A három legjobb eladásösztönzési gyakorlat

Az új vevők folyamatos megszerzése a legtöbb vállalkozás számára napi szintű kihívásokat jelent. A gyilkos árversenybe senki nem akar beszállni, de nem is kell! Van más megoldás is. Valamilyen módon viszont kedvet kell csinálnunk a vásárláshoz. Fazekas Krisztián a Sodexo szakértője a Tudatos Vállalkozók Országos Konferenciáján a három legjobban bevált ötletet osztotta meg.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Freedigitalphotos, Fotó: bplanet1

1. Visszatérítés

Az elsődleges cél, hogy úgy váljon vonzóvá a kínálat, hogy kimaradjunk a felesleges árversenyből. Ez egyrészt segít pozícionálni a cégünket a piacon – hisz senki nem szeretné, ha az egyetlen dolog, amit a cégünkhöz kapcsolnának a vásárlók az lenne: olcsó. Ha árban nem megyünk a versenytárs ajánlata alá, hanem ehelyett valamilyen pluszt kínálunk a vásárolt termékek mellé, ráadásul értéket is közvetíthetünk a vevőinknek. Ha a megvásárolt termék árának egy részét elköltheti nálunk a későbbiekben, vagy kiegészítő szolgáltatást kínálunk ajándékba a vásárlóknak, mindenkinek jobban megéri.

2. Nyereményjáték

A nagyok használják, kkv-k körében egyelőre nem jellemző, pedig megéri. A Sodexo felmérése szerint minden második ember idén már részt vett nyereményjátékban. Ez nem csak azt jelenti, hogy vonzó számukra, de a cégek szempontjából azt is, hogy egy lehetséges nyereményért megadták az adataikat egy cégnek. A nyereményjáték sikerességéhez viszont elengedhetetlen a megfelelően vonzó ajándék. Nem csak az érték számít, a tapasztalatok szerint például nagyon népszerűek a több helyen felhasználható utalványok. Ezek esetében nem érzi kényszerítve magát a vásárló.

3. Viszonteladói ösztönző programok

5 REKLÁMESZKÖZ, AMIN VÁLTOZTATNI KELL JÖVŐRE
Még mindig katalógussal próbál eladni? Vagy a hírlevelet fejleszti? Nem baj, csak nem mindegy, hogy csináljuk! Szakértői tippekért kattintson ide!
Az értékesítés ösztönzés fontos eszköze, hogy viszonteladóinkat rávegyünk, a mi termékeinket helyezzék előtérbe. Az ilyen típusú ösztönző programokat egyelőre itthon nem nagyon használják, a nagykereskedők egy része egyáltalán nem foglalkozik vele. Vannak néhányan, akik árengedményt adnak, de a legmagasabb szint, ha egy szoros kapcsolatot építünk ki a partnerekkel ami sokkal hatékonyabb. Egy igazi partneri kapcsolatban a tudást adnak át, képzéseket szerveznek, megismertetik a terméket – ez végső soron minden félnek jó, hisz így a viszonteladó többet tud majd eladni.

A legjobbak plusz ösztönző programokat is működtetnek: előre megszabott kerteket szabnak, ha ezeket eléri vagy túlteljesíti a partner, akkor mindenféle „jutalomra” számíthat. Ami viszont fontos a sikerhez, hogy a viszonteladó partnereknek meghatározott célok legyenek egyszerűek. Minél egyszerűbb, annál jobb. Fontos, hogy célzott legyen, ha például növekedést akarunk, akkor csak azt ösztönözzük! (Tehát pl. csak a tavalyi értékesített bázishoz képest növekedést jutalmazzuk).

Ám ebben az esetben nem a pénz az úr! A tapasztalatok szerint jobban működnek a pénzbeli jutalomnál olyan „kényeztetések”, amiket a saját pénzükből nem vennének meg a partnereink, de vágynak rá (utazás stb.). Fontos, hogy folyamatosan kommunikáljunk a partnerekkel. Nem csak meg kell ismertetni a programot a partnerekkel, de a folyamat során végig fent kell tartani az érdeklődést is! Az eredményeket csak ekkor fogjuk elérni.

Jutalmazzunk minél hamarabb! A fogyasztók és a kereskedők is az azonnali jutalmakat szeretik. Minél később jön a teljesítéshez képest a jutalom, annál kevésbé motiváló (ezért nem hatékony az év végi visszatérítés).

Érdeklődőből vásárló: 5 lépés a sikerhez!
Gyakran megesik, hogy felvesszük a kapcsolatot egy új céggel, névjegykártyát cserélünk, majd arra várunk, hogy ő keressen minket. Ugyanez a helyzet azokkal a weboldalunkra látogatókkal, akik nemhogy nem vásárolnak, de vissza se térnek honlapunkra böngészni. Nekünk meg fogalmunk sincs arról, miért nem vásároltak és miért nem látjuk őket többé. „Eső után köpönyeg”, ahogy mondani szokás. Néhány egyszerű dolog, amivel elérhetjük, hogy vásárló legyen az érdeklődőből.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo