Számos esetben a vásárlók válogatnak egy webáruházban, a kosárba helyeznek egy vagy több terméket, majd végül távoznak anélkül, hogy megvásárolnák azokat. Ez kereskedői szemmel mondhatni, bosszantó, hiszen ha a vásárló eltűnt, kezdhetjük elölről az egész folyamatot onnantól, hogy valakit becsábítunk a webshopunkba azon át, hogy végigvezetjük a termékkeresés folyamatán.
Nos, erre most már nincs szükség. A felhasználók számítógépére települő sütik (cookie-k) segítségével felismerjük a korábban nálunk járt netes böngészőket és hirdetéseket is célozhatunk rájuk. És nem csak úgy vaktában! Szaladják Linda AdWords specialista a Marketingfesztiválon tartott előadásában elmondta, mi mindenre képes az aprócska kódrészlet. (Hogy mi a süti, arról ld. keretes írásunkat.)
Keresett termék újracélzása: ha egy látogató korábban női bokacsizmákat nézett az oldalunkon, sokkal hatékonyabb, ha nem a főoldalra hívjuk vissza egy hirdetéssel - hisz nem biztos, hogy nekiáll újra megkeresni azt a darabot, ami tetszett neki. Megtehetjük, hogy a cookie-k segítségével az adott felhasználónak konkrétan azt a terméket hirdetjük, amiről korábbi viselkedése alapján már tudjuk, hogy tetszett neki.
Upsell, cross-sell remarketing: ha valaki vásárolt nálunk egy babaágyat, feltételezhetjük, hogy szüksége lesz hozzá matracra vagy ágyneműre, sőt egyéb "babás" termékekre is. A további hirdetésekben a már megvásárolthoz ajánlhatunk további termékeket. Könnyebb helyzetben vagyunk, hiszen már biztosan tudjuk, hogy vásárolt nálunk valamit, sőt azt is pontosan tudjuk, hogy mit. Ez speciális termékek esetében különösen hasznos lehet: a különleges tisztítást igénylő túrakabáthoz kapcsolódhat a speciális mosószer és így tovább.
Reselling remarketinggel: tegyük fel, hogy valaki vesz tőlünk egy nyomtatót, amiről tudjuk, hogy átlagos használattal háromhavonta kell patront cserélni benne. A remarketing hirdetéseket a cookie-k alapján be tudjuk állítani úgy, hogy a vevő pontosan 90 nap múlva találkozzon a hirdetésünkkel, amiben a nyomtatójához való patront ajánlunk. De bármilyen más idő alapú célzás is elképzelhető: ha valaki megvette nálunk a téli gumit, fél év múlva célozhatjuk rá az ugyanahhoz az autóhoz való nyári szettet.
Új termék bevezetése: azoknak a cookie-ja alapján célozhatunk, akik korábban vásároltak nálunk. Mondjuk, ha vetőmagot árulunk, akik már vásároltak nálunk, valószínűleg nyitottak lesznek az újonnan bevezetett növényvédő szer termékcsoportunkra.
Egyedi ajánlatok: anélkül tudunk VIP tartalmat stb. adni a korábbi vásárlóknak, hogy feliratkoztak volna bármire. Természetesen e-mailt is küldhetünk, de a szakértő szerint érdemes kipróbálni ezt a megoldást is - hisz úgyis elemezzük a kampányaink hatékonyságát. Ugye?
Analytics remarketing: ha összekötjük a hirdetési fiókot a Google Analytics fiókunkkal, láthatjuk, hogy egy adott látogató mennyi időt töltött nálunk, mit nézett meg pontosan. Ennek alapján lehet igazán pontos beállításokat megtenni. Az Analytics, vagyis viselkedés alapú kampányok még nagyobb lehetőségeket kínálnak. Szűkíthetjük például a listánkat úgy, hogy csak azokra célzunk, akik mondjuk töltöttek 2 percet legalább egy bizonyos aloldalunkon.
Video remarketing: azokat érhetjük el, akik a YouTube-on kapcsolatba kerültek velünk. Megnéztek videót, lájkoltak, feliratkoztak a csatornánkra.
Dinamikus remarketing: pontosan azt tudjuk megmutatni újból hirdetésként, amit korábban nézett a látogató. Pontosan azt a cipőt, azt a hotelt stb. így tényleg csak egy kattintsára lesz a vásárlástól, nem kell újból keresnie.
Facebook remarketing: egészen friss változás, hogy a legnagyobb közösségi oldal belső hirdetéseiben is a korábban már megtekintett termékkel célozhatjuk meg a potenciális vásárlókat. Itt olvashatja erről a részleteket.