1. Használjuk ki az adókedvezményeket!
Meglepően sok cégnél vannak munkavállalók, akik után kedvezmény járna, csak a lehetőséget nem használja ki a vállalat. Ha még előrelátóbbak vagyunk, kifejezetten olyan munkavállalókat is kereshetünk, akik után kedvezmény jár.
2. Ne dolgozót, hanem költséget spóroljunk!
Leépítésekkel vagy a fizetések csökkentésével alaposan aláássuk a munkamorált, ráadásul a munkát valakinek mindenképp el kell végeznie. Első körben spóroljunk a kényelmi szolgáltatásokon: ingyenkávé, ingyenvíz nélkül azért lehet dolgozni. Amikor kevesebb a munka – sok vállalkozás esetében ilyen a nyári szezon –, bevezethetünk rövidített munkaidőt vagy négynapos munkahetet. Így kevesebb bért fizetünk, de legalább fizetünk.
3. Keressünk lelkes kezdőket!
Ha lelkes és okos kezdőket veszünk fel, jelentősen alacsonyabb bérköltséggel számolhatunk. Sok cég fél ettől, pedig számos pozícióban kiválóan megállják a helyüket a gyakorlat nélküli dolgozók is, ha gondosan választjuk ki őket, és megfelelően gondoskodunk az ellenőrzésükről. Ha fejlődésüket is biztosítjuk, elkötelezett és gyakorlott munkavállalókat nevelünk ki saját magunknak. A gyakornoki pozíció – igaz, a mentoroknak pluszmunkát jelent – is jelentősen csökkenti a költségeket. A fiatalok egyébként nem várt előnyöket is hozhatnak a cégbe: képben vannak a legújabb trendeket illetően.
Miért alkalmaznánk valakit, akinek a munkájára valójában csak néhány órára vagy hétre van szükségünk havonta? A külső szolgáltatónak csak az elvégzett munkáért fizetünk.
5. Fogjuk össze!
Próbáljunk meg hosszú távú, kölcsönösen előnyös kapcsolatok révén szakértőkhöz jutni: a könyvelési szolgáltatásért kaphatunk marketingtervet, és még sorolhatnánk a mindenkinek előnyös bartermegállapodásokat.
+1. Több munka, kevesebb meeting
Amíg az emberek megbeszéléseken ülnek, nem dolgoznak. Természetesen szükség van az értekezletekre, de igyekezzünk ezeket valóban hatékonyan szervezni. Csak azok legyenek ott, akikre tényleg szükség van, és tűzzük ki, hogy mennyi időt szánunk a meetingre.