, és mivel látható helyre kell raknom, így optikailag ki fog lógni a környezetből – mondja Bubrik, aki szerint a pluszfeladatok ellenére is jó döntés volt saját vállalkozásba fogni. – Naponta kapom a visszaigazolást a vendégektől, és a kollegák is szeretnek itt dolgozni. Fodrászként törekszem a tökéletességre, a tanult dolgokat az ösztönössel összerakni. Egy adott stílusnál vagy frizuránál a lényeg az, hogy személyre szabott legyen.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo