Timár Gigi cikkei


Timár Gigi cikkei

Így lesz jogszerű a honlapunk tartalma

Így lesz jogszerű a honlapunk tartalma 

A jogszerű tartalom a jó tartalom alapja. Hiába bármennyire kreatív az online megjelenésünk, ha jogilag nem tiszta, nagyot bukhatunk. A Piac & Profit KKV-Akadémiáján szakértő foglalta össze a lényeget.
Vállalkozás mint kamaradarab

Vállalkozás mint kamaradarab 

Gyerekkori barátság, közös kosárcsapat, közös rockzenekar– innen már szinte adta magát a közös vállalkozás ötlete a DropShop alapítóinak. A bor, hasonlóan más szeszesitalok piacához megváltozott az elmúlt években Magyarországon: a beszerzőhelyek trendi, közösségi terekké alakultak, ahol enni, inni és vásárolni is élmény. Nem mellékesen jó üzleti lehetőség, ha valaki szívvel-lélekkel és magas szakmaisággal nyitja meg üzletét.
Semmit nem hagyunk hátra - gazdaság szemét nélkül?

Semmit nem hagyunk hátra - gazdaság szemét nélkül? 

A szakemberek szerint a körkörös gazdaság lehetséges, sőt nyereséges is lenne, de sokat kell még tennünk érte. A szűkülő és dráguló források hatékonyabb kihasználása nem opció, hanem már elkerülhetetlen valóság.
IT-biztonság: túl szabad a pálya

IT-biztonság: túl szabad a pálya 

Az IT biztonság egyike annak a tíz területnek, ahol érdemes lenne mostanában startup céget alapítani a Business Insider szerint. Éspedig azért, mert a kkv-szektorban akkora hiányosságok vannak ezen a területen, ami kiváló piac az informatikai cégeknek. A lehetőség a többség számára azonban annyit jelent: azonnal tenni kell valamit saját védelmünk érdekében.
Lehetőség gazdának és vásárlónak

Lehetőség gazdának és vásárlónak 

A fenntartható fogyasztás elmélete és gyakorlata egy kézből – ezt kínálja a Szatyorbolt. Egyesületük révén a tudást, praktikákat és közösséget, üzletükkel pedig a konkrét beszerzés lehetőségét segítik.
Így lesz a cégünk rajongás tárgya

Így lesz a cégünk rajongás tárgya 

Mindenre lehet márkát építeni, csak megfelelően kell csinálni – mondja Nagy Barna, Kreatív Vonalak Kft. ügyvezetője a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. De mitől lesz érdekes a cégünk megjelenése?
A nagyszerű tartalommarketing egyszerű titka

A nagyszerű tartalommarketing egyszerű titka 

A tartalommarketing nem az online marketing egy része, hanem egy más gondolkodásmód. A marketingben elmondod, hogy rocksztár vagy, a tartalommarketing esetében viszont bizonyítjuk is! Hogy mit is jelent ez a most nagyon divatos irányzat, arról szakértők beszéltek a Piac&Profit KKV-Akadémiáján.
A tiszteletben van az igazi generációs különbség?

A tiszteletben van az igazi generációs különbség? 

A munkahelyeken óhatatlanul több generációnak kell gördülékenyen együttműködnie - ez nem mindig könnyű. De hogy lehet sikeres?
Így írjunk bizalmi vagyonkezelői szerződést

Így írjunk bizalmi vagyonkezelői szerződést 

A márciusban hatályba lépett új Ptk. egyik fontos újítása a bizalmi vagyonkezelő (BVK) intézményének bevezetése a hazai jogba. A bizalmi vagyonkezelés nyugaton széles körben ismert és elterjedt. Magyarországon viszont, ahol a piacgazdasági keretek jóval később alakultak ki, mostanában válik aktuális problémává a jelentős értékű cégvagyonok generációk közötti átadása. A BVK többek között ebben az esetben is védelmet jelent a vagyonnak és a kedvezményezetteknek.
Kinek kell a tehén, ha olcsón kapja a tejet?

Kinek kell a tehén, ha olcsón kapja a tejet? 

A közép-kelet-európai régióban a kockázati tőkebefektetések esetében a stratégiai befektetők felé történő cégértékesítés a legvalószínűbb exit út. Ők egy partnerség után kevéssé fognak felvásárlásban gondolkodni, hiszen „minek vennék meg a tehenet, ha a tejet is megkaphatják, olcsóbban”.

Bemutatjuk az új Ptk. titkos befutóját!  

Az új Ptk. számos területét részletesen tárgyaltuk már, nem sok szó esett azonban eddig a Magyarországon a törvény által bevezetett bizalmi vagyonkezelő intézményéről. Pedig az angolszász országokban több száz éves múlttal rendelkező intézmény számos lehetőséget rejt a vagyon biztosításától a céges generációváltás problémáinak megoldásáig. A Piac&Profit KKV-Akadémiáján szakértők segítettek megismerni.

Adózás 2015: Nem éppen könnyítés 

A Mazars szakértői szerint egyértelmű, hogy általánosságban nézve adóteher növekedéssel kell számolnunk jövőre, különösen, ha nem csak az esetleges befizetéseket, hanem az adminisztrációs terhek változását is figyelembe vesszük. Áttekintünk néhány, a cégek számára jelentős változást.

A tudatos fogyasztó is érzelmekre vágyik 

Megváltoztak a fogyasztók igényei, de sok minden más is a marketing területén az elmúlt évtizedekben. A fogyasztók érzelmekre vágynak, a hirdetők pedig rohannak a digitális változások után. Mire számíthatunk marketing ügyben jövőre?

Jó hír a világnak - szakadt is az olaj 

Az egész világnak jó hír, hogy az OPEC tagországok végül abban egyeztek meg, hogy nem kell a kitermelést csökkenteni. Szakadt is vagy 6 százalékot az olaj, függetlenül attól, hogy Brent-ről vagy WTI-ről volt szó.

Vásárlási tilalom vs. shopping őrület  

November utolsó péntekje a kereskedelem számára egyike az év legfontosabb napjainak - legalábbis pár éve. A "fekete péntek" a karácsonyi vásárlási szezon kezdete, az őrült akciók és mániákus vásárlás napja. Erre válaszul pedig a túlzó fogyasztás ellen küzdő, hivatalos "Ne vásárolj semmit" nap is.

Kenyérbutik: abszolút prémium 

Átfogó koncepció részeként készült el a budai a Brót Pékség. A lila-fehér villa Bagatelle vendéglátóhely alsó szintje egy kenyérillatú mesevilág.

Facebook az irodai gépen? Nem alapjog!  

Manapság már kevés olyan munkakör létezik, amihez nincs szükség internetre. Ahol van, ott ezt az eszközökkel együtt a munkáltatónak kell biztosítania. Hogy mire és hogyan használható a rendszer, azt érdemes szigorúan szabályozni.

Uniós pénz: eldördült a startpisztoly!  

Ma már tényleg elindulnak a következő pályázati ciklus első uniós pályázatai, igaz, elfogadott Operatív Programok híján egyelőre a magyar költségvetés kockázatára. A Piac&Profit által szervezett fórumon a legfrissebb információkat osztották meg a szakértők.

Durván ráfaraghat, aki feledékeny 

Év végéig meg kell újítani a céges bankszámlákhoz tartozó úgynevezett tényleges tulajdonosi nyilatkozatokat, különben január 1-től nem férünk hozzá a pénzünkhöz! Mondjuk a részleteket.

Sikersztori, csak lazán! 

A minőségből nem adnak alább, a lazaság zsigerből jön a Butter Brothersnél. Minden más, a berendezéstől az árakig, változhat.

A három legjobb eladásösztönzési gyakorlat 

Az új vevők folyamatos megszerzése a legtöbb vállalkozás számára napi szintű kihívásokat jelent. A gyilkos árversenybe senki nem akar beszállni, de nem is kell! Van más megoldás is. Valamilyen módon viszont kedvet kell csinálnunk a vásárláshoz. Fazekas Krisztián a Sodexo szakértője a Tudatos Vállalkozók Országos Konferenciáján a három legjobban bevált ötletet osztotta meg.

Nem ciki újrakezdeni! 

Negatív felhang kapcsolódik a magyar közgondolkodásban az újrakezdés fogalmához, mivel korábbi kudarcot feltételez. Pedig az elakadások felismerése a sikernek tulajdonképpen feltétele.

Sikeres vállalkozás "véletlenül" 

Gyerekkoruk helyszínére, egy kelet-magyarországi kis faluba visznek munkát és pénzt a matyodesign alapítói. A hagyományos motívumokkal megálmodott, divatos kiegészítőkből szinte „véletlenül” lett sikeres vállalkozás.

Természetes ellenszert találtak a malária ellen? 

Az emberek többsége utálja a pókokat - tulajdonképpen egy dolgot utálnak talán még annál is többen, a szúnyogokat. Nos, ha aki így van ezzel, a Paracyrba wanlessit imádni fogja.

5 reklámeszköz, amin változtatni kell jövőre 

Még mindig katalógussal próbál eladni? Vagy a hírlevelet fejleszti? Nem baj, csak nem mindegy, hogy csináljuk!

Miért lehet jobb egy középszerű stratégia egy kiválónál? 

Egy középszintű stratégia kiváló, fegyelmezett megvalósítása a tapasztalatok szerint sokkal jobb eredményeket hoz, mint egy kiváló stratégia középszintű megvalósítása. Hogy miért? És hogy leszünk mi eredményesek? Segítünk!

Tréning ajándékba 

Sokszor hallani, hogy egy vállalkozás képzi az alkalmazottait, azok mégis lelépnek – akár a konkurenciához. Ez valós veszély, ám ennél csak az árt többet a cégnek, ha nem képezi a kollégákat, és azok maradnak.

A sikeres társadalmi vállalkozás receptje 

A társadalmi vállalkozások működéséhez éppúgy elengedhetetlen a jó üzleti terv és a fenntartható gazdálkodás, mint minden más cégnél. Ahhoz azonban, hogy társadalmi szerepüket is sikeresen betöltsék, még sok másra is szükség van. A sikerrecept számos eleme minden cég számára hasznos tanács!

Bejelentette már a számlázó programját? 

2014. október 1-től minden vállalkozásnak be kell jelentenie a NAV-nál, hogy milyen számlázóprogramot használ. Így a pénztárgép és a kézi-számlatömb után a számlázószoftverek is nyilvántartásba kerülnek. Ön bejelentette már a programját?

Mit és miért értékesít az ügyvezető? 

Miért kéne nekem bármit is eladnom, hiszen azért vannak az értékesítők - gondolhatja sok ügyvezető. Ez a megközelítés azonban téves - hangzott el a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. De mit és hogyan értékesít a vezetői? Elmondjuk!

Csökkenthető az ügyvezetői felelősség egy jó szerződéssel 

Az ügyvezetők megváltozott felelősségi viszonyokból adódó kockázatának csökkentésére a legkézenfekvőbb módszer a szerződések pontos megfogalmazása – hangsúlyozta dr. Németh Gabriella ügyvéd a Piac & Profit KKV- Akadémiáján. De hogyan írjuk át a szerződéseket, hogy csökkentsük az ügyvezető rizikóját?

8 nagyszerű szokás azonnali használatra 

Életünk számos területén a szokásaink határozzák meg azt, hogy valójában mit és hogyan teszünk. Vagyis ha ezeken sikerül változtatnunk, az az életünk számos szintjén jelentős átalakulást indít majd el. Néhány aprósággal nagy dolgokat valósíthatunk meg anélkül, hogy észrevennénk.

Kisokos az ügyvezetői felelősség változásához 

Még mindig sok a tisztázatlan kérdés a tavasszal hatályba lépett új Ptk.-ban meghatározott, megváltozott ügyvezetői felelősség kapcsán. A Piac & Profit KKV-Akadémiáján összefoglaltuk, amit tudni lehet és amire mindenképpen figyelni kell.

Akciók? Csak óvatosan! 

A kisvállalkozások számára különösen fontos, hogy jó áron tudják beszerezni a szükséges it eszközöket. Nem csak magánemberként érdemes hát böngészni az akciós újságokat - de azért nem árt figyelni!

Béke, szeretet és fagylalt 

A lehető legjobb fenntartható módon terméket gyártani, eladni a szuperprémium kategóriában, és pozitív változásokat elindítani a társadalomban. Ki ne akarná? Van, aki meg is csinálta.

8 tipp a költséghatékonyabb munkakörnyezethez 

Vannak olyan megoldások, amelyek közvetlenül csökkentik a költségeinket. De ha már nincs hol vágni, jöhetnek azok, amelyek a munkakörnyezet és munkafolyamatok átalakításával spórolnak nekünk. Van nyolc tippünk, ami segíthet!

Hogyan kontrolláljuk a munkát a cégben? 

A legtöbben vezetőként találkoztunk már azzal, hogy valaki nem teljesítette az utasításainkat. Mire gondolhatunk ilyenkor? Nem értették meg, amit mondtam? Vagy nem akarták megérteni? Értették, csak nem akarják megcsinálni? Nem mertek kérdezni, vagy nem akarják elmondani, hogy nekik ezzel kapcsolatban más gondolataik vannak? Vajon szándékos vagy egyszerű figyelmetlenség? És mit tehetünk, hogy többé ne forduljon elő? Szakértőnk segít!

Ön szerint hová menjen a pénz? 

Záró szakaszába lépett az intelligens szakosodáson alapuló kutatási és innovációs stratégia (S3) tervezési folyamata, mely elengedhetetlen feltétele a Strukturális Alapokból érkező, több mint 700 milliárd forintnyi EU-s K+F+I forráshoz történő hozzáférésnek. Azért, hogy a hozzáférhető támogatási forrásokat a lehető leghatékonyabban használhassa fel Magyarország, konzultáció indul.

Jó vezető vagyok? 

Kiből lehet jó vezető? Szakértőnk szerint tulajdonképpen bárkiből - hiszen a dolog főként akarat, elhatározás és tudatos önfejlesztés kérdése. Íme néhány tesztkérdés, hogy belőhessük, hol állunk a "jó vezető skálán".

Hiába várnak a pénzre a fiatal vállalkozók? 

Megtorpant idén tavasszal a fiatalok vállalkozóvá válását támogató program. A vállalkozók a kormányzati döntésre várnak, hogy megkapják az ígért „ingyen pénzt”. Sokan viszont már előre befektettek a cégekbe, bízva a támogatásban.

Katasztrófamentő megoldás elérhető áron 

Nem kell nagy katasztrófának történnie, hogy az IT szolgáltatások kiesése üzleti veszteséget okozzon – elég lehet egy áramszünet, hacker támadás, árvíz, vagy emberi hiba. A védelmet jelentő rendszerek saját kiépítése azonban drága, főleg egy kkv számára. De van más megoldás.

Szerelemből sikersztori 

A Levendula Kézműves Fagylaltozó későbbi tulajdonosai sikeres vállalkozóként valami újra vágytak. Az olasz utakon tudatosult bennük, hogy mennyire mást jelent ott a fagylalt ízben, minőségben és kultúrában is. Azt gondolták, érdemes lenne ezt itthon is megmutatni.

Fagyis siker, gombócok nélkül 

A fagyi igazi szerelem Szökrön Niki a Gelarto Rosa fagylaltmestere számára. Már óvodás korában gombócokat adagolt a homokozóban, merőkanállal. Hiába próbálta távol tartani a vendéglátós család, néhány kanyar után mégis itt kötött ki. Elhivatottsága bárki számára inspiráció lehet.

Segítség a kütyürengetegben 

Okos eszközök, big data, BYOD (bring your own device) – kifejezések, amelyekkel minden cégvezetőnek érdemes megismerkednie, de nem biztos, hogy azonnal pénzt is kell költeni ezekre.

Milyen a jó vezető? 

A vezető, ha szó szerint értelmezzük, olyan valaki, akit mások követnek. Tehát a lényeg nem az, hogy mi áll a névjegyen, hanem hogy a szó eredeti értelmében vezessük az alánk tartozó csapatot. De mitől válunk valódi első emberré?

A hibrid a menő - nem csak az autóknál 

A hibrid a menő – úgy tűnik, nem csak az autóiparban. A mobileszközök új királya a tablet. Nem is telefon, nem is laptop, hanem a kettő kombinációja, az előnyök ötvözésével.

Íme, a reklámadóval kapcsolatos konkrét teendők 

Hatalmas pánikot okozott a kkv-k körében is a reklámadó bevezetése, mert bár az adókötelezettséget jelentő 500 millió forintos adóalapot nem sok cég éri el, az adminisztrációs teher minden cég számára ijesztőnek tűnt. Valójában azonban valószínűleg inkább csak nyilatkozat háborúra kell számítani. Adótanácsadó segítségével lássuk, mik a vállalkozások konkrét teendői!

A szemét, ahogy még sohasem látta 

Sok szó esik arról, hogy úszunk a szemétben, a hulladéklerakók tömve, de már az óceán, sőt a világűr is az emberiség haszontalan maradékaival van tele. Ezen nem segít sem az újrahasznosítás, sem a modern technológia, csak egy olyan gondolkodásmód, amelyben a szemét nem szerepel mint lehetőség.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Ellepik a ruhagyűjtő konténerek az országot

Ellepik a ruhagyűjtő konténerek az országot  

Megkezdődött a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. textilgyűjtőkonténer-telepítési programja.

Pénzszerzés

Jobban nyomasztja a magyarokat a munkahelyük elvesztése, mint egy évvel ezelőtt

Jobban nyomasztja a magyarokat a munkahelyük elvesztése, mint egy évvel ezelőtt  

Előző évhez képest minimálisan ugyan, de kissé visszaesett a magyar munkavállalók optimista percepciója az aktuális munkahelyük fennmaradásával kapcsolatban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo