5 reklámeszköz, amin változtatni kell jövőre

Még mindig katalógussal próbál eladni? Vagy a hírlevelet fejleszti? Nem baj, csak nem mindegy, hogy csináljuk!

A világ menthetetlenül megváltozott: 3,5 milliárd keresés van egy nap a Google-ban. Ebből 20% mindig új téma. A verseny véglegesen globálissá, a Facebook pedig a világ második legnagyobb országává vált. A megváltozott világhoz kell alakítani a marketing gondolkodásunkat is – magyarázta Jagodics Rita marketing szakember, a Tudatos Vállalkozók Országos Konferenciáján. Nem kell mindent kidobni a régi dolgokból, de hogy hogyan használjuk őket, abban bizony van változás! Lássunk öt kulcs területet.

1. A katalógus: termékbemutató helyett értékes tartalom

Érdekes fejlemény, hogy az IKEA idén nem a bútorairól, hanem az azokat bemutató katalógusáról készített reklámot. Hülyeség? Dehogy! Hiszen ez az első lépcső, amivel elérhető a vásárlóit! A kaput hirdeti, ahol aztán sokkal többet tud elmondani magáról. A kkv-knak sem kell lemondani a katalógusról, mint reklámeszközről. A fontos az, hogy sikerüljön eljuttatni azt a reménybeli vásárlókhoz. De nem mindegy, milyen az a katalógus! A régi, nyomulós módszer, ahol csak a termék leírása van egy termékkel, nem fog működni. Egy jó katalógus tele van hasznos tartalommal, tippekkel, érdekességekkel. Ha jól sikerül, akkor a vásárló akár fizetne is érte, hogy megkaphassa.

Gyógyszer árérzékenység ellen
A magyar fogyasztók tényleg árorientáltak, de sok piacot mi magunk teszünk tönkre - mondja a szakértő. Ha ez ellen tenni szeretnénk, érdemes inkább érdekességet kínálni. Ahhoz, hogy kevésbé legyenek ár érzékenyek a vevők, érdemes az árengedmény helyett a bevonás eszközét használni. (Itt mutatunk 15 szakértői tippet, hogy vonzóbbnak tűnjenek az áraink.)
Ha még többet akarunk elmondani magunkról, fontos összekapcsolni az online felületekkel. Papíron nem kell minden terméknek ott lennie, elég, ha felkelti az érdeklődést. Az okoseszközök korában már sokkal könnyebb átirányítani a fogyasztót az online felületre. Például, elég bemutatnom egyetlen jól öltözött embert az üzenettel:„Még több övet az interneten talál”. De ennél sokkal kreatívabb ötletek is vannak, a technológia szinte már nem határ, bármi megvalósítható.

2. Szöveg helyett kép

A szövegek helyét egyre inkább a képek, sőt a videók veszik át. Ezek sokkal könnyebben tudnak érzelmeket átadni, mint egy szöveges tartalom. Egyszerűsíti is a napi munkát, hiszen az értékesítőnek nem feltétlenül kell személyesen mindig jelen lennie, ráadásul a bemutatkozás is biztosan összeszedettebb lesz. (Még az adatokat is sokkal inkább grafikonokkal érdemes megmutatni.)

Saját videókat is érdemes készíteni, de érdemes a videós csatornákon is hirdetni, hiszen az emberek – tetszik vagy nem tetszik – rengeteg videót néznek. (Szakértőnk itt ad tanácsokat a céges YouTube megjelenéshez.)

A YouTube-on akár 3 forintért szerezhető egy vevő, de az átlag is csak 15 forint. Szűrhető, hogy kinek és mikor jelenjen meg a hirdetés. Fizetni csak az után a megjelenés után kell, ahol a felhasználó legalább 30 másodpercet nézett meg, vagy végignézte a videót. Ide is kapcsolható remarketing.

3. Eladás 1 lépésben helyett több lépcsőben

Régen ha az értékesítő leült egy ügyféllel, a cél az volt, hogy mire felállnak, meglegyen az üzlet. Mostanra viszont egy átgondoltabb, hosszabb folyamatra van szükség. Egy divatmárka esetében például az első lépés jelenthet egy meghívót küldünk egy exkluzív eseményre. Divatbemutatót rendezünk, ahol regisztrációért egy bónt adunk egy ajándékba. (Senki nem jelentkezik.) Elindul az utánkövetés: emailt küldünk, hogy kék vagy piros kendőt szeretné  az ajándékok közül, ha ez sem működik, akkor telefonon is megkeressük, hogy „szeretnénk kézbesíteni az ajándékát”. Ez jelentősen több idő, de a szakértő tanácsa, hogy inkább kevesebb értékesítési szálat indítsunk el egyszerre, de azok esetében vigyük végig a folyamatot.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/89studio

A több lépésben felépített eladásra már az online felületek is kínálnak megoldást. Az SCM marketing egy újdonság, ami lehetővé teszi, hogy a versenytársa irányuló keresésre is a mi hirdetésünk jöjjön fel és pár órán át kövesse a hirdetésünk. Ha rákattint, további 90 napig követi a hirdetés. Mit jelent ez? A Google is rájött, hogy folyamatként kell eladni.

4. Mindenkinek kommunikálás helyett szegmentálás

Utánkövetés fontos eszköze a hírlevél is. 2014-es adatok szerint messze a leghatékonyabbnak gondolják a marketingesek az email marketinget!  De a fogyasztók csak a személyre szabott ajánlat iránt érdeklődnek! Mindenképpen ezt várják el. A szegmentálás plusz munka, de megéri foglalkozni vele. Szoftverek is segíthetnek a személyre szabásban, alap, hogy a név (sőt, ha lehet a cégnév és ennek megfelelően néhány dolog még a kiküldött levélben) legyen behelyettesítve a címzettnek megfelelően.

5. Komolyság helyett szórakozás

Ma az emberek az élet minden területén élményekre vágynak. Termékek helyett élményt vesznek, és úgy szeretnek dolgozni, ha motiváltak a munkájukban. Ahhoz, hogy vásároljanak, vagy lelkesen dolgozzanak, meg kell értenünk, hogyan adhatjuk meg nekik ezt az élményt.  (Ennek egyik módja a gamification, amiről itt olvashat bővebben.) Csak a karakterre figyelünk fel, arra, aki kilóg a többi közül! Különleges kommunikáció kell! Itt a mémek és hóbortosság ideje, nem csak bátraknak!

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo