A személyesmárka-építés 8 törvénye

A személyes márka építésével éppúgy tudatosan kell foglalkoznunk, ahogy a márkaépítéssel általában. Nem lehet kibújni a felelősség alól azzal, hogy „én olyan vagyok amilyen vagyok”, hisz a siker vagy a bukás múlhat azon, hogy a saját márkánkon is dolgozzunk.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:FreeDigitalPhotos.net/89studio

A személyes márka nem más, mint valami olyan dolog, amire mindenki emlékszik. Különböző szektorokban egyre jobban előtérbe kerül a személyes márka, használják sztárok, sportolók és médiaszemélyiségek. Az üzleti életben is használni kéne, tudatosan készülni arra, hogy erősségeinket, kompetenciáinkat hogyan tudjuk másoknak megmutatni.

Miért fontos egyáltalán ez az egész? Ezen múlik, hogy hogyan emelkedünk ki a tömegből, mi tesz minket egyedivé a munkában, a közösségi életben és a privát környezetünkben. Például egy ügyvéd, aki egyébként porcelángyűjtéssel foglalkozik, ezt a történetet is használhatja, beépítheti személyes márkája felépítésébe, önmaga megkülönböztetésére. (Más kérdés, hogy ehhez egy jó történet sem árt.)

Arra, hogy személyes márkánkat hogyan lehet fejleszteni, komoly módszertan létezik. A működő modellek nem különböznek a céges és a személyes márka építésében, sőt, ezek összefüggenek egymással – illetve akkor működnek jól, ha összefüggnek és erősítik egymást.

Az egyik igen ismert modell Peter Montoya nevéhez fűződik, aki a személyes márka építés 8 törvényét határozta meg.

1. A specializáció törvénye: a kiváló eredmények egy területre fókuszálnak. Próbáljuk meg rögzíteni, hogy mi az, amiben mi kiemelkedőek vagyunk. Ha sok területen dolgozunk egyszerre, végeredményben inkább elveszünk. Válasszunk célcsoportot, elemezzük és pozícionáljuk magunkat. Érdemes másoktól impressziókat gyűjteni, hogy mi lenne az, amivel érdemes foglalkozni, mi az, amiben tényleg kiemelkedőek vagyunk másokhoz képest ezért érdemes rá építenünk.

2. A vezetés törvénye: ahhoz, hogy a személyes márkánkat hitelességgel és tekintéllyel ruházzuk fel fontos, hogy a saját területünkön vezetőként, befolyásos valakiként tűnjünk fel.

Hogy építsünk énmárkát?
A tárgyak és a személyek brandépítésének folyamata meglehetősen hasonló. A márka pillérei, a differenciáltság, a relevancia, az ismertség és a megbecsültség – amelyeket BAV BrandAssetTM Valuator)-kutatásában a Young & Rubicam határozott meg – az énmárka esetében is fontosak. A márkaépítés lényege a másokra gyakorolt hatásunk tudatossá tétele, erősségeink, értékeink kibontása, megjelenítése, ezek által pedig a rólunk másokban kialakuló kép formálása. Ebben kiemelt szerepe van az önismeretnek. Az énmárka építés lépéseiről itt olvashat részletesebben.
3. A személyesség törvénye: egy jó személyes márkát az igazi személyiségre kell építeni, amibe a hibáink is beletartoznak. Jónak kell lenni, de nem tökéletesnek.

4. A megkülönböztethetőség törvénye: egy hatékony személyes márka kiemel a tömegből és elkülönít a versenytársaktól. Sokan próbálnak úgy működni, hogy senkit ne bántsanak meg soha. Ez Montoya szerint biztos út a kudarchoz, hiszen a langyos vízre senki nem emlékszik.

5. A láthatóság törvénye: a sikeres személyes márkához meg kell mutatnunk magunkat újból és újból. A láthatóság minőséget mutat. Az emberek hajlamosak azt hinni, hogy aki sokat szerepel, az jobb a versenytársainál.

6. Az egység törvénye: a privát életünknek és személyiségünknek összhangban kell lennie a személyes márkánkkal. Csak akkor lesz hiteles, ha a kettő egymást tükrözi.

7. Az állandóság törvénye: az énmárka felépítése hosszú folyamat, amit csak lépésről lépésre, kitartással lehet végigcsinálni és nem pótolható reklámmal vagy PR-ral. Nem változtatgathatjuk folyamatosan, mert hitelét veszti. Vagyis türelmesnek és megingathatatlannak kell lennünk.

8. A jóakarat törvénye: ha a személyes márkánkhoz valami általánosan elfogadott pozitív dolgot tudunk társítani, az emiatt meglévő alapvető jóindulattal jobb eredményeket érhetünk el és jobban tolerálják az esetleges problémákat is. Egy olyan értéket kell találnunk és közvetítenünk, ami általánosan elfogadott és pozitív.

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo