6 időtlen stratégia a sikerhez

Vannak alapelvek, amelyek a szinte követhetetlenül változó körülmények között is biztos alapot jelenthetnek a túléléshez.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár az üzleti körülmények minden korábbinál gyorsabban változnak mostanában, muszáj, hogy legyen valamilyen stratégiánk, amire támaszkodhatunk – és amit persze aztán időről időre felül kell vizsgálnunk és a helyzethez igazítanunk. Az alábbi hat pont olyasmi, ami minden stratégiában mankót jelenthet. Ha hiányzik bármelyik, épp itt az ideje, hogy foglalkozni kezdjünk vele!

Így tudhatja meg, miben sántikálnak a konkurensei
Jó lenne tudni, hogy mivel foglalkozik éppen a konkurencia, mégis kevés vállalkozás foglalkozik tudatosan a versenytárselemzéssel. Adunk néhány tippet a használható elemzési stratégiához!
Versenytárselemzés

Vállalkozóként tisztában kell lennünk azzal, hogy kik a versenytársaink, kikkel játszunk egy pályán. Ismerjük meg a konkurenciát, és értsük meg a termékeiket, szolgáltatásaikat. Ez a tudás segít saját termékünk, szolgáltatásunk fejlesztésében. A versenytársak ismeretében találhatjuk meg a piaci rést, vagy gyengeségeikre építve nyújthatunk igazán vonzót a piacon.

Biztonságos pénzkezelés

Bármennyire pörög az üzlet, ne essünk abba a hiába, hogy a bevételeinket lazán kezeljük. Az üzlethez szükséges kockázatvállalás nem azt jelenti, hogy megengedhetnénk magunknak, hogy ne bánjunk megfontoltan a pénzünkkel. Bármikor szükség elehet egy esetleges „luk” betömködésére, és ekkor a saját forrás a legolcsóbb és a leggyorsabban elérhető. A takarékoskodás megkímélhet egy banki kölcsöntől, ha esetleg pár szerényebb hónapot, előre nem látható körülményt kell finanszíroznunk. (Itt talál tippeket ahhoz, hogyan lehet hosszú távon elkerülni a cash flow katasztrófát.)

Tudni, merről fúj a szél

Ahhoz, hogy hosszabb távon képesek legyünk megőrizni a sikerünket, tudnunk kell, merre fordulnak a trendek, és mi az, ami népszerű lesz KÉSŐBB. Folyamatosan kövessük, milyen új fejlesztések, technikai újdonságok bukkannak fel a horizonton, mire ugranak az ügyfelek a miénknél előrébb járó, nagyobb piacokon. Ha felismerjük a trendeket még mielőtt azok berobbannának, és ennek megfelelően tudunk tervezni, elkerülhetjük a folyamatos versenyfutást az idővel.

Kép: MiniCRM

Kis lépésekkel, de biztonságosan

Ne egy pillanat alatt akarjuk bekebelezni a világot! Persze hosszú távon erről is szó lehet, ám az elején inkább megfontoltan tervezzünk, apróbb lépésekben haladjunk, hogy a hirtelen ugrás nehogy megroppantsa a céget. Persze fontos, hogy legyen víziónk, lássuk a nagy célt, de az is, hogy tudjuk, nem egyetlen lépésben fogunk elérni oda.

A siker titka a panaszos ügyfél, és ahogyan bánnak vele
A szolgáltató cégek csupán kétharmada menedzseli jól a panaszokat, s mindössze negyedük kér elnézést az okozott hibáért. Az ingyentermék vagy a kedvezmény formájában nyújtott anyagi kompenzáció nem feltétlenül a leghatásosabb megoldás. Fontos a megfelelő kezelés megválasztása.
Meghallani a vevők szavát

A kommunikáció kétoldalú, a visszajelzések, még ha nem is hízelgőek olykor, nagyon fontosak. A valós dicséret remek, ám a kritikák alapján még jobbá tehetjük a terméket, vagyis ezek hosszú távon több vevőt hozhatnak nekünk – persze csak ha fejlődésre használjuk az innen származó tudást. Szóval ne zárjuk be a fülünket, ha valami negatív véleményt fogalmaz meg, mérlegeljünk, változtassunk, ha kell.

Rugalmasság

Az üzleti életben a változás elkerülhetetlen, és azok, akik képesek ezt rugalmasan kezelni, sikeresebben tudják menedzselni a cégüket. A rugalmasság a sikeres üzletek egyik legfontosabb tulajdonsága. Ne ragaszkodjunk semmihez azért, mert „eddig működött”. A világ változik, ha a folyamataink valamelyike vagy egy termék, szolgáltatás nem úgy hasít, ahogy kellene, ne halogassuk az átalakítást! Az alkalmazkodóképesség hiánya az ügyfelek elvesztését jelentheti, csökken a nyereség, és jön a kudarc. Lehet, hogy most egészen másra van szükség, mint egy évvel ezelőtt, a világ így működik. Muszáj lesz felvenni a tempót.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo