6 időtlen stratégia a sikerhez

Vannak alapelvek, amelyek a szinte követhetetlenül változó körülmények között is biztos alapot jelenthetnek a túléléshez.

Bár az üzleti körülmények minden korábbinál gyorsabban változnak mostanában, muszáj, hogy legyen valamilyen stratégiánk, amire támaszkodhatunk – és amit persze aztán időről időre felül kell vizsgálnunk és a helyzethez igazítanunk. Az alábbi hat pont olyasmi, ami minden stratégiában mankót jelenthet. Ha hiányzik bármelyik, épp itt az ideje, hogy foglalkozni kezdjünk vele!

Így tudhatja meg, miben sántikálnak a konkurensei
Jó lenne tudni, hogy mivel foglalkozik éppen a konkurencia, mégis kevés vállalkozás foglalkozik tudatosan a versenytárselemzéssel. Adunk néhány tippet a használható elemzési stratégiához!
Versenytárselemzés

Vállalkozóként tisztában kell lennünk azzal, hogy kik a versenytársaink, kikkel játszunk egy pályán. Ismerjük meg a konkurenciát, és értsük meg a termékeiket, szolgáltatásaikat. Ez a tudás segít saját termékünk, szolgáltatásunk fejlesztésében. A versenytársak ismeretében találhatjuk meg a piaci rést, vagy gyengeségeikre építve nyújthatunk igazán vonzót a piacon.

Biztonságos pénzkezelés

Bármennyire pörög az üzlet, ne essünk abba a hiába, hogy a bevételeinket lazán kezeljük. Az üzlethez szükséges kockázatvállalás nem azt jelenti, hogy megengedhetnénk magunknak, hogy ne bánjunk megfontoltan a pénzünkkel. Bármikor szükség elehet egy esetleges „luk” betömködésére, és ekkor a saját forrás a legolcsóbb és a leggyorsabban elérhető. A takarékoskodás megkímélhet egy banki kölcsöntől, ha esetleg pár szerényebb hónapot, előre nem látható körülményt kell finanszíroznunk. (Itt talál tippeket ahhoz, hogyan lehet hosszú távon elkerülni a cash flow katasztrófát.)

Tudni, merről fúj a szél

Ahhoz, hogy hosszabb távon képesek legyünk megőrizni a sikerünket, tudnunk kell, merre fordulnak a trendek, és mi az, ami népszerű lesz KÉSŐBB. Folyamatosan kövessük, milyen új fejlesztések, technikai újdonságok bukkannak fel a horizonton, mire ugranak az ügyfelek a miénknél előrébb járó, nagyobb piacokon. Ha felismerjük a trendeket még mielőtt azok berobbannának, és ennek megfelelően tudunk tervezni, elkerülhetjük a folyamatos versenyfutást az idővel.

Kép: MiniCRM

Kis lépésekkel, de biztonságosan

Ne egy pillanat alatt akarjuk bekebelezni a világot! Persze hosszú távon erről is szó lehet, ám az elején inkább megfontoltan tervezzünk, apróbb lépésekben haladjunk, hogy a hirtelen ugrás nehogy megroppantsa a céget. Persze fontos, hogy legyen víziónk, lássuk a nagy célt, de az is, hogy tudjuk, nem egyetlen lépésben fogunk elérni oda.

A siker titka a panaszos ügyfél, és ahogyan bánnak vele
A szolgáltató cégek csupán kétharmada menedzseli jól a panaszokat, s mindössze negyedük kér elnézést az okozott hibáért. Az ingyentermék vagy a kedvezmény formájában nyújtott anyagi kompenzáció nem feltétlenül a leghatásosabb megoldás. Fontos a megfelelő kezelés megválasztása.
Meghallani a vevők szavát

A kommunikáció kétoldalú, a visszajelzések, még ha nem is hízelgőek olykor, nagyon fontosak. A valós dicséret remek, ám a kritikák alapján még jobbá tehetjük a terméket, vagyis ezek hosszú távon több vevőt hozhatnak nekünk – persze csak ha fejlődésre használjuk az innen származó tudást. Szóval ne zárjuk be a fülünket, ha valami negatív véleményt fogalmaz meg, mérlegeljünk, változtassunk, ha kell.

Rugalmasság

Az üzleti életben a változás elkerülhetetlen, és azok, akik képesek ezt rugalmasan kezelni, sikeresebben tudják menedzselni a cégüket. A rugalmasság a sikeres üzletek egyik legfontosabb tulajdonsága. Ne ragaszkodjunk semmihez azért, mert „eddig működött”. A világ változik, ha a folyamataink valamelyike vagy egy termék, szolgáltatás nem úgy hasít, ahogy kellene, ne halogassuk az átalakítást! Az alkalmazkodóképesség hiánya az ügyfelek elvesztését jelentheti, csökken a nyereség, és jön a kudarc. Lehet, hogy most egészen másra van szükség, mint egy évvel ezelőtt, a világ így működik. Muszáj lesz felvenni a tempót.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo