1. Visszatérítés
Az elsődleges cél, hogy úgy váljon vonzóvá a kínálat, hogy kimaradjunk a felesleges árversenyből. Ez egyrészt segít pozícionálni a cégünket a piacon – hisz senki nem szeretné, ha az egyetlen dolog, amit a cégünkhöz kapcsolnának a vásárlók az lenne: olcsó. Ha árban nem megyünk a versenytárs ajánlata alá, hanem ehelyett valamilyen pluszt kínálunk a vásárolt termékek mellé, ráadásul értéket is közvetíthetünk a vevőinknek. Ha a megvásárolt termék árának egy részét elköltheti nálunk a későbbiekben, vagy kiegészítő szolgáltatást kínálunk ajándékba a vásárlóknak, mindenkinek jobban megéri.
2. Nyereményjáték
A nagyok használják, kkv-k körében egyelőre nem jellemző, pedig megéri. A Sodexo felmérése szerint minden második ember idén már részt vett nyereményjátékban. Ez nem csak azt jelenti, hogy vonzó számukra, de a cégek szempontjából azt is, hogy egy lehetséges nyereményért megadták az adataikat egy cégnek. A nyereményjáték sikerességéhez viszont elengedhetetlen a megfelelően vonzó ajándék. Nem csak az érték számít, a tapasztalatok szerint például nagyon népszerűek a több helyen felhasználható utalványok. Ezek esetében nem érzi kényszerítve magát a vásárló.
3. Viszonteladói ösztönző programok
A legjobbak plusz ösztönző programokat is működtetnek: előre megszabott kerteket szabnak, ha ezeket eléri vagy túlteljesíti a partner, akkor mindenféle „jutalomra” számíthat. Ami viszont fontos a sikerhez, hogy a viszonteladó partnereknek meghatározott célok legyenek egyszerűek. Minél egyszerűbb, annál jobb. Fontos, hogy célzott legyen, ha például növekedést akarunk, akkor csak azt ösztönözzük! (Tehát pl. csak a tavalyi értékesített bázishoz képest növekedést jutalmazzuk).
Ám ebben az esetben nem a pénz az úr! A tapasztalatok szerint jobban működnek a pénzbeli jutalomnál olyan „kényeztetések”, amiket a saját pénzükből nem vennének meg a partnereink, de vágynak rá (utazás stb.). Fontos, hogy folyamatosan kommunikáljunk a partnerekkel. Nem csak meg kell ismertetni a programot a partnerekkel, de a folyamat során végig fent kell tartani az érdeklődést is! Az eredményeket csak ekkor fogjuk elérni.
Jutalmazzunk minél hamarabb! A fogyasztók és a kereskedők is az azonnali jutalmakat szeretik. Minél később jön a teljesítéshez képest a jutalom, annál kevésbé motiváló (ezért nem hatékony az év végi visszatérítés).