Így építsünk szakértői brandet

Egyre több cég jön rá, hogy a tartalom milyen jó marketingeszköz, így egyre több van belőle. Többek között nagyjából kétmillió blogposzt születik naponta. De szakértői tartalom, na az még mindig kevés. Pedig ez az, ami igazán hasznos – mondta a Piac & Profit KKV-Akadémiáján tartott előadásában Sipos Zoltán, a Kreatív Kontroll ügyvezetője.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mindegy, melyik kétmillió bejegyzést nem olvassa el a célcsoportunk azok közül, amelyek egyetlen nap alatt megjelennek a neten, ha a miénk felkelti a figyelmét - vallja Sipos Zoltán.

Ha elmegyünk fogorovoshoz, nem tudunk róla semmit, ami a szakértői voltát alátámasztaná. Nem tudjuk, hol szerezte a diplomáját, vagy hány szakcikket írt. Azt látjuk, hogy szép-e a rendelő, kedves-e az orvos. Csak feltételezzük, hogy az orvos szakértő – és ezt is leginkább a fehér köpeny miatt. A neten a legfontosabb, hogy az a képzet alakuljon ki rólunk, hogy szakértők vagyunk – az már másik kérdés, hogy tényleg azok vagyunk-e.

Hogy hiteles szakértő képét alakítsuk ki, ahhoz megfelelő mennyiségű publikációra van szükség. Elegendő mennyiségre ahhoz, hogy láthatóvá és hitelessé váljunk. De a mennyiség önmagában kevés - hangsúlyozza Sipos. A laikus és a szakértő között a különbség az, hogy előbbi csak megismétli az adatokat, amelyeket máshonnan összeszedett, a szakértő viszont következet és magyaráz. Az interneten elérhető tartalmak nagy része nem von le következtetést – pedig ez az, ami szakértővé tesz az olvasó szemében.

Kép:Freepik.com

 

A véleményvezér olyan ember, akinek van VÉLEMÉNYE. Vagyis nemcsak adatokat ismételget, hanem állást is foglal. Megmondja, hogy mi a jó és mi a rossz, hogy mit tanácsol az olvasónak. Ez általában nem szokás, inkább mindenkinek meg akarunk felelni. Ez azonban nem lehetséges, és ezért nem is eredményes – teszi hozzá a Kreatív Kontroll vezetője. A szakértői tartalom részletesebb, hasznosabb, mint ha laikus írta volna. Megold olyan problémákat, amelyek a laikusokat érdeklik, ott jelenik meg, ahol egy laikus nem tud. Van véleménye, ezért nem követi a piacot, hanem alakítja, olyan pontos és hiteles, hogy arra hivatkozni lehet.

A szakértői brand felépítése

1.lépés

Legyen saját felületünk. Mondjuk, egy blog, vagy YouTube-csatorna, vagy Instagram-profil. A szakértők szerint a kkv-k számára a blog a leghatékonyabb.

2. lépés

Keressünk tartalmi rést! Vagyis keressük meg a piacunk megválaszolatlan kérdéseit! Lehet, hogy ezek buta kérdések, de ezek érdeklik az ügyfelet. A témát kereshetjük az ügyfélszolgálatunk kérdései között, a mi területünkhöz kapcsolódó fórumbeszélgetésekben. Ha utánanézünk, láthatjuk, hogy a témák többségében nem lesznek jó válaszok, magyarázó tartalmak a neten. Ez a tartalmi rés. Amiről már sokan és jól beszélnek, azzal ne foglalkozzunk.

3. lépés

Kutassunk rengeteget! Sok-sok forrást érdemes összeszedni! Ha a Google találati listájának a 30. oldalán is jártunk már a saját témánkban, akkor talán már eleget kutattunk.

4. lépés

Válaszoljunk meg valódi kérdéseket! Nem azokat, amiket szeretnénk, ha feltennének, hanem azt, amit tényleg feltesznek a vásárlók. Ennek elemei a kulcsszókutatás, az ügyfélszolgálat, a piackutatás, az iparági hírek (Google Trends), valamint fórumok és csoportok beszélgetéseinek követése.

Márkaépítés ingyen? Miért ne!
Hogy a márkaépítés lehet költség helyett bevételi forrás? Hihetetlenül hangzik, nem? Pedig Tom Szaky, a magyar származású fiatalember, aki mára egy 23 országban működő multit irányít, pontosan így gondolja.
5. lépés

Írjunk hosszan! Nem feltétlenül az a lényeg, hogy elolvassák-e a cikket, hanem az, hogy milyen benyomást keltünk! A Google pedig minél hosszabb egy szöveges tartalom, annál jobban rangsorolja. Neil Patel marketingguru (akinek a growth hackinggel kapcsolatos jó tanácsairól itt írtunk) sem spórol! Jó minőségű, kifejtett tartalmat adjunk! Nem kell minden héten ilyen hosszút írni, de olykor bizony menjünk bele részletesen a témánkba!

A jó minőségű megosztják az olvasók, mert ez által jól informáltnak tudják mutatni magukat saját ismerőseik előtt.

6. lépés

Vonjunk le következtetéseket! „Ez azt jelenti, hogy…” – ez a varázsszó. Minden állításunk esetében mondjuk el, hogy mit jelent, miért fontos. Nem az a lényeg, hogy az olvasó rájöjjön bármire a cikkeink alapján, hanem hogy magunkról a szakértő képét sugározzuk – aki el tudja magyarázni a dolgokat.

7. lépés

Legyünk látványosak! Hiába van kiváló tartalmunk, ha senki nem találkozik vele. Osszuk meg a cikkeket a saját felületeinken, de ne álljunk meg itt! Terjesszük is tovább! Az egyedi, jó minőségű anyag terjed magától, hivatkoznak rá forrásként, megjelentetik a médiumok, megosztják az emberek. Fontos viszont, hogy megfelelően szerepeljen a hivatkozás is a tartalomban, különben nem sok hasznot hajt nekünk. Ne anonim módon adjuk a tanácsokat, szerepeljünk magunk is a szövegben!

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo