Sztereotípia: a nő gyenge
Valójában: a női energia inkább kiegyenlítő jellegű, a nők általában több szempontot vesznek figyelembe, és konszenzusra törekednek. Ez egyre fontosabb, mert a világ is az állandó harc helyett a közös haladás felé megy. A férfiasnak tekintett harcos, győzelemre törekvő attitűd viszont fontos része az üzleti szituációknak.
Sztereotípia: a nő sokat beszél
Valójában: a nők több – illetve hosszabb – beszédében ösztönösen megjelenik az asszertív kommunikáció minden eleme, tehát képesek arról beszélni, hogy mit éreznek, mit gondolnak, mit szeretnének, és milyen megoldásokat látnak. Valójában tehát sokkal eredményesebben kommunikálnak. Ha ezeket a szakaszokat képes tudatosítani magában a beszélő, akkor mondandóját ugyanilyen hatékonyan, de rövidebben is képes összefoglalni.
Sztereotípia: a nő döntésképtelen
Valójában: a nők jellemzően több szempontból, átgondoltabban vizsgálnak meg egy problémát. Ez valóban több időt vehet igénybe, végső soron viszont csökkenti a döntésből eredő kockázatokat – ez pedig nem kérdés, hogy vezetői erény. A döntésképtelenség látszatának elkerülése érdekében érdemes a gondolatmenet elemeit is kommunikálni.
Sztereotípia: a nő hisztis
Valójában: a nők érzékenyek, fogékonyak a lélek rezdüléseire. Érzik, sejtik, mi a jó nekik maguknak, másoknak vagy a közösségnek, ezt azonban gyakran nem jelzik, mivel a környezet általában csak a racionális érveket fogadja el. Sokszor – hogy megmaradjanak a társadalom által a nőktől elvárt „jó kislány” szerepben, nem adnak visszajelzést számukra egyébként elfogadhatatlan viselkedésről, nem szabnak határokat, nem képviselik a saját érdekeiket. Ez a belső feszültség pedig időnként túlzott érzelmi reakciókban csapódik ki ahelyett, hogy tudatosan kezelve és a vezetői eszköztár részévé téve a működést segítené.