Így lesz a cégünk rajongás tárgya

Mindenre lehet márkát építeni, csak megfelelően kell csinálni – mondja Nagy Barna, Kreatív Vonalak Kft. ügyvezetője a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. De mitől lesz érdekes a cégünk megjelenése?

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Legyen személyes!

Hatalmas eredményeket hozhat, ha a cégvezető felvállalja a saját arcát. A hatalmas szürkeségben nem ismerünk arcokat, a reklámokban egyre kevésbé bízunk. Ha arcot adunk a cégnek, az növeli a bizalom szintjét. Ha a vevő megismerheti, hogy ki az, akivel üzletet készül kötni, jelentős hatást érhet el.

Legyen sztori!

Az Amazon állítólag már nagy cégként azért vett egy garázs, hogy elmondhassa, hogy egy garázsból indult. Mindenki el tudja mondani, hogy hogyan indult a cége, hogy mi történt. Sztorit építhetünk a termék köré is, például, hogy az általunk árult nagyon speciális borospoharat hogyan és miért fejlesztették ki. Mindenki szereti a sikersztorikat, szereti tudni, hogy miért figyeljünk oda valakire. Egy jó sztorival ráadásul bizonyítottan drágábban tudjuk eladni ugyanazt a terméket.

Legyen vélemény!

Vélemény nélkül nem leszünk véleményvezérek! Igen, ez lehet megosztó, konfliktust szülhet, de mégis megéri! Akkor is, ha sokan ellenkeznek vele. Azonban, ha ismerjük azokat, akikhez szólni kívánunk, és ez a sikeres tartalommarketing titka, akkor nagy eséllyel a véleményünkkel nem elriasztani, hanem magunkhoz kötni fogjuk a látogatókat.

Egy jó példa: Jamie Oliver
Jamie Oliver a tipikus szomszéd srác. Látjuk a lakását, a feleségét, a gyerekét. Láthatjuk a műsorban, amikor elront valamit – mint ahogy mi magunk is olykor rontunk otthon, így könnyebb azonosulni vele. Nem titkolja, hogy mi az, amit szeret és mi az, amit nem. Átadja a főzés élvezetét, a szenvedélyt. Ugyanakkor van ügy is, amit elkötelezetten képvisel: az egészséges iskolai étkezés mellé állt, nagyon következetesen.
Legyen szenvedély!

Ha valamiben hiszünk, azt próbáljuk meg őszintén átadni a látogatóinknak is! A kisvállalkozások előnye a a mamutokkal szemben, hogy általában valamilyen erős érzelemmel, küldetéstudattal, hatalmas szenvedéllyel csinálják azt, amivel foglalkoznak. A lelkesedés pedig ragadós! Tegyük lelkessé a látogatóinkat is! Ha tényleg hiszünk abban, amit csinálunk, csak legyünk őszinték. Ha mi rajongunk azért, amit csinálunk, a fogyasztóknak is jobban fog tetszeni.

Legyen ügyünk!

Vonzóbb, meggyőzőbb és hatásosabb a kommunikáció, ha nem arról beszélünk, hogy mit csinálunk, hanem arról, hogy miért csináljuk. E kettő ég és föld a kommunikációban. A nagy márkák mind nem terméket, hanem életérzést adnak el. Ez azt jelenti, hogy van valami, amit ők képviselnek és ami fontossá válik a fogyasztónak.

Kép:sxc

Legyen személyes márkánk!

Ha felvállaltuk az arcunkat, csináljuk következetesen! Egy vezető számára elengedhetetlenül szükséges, hogy önmaga, személyében is „marketing eszköze” legyen a cégének, de épp így fontos, hogy minden értékesítő, a cég nevében eljáró személyében is azt közvetítse, amit valóban mondani akarunk. A sikeres énmárka építés trükkjeiről mindent megtudhat január 29-i konferenciánkon.

Legyen szórakoztató!

Nem lehet mindig szakmai cikkeket írni, mert nem lesz érdekes. Persze ne váljunk bohóccá, de olykor fontos a szórakoztatás. Az érzelem kiváltása mindig megjegyezhetőbbé tesz minket –egyébként akkor is, ha negatív érzelem. A szórakoztató elemek a reklámpajzs alatt el tudnak jutni a fogyasztóhoz.

Legyen közösség!

Építsünk saját szövegrendszert, saját mémeket, vicceket. Legyünk felismerhetőek a tartalomról is! A saját mémek, saját viccek, saját szavak mind közösséget teremtenek. Ha közös vicceink vannak, akkor szinte már barátok vagyunk.

Legyen értékes!

Az értéktelen, nem valós tartalommal biztosan nem fogunk eredményt elérni. Mit teszünk a fogyasztóért, ha mélyen magunkba nézünk?  Az értékes tartalom esetén a fogyasztó úgy érzi, az róla szól. Nem általában minden anyukáról például, hanem kifejezetten róla. A lényeg, hogy szánjunk időt arra, hogy megismerjük azt, akinek írunk, hogy valóban az ő kérdéseire, problémáira tudjunk reagálni.

Legyen hiteles!

Ne igyekezzünk családbarátként eladni magunkat csak azért, mert a családok a felmérések szerint jó célcsoport! Ha nem gondoljuk komolyan, nem fog működni. Keressük meg azt, amivel hitelesen tudunk azonosulni.

A szeretetmárka mindent visz
Vannak márkák, amelyeknek nem árt a válság. Vannak olyanok, amelyeknek nem kell beszállnia az állítólag mindenki számára kikerülhetetlen árversenybe. Ezekhez ugyanis a fogyasztókat sokkal több fűzi holmi racionális választásnál. Szeretet. Szinte bármi kiválhatja – egy íz, egy illat, egy semmi máshoz nem hasonlító módon befűzött cipőfűző. A szeretet több annál, mint egyszerűen kedvelni valamit. Ennek kialakulásához idő kell, és bizony, ha nem viszonozzák, előbb-utóbb elmúlik. A szeretetet nem lehet kierőszakolni, meg kell érte dolgozni.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo