A személyesmárka-építés 8 törvénye

A személyes márka építésével éppúgy tudatosan kell foglalkoznunk, ahogy a márkaépítéssel általában. Nem lehet kibújni a felelősség alól azzal, hogy „én olyan vagyok amilyen vagyok”, hisz a siker vagy a bukás múlhat azon, hogy a saját márkánkon is dolgozzunk.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:FreeDigitalPhotos.net/89studio

A személyes márka nem más, mint valami olyan dolog, amire mindenki emlékszik. Különböző szektorokban egyre jobban előtérbe kerül a személyes márka, használják sztárok, sportolók és médiaszemélyiségek. Az üzleti életben is használni kéne, tudatosan készülni arra, hogy erősségeinket, kompetenciáinkat hogyan tudjuk másoknak megmutatni.

Miért fontos egyáltalán ez az egész? Ezen múlik, hogy hogyan emelkedünk ki a tömegből, mi tesz minket egyedivé a munkában, a közösségi életben és a privát környezetünkben. Például egy ügyvéd, aki egyébként porcelángyűjtéssel foglalkozik, ezt a történetet is használhatja, beépítheti személyes márkája felépítésébe, önmaga megkülönböztetésére. (Más kérdés, hogy ehhez egy jó történet sem árt.)

Arra, hogy személyes márkánkat hogyan lehet fejleszteni, komoly módszertan létezik. A működő modellek nem különböznek a céges és a személyes márka építésében, sőt, ezek összefüggenek egymással – illetve akkor működnek jól, ha összefüggnek és erősítik egymást.

Az egyik igen ismert modell Peter Montoya nevéhez fűződik, aki a személyes márka építés 8 törvényét határozta meg.

1. A specializáció törvénye: a kiváló eredmények egy területre fókuszálnak. Próbáljuk meg rögzíteni, hogy mi az, amiben mi kiemelkedőek vagyunk. Ha sok területen dolgozunk egyszerre, végeredményben inkább elveszünk. Válasszunk célcsoportot, elemezzük és pozícionáljuk magunkat. Érdemes másoktól impressziókat gyűjteni, hogy mi lenne az, amivel érdemes foglalkozni, mi az, amiben tényleg kiemelkedőek vagyunk másokhoz képest ezért érdemes rá építenünk.

2. A vezetés törvénye: ahhoz, hogy a személyes márkánkat hitelességgel és tekintéllyel ruházzuk fel fontos, hogy a saját területünkön vezetőként, befolyásos valakiként tűnjünk fel.

Hogy építsünk énmárkát?
A tárgyak és a személyek brandépítésének folyamata meglehetősen hasonló. A márka pillérei, a differenciáltság, a relevancia, az ismertség és a megbecsültség – amelyeket BAV BrandAssetTM Valuator)-kutatásában a Young & Rubicam határozott meg – az énmárka esetében is fontosak. A márkaépítés lényege a másokra gyakorolt hatásunk tudatossá tétele, erősségeink, értékeink kibontása, megjelenítése, ezek által pedig a rólunk másokban kialakuló kép formálása. Ebben kiemelt szerepe van az önismeretnek. Az énmárka építés lépéseiről itt olvashat részletesebben.
3. A személyesség törvénye: egy jó személyes márkát az igazi személyiségre kell építeni, amibe a hibáink is beletartoznak. Jónak kell lenni, de nem tökéletesnek.

4. A megkülönböztethetőség törvénye: egy hatékony személyes márka kiemel a tömegből és elkülönít a versenytársaktól. Sokan próbálnak úgy működni, hogy senkit ne bántsanak meg soha. Ez Montoya szerint biztos út a kudarchoz, hiszen a langyos vízre senki nem emlékszik.

5. A láthatóság törvénye: a sikeres személyes márkához meg kell mutatnunk magunkat újból és újból. A láthatóság minőséget mutat. Az emberek hajlamosak azt hinni, hogy aki sokat szerepel, az jobb a versenytársainál.

6. Az egység törvénye: a privát életünknek és személyiségünknek összhangban kell lennie a személyes márkánkkal. Csak akkor lesz hiteles, ha a kettő egymást tükrözi.

7. Az állandóság törvénye: az énmárka felépítése hosszú folyamat, amit csak lépésről lépésre, kitartással lehet végigcsinálni és nem pótolható reklámmal vagy PR-ral. Nem változtatgathatjuk folyamatosan, mert hitelét veszti. Vagyis türelmesnek és megingathatatlannak kell lennünk.

8. A jóakarat törvénye: ha a személyes márkánkhoz valami általánosan elfogadott pozitív dolgot tudunk társítani, az emiatt meglévő alapvető jóindulattal jobb eredményeket érhetünk el és jobban tolerálják az esetleges problémákat is. Egy olyan értéket kell találnunk és közvetítenünk, ami általánosan elfogadott és pozitív.

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo