A sikeres honlap titka - egy Év honlapja díjas tervező tippjei

Mára már nem kérdés, hogy egy vállalkozásnak szüksége van weboldalra. Azonban kevés, ha létezik. Ahhoz, hogy eredményeket is hozzon – vagy éppenséggel ne riassza el a potenciális vásárlókat – jónak is kell lennie. És, hogy mitől is jó egy honlap? Nagy Barna, a Kreatív Vonalak Kft. ügyvezető igazgatója, sokszoros év honlapja díjas tervező foglalta össze a legfontosabb, 2016-os irányokat a Piac & Profit KKV-Akadémiáján.

Meddig húzza még ilyen lapos pénztárcával Budapest?
Politikai csatározások közepette vagy stabil háttérrel működik majd a főváros?
Online Klasszis Klub élőben Kiss Ambrussal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Fővárosi Önkormányzat főigazgatójától!

2024. október 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A honlap a márkánk szentélye. Az emberek még mindig honlapokat látogatnak, ha egy cégről meg akarnak tudni valamit. Itt látszik, hogy mit gondolunk a saját cégünkről, mennyire vesszük komolyan magunkat, ezért nagyon fontos, hogy körültekintően alakítsuk ki azt.

A sikeres honlap esetében a legfontosabb a harmónia megléte – mondja a szakértő. Ez egyszerűen hangzik, de korántsem az. A honlaptervezés összetett feladat, aminek a cégek sokszor csak egy oldalára koncentrálnak. A marketinges csak a saját területére figyel, a fejlesztő is, de még a programozó vagy a fotós is. Pedig a repülő esetében is egyformán fontos a tető, a szárny és a motor. A honlap fejlesztők nagy része is leginkább egy területhez ért, arra koncentrál – a cég vezetőjének kell arra figyelnie, hogy minden szempont egyformán érvényesüljön. Hiába csodálatosak a képek az oldalon, ha használhatatlan a menü, és a legjobb motor is kevés, ha taszító a dizájn a célcsoportunk számára. Amikor arra kerül a sor, hogy kiválasszuk, ki készítse el a cégünk honlapját, érdemes megnézni, hogy a cég, amelyet kiválasztunk, kizárólag grafikusokból vagy éppen csak marketingesekből áll-e. Ez adhat támpontot, hogy esetükben mi lesz a fókuszban, hol lehet szükség plusz tanácsadó bevonására – tanácsolja a szakértő.

Kép:Pixabay

Komplex szemlélet

A sikeres honlap kialakítása jóval a programozás előtt kezdődik. A stratégiának jó esetben a honlap nevével kell indulnia, így tudunk teljes egészében hatni arra, hogy milyen benyomást teszünk majd a látogatóra. A cél természetesen az, hogy a weboldal végül pénzt hozzon a vállalkozásnak, de ha csak erre koncentrálunk, nem fog működni. Valami igazán jót kell csinálni, ennek az eredménye lesz a bevétel. Egy rossz céget a legjobb honlap sem fog hosszú távon sikeressé tenni.

De hogyan kezdjünk neki? Mit gondoljunk át mielőtt nekilátunk a fejlesztésnek? Itt talál egy kis sorvezetőt.

Görgetni szabad!

A használhatóság kritériumai folyamatosan változnak, a felhasználói szokásokkal együtt. A mobileszközök térhódításával megváltozott például a kívánatos formátum: a vízszintes elrendezés helyett az  álló formátum kezd az általánossá válni. A szakember szerint a legfrissebb trendek azt mutatják, a görgetés sem ördögtől való, különösen, hogy mobileszközökön sokkal kényelmesebb a felhasználók számára, mint a kattintás. A felhasználó hajlandó görgetni, ha van értelme – vagyis ha olyasmit adunk, amit el akar olvasni.

Figyeljünk a nőkre és az Y-okra!

Amerikai adatok szerint a vásárlási döntések 83%-át a nők hozzák meg – fele részben még az elektronikai eszközök beszerzésében is. Egyre több a női cégvezető is és tény, hogy máshogy látják a világot. Hiba lenne figyelmen kívül hagyni ezt! Hogy csak egy egyszerű példát mondjunk, a nők nem szeretik az egyszerű színeket, nem csak halnak látják a lazacot és zöldségnek a padlizsánt. Ilyesmit akarnak látni a honlapokon is – mondja a szakértő.

Figyeljünk az Y generáció képviselőire is! Teljesen máshogy látják a világot és mást várnak el a honlapoktól. Nem csak sokan vannak, de ők befolyásolják a világ ízlését! Vagyis nem az a legfontosabb, hogy nekünk magunknak tetsszen a honlap kialakítása és megjelenése, hanem, hogy a fontos célcsoportok igényeinek, ízlésének megfeleljen.

Ez a csodafegyver céges honlapok harcában
Az egyre élesebb digitális versenyben minden fegyvert bevetnek a céges honlapok és webshopok a látogatókért és a vásárlókért. Azonban sokan az olyan alapvető fontosságú elemeket hagyják figyelmen kívül, amelyek nélkül hosszú távon esélyük sincs a sikerre, mint a keresősor.
A személyre szabott a nyerő

Az ergonómiáról sokan beszélnek, de kevesen csinálják jól. Pedig nagyon fontos, hogyan vezetjük a szemet, hogyan adjuk át az információt, amit szeretnénk. A sablonos megoldások hatalmas károkat tudnak okozni. A cél nem az, hogy jól nézzen ki a honlap – ez egy végeredmény lehet. Hiába másoljuk le egy versenytárs oldalát, sablonját, az nálunk egyáltalán nem biztos, hogy sikerül. A jó honlap az adott cég céljaihoz, folyamataihoz illeszkedik.

Egy tervezettnek látszó (tehát jól kinéző) honlapról egy valóban neki tervezettre való váltásával 700%-os forgalomnövekedést értek el egyetlen hónap alatt – hoz példát a szakértő, megéri hát befektetni a ránk szabott oldalba.

Fontos az is, hogy az ergonómiát megöli a toldozás-foldozás. Ha valamit megterveztettünk, akkor ne hajladozzunk minden kis marketing szellőnek! Hiába menő most az infótermék, ha csak „odatűzzük” valahova, csak a korábban megtervezett ergonómiát teszi tönkre.

Hogy mi a jó nekünk, azt hosszadalmas és kemény munka kialakítani. A tervezők, szakértők helyettesítésére rengeteg látványos, de haszontalan megoldás létezik. Számos teszt – az egérmozgás követése, az AB teszt – a szakember szerint gyakorlatilag haszontalan, utóbbi például a két rossz megoldás közül is megmutatja, mit választ a közönség.

5 igazán nagy honlap név gond
A jó domain név a sikeres honlap alapja. Ennek ellenére sokszor a legnagyobbak sem védik megfelelően a sajátjukat. Hogyan nyúlta le valaki a google.com-ot? Vagy hogy lehet, hogy elnökjelölt honlapja egy másikéra mutat? Ha velük megesett, nekünk sem árt vigyázni.
A honlapot – a jövőben egyre inkább – személyre szabhatjuk az egyes látogatóknak is. Minden látogatónk elé testre szabott, az érdeklődésének megfelelő dolgokat rakhatunk, máshogy jelenhet meg egy nőnek mint egy férfinak és a többi. Az anonim információgyűjtés alapja a big data lehet – adatot gyűjteni arról, hogy hogyan viselkednek az emberek, amit aztán tudatosan elemzünk és felhasználunk. Európában az adatvédelmi szabályok korlátozzák az ehhez szükséges adatgyűjtést, Amerikában sokkal nagyobb szabadsággal működik. A technológia azonban adott, a szakember szerint az európai szigorú szabály marketing szempontból egy egyértelműen hátrányt jelent majd a hazai cégeknek is.

Legyen szórakoztató!

A honlap a ma magazinja. Kicsit szórakoztató legyen, élvezhető legyen, magazinszerű és letisztult. Senki nem szereti a kliséket, ha a stock fotókról már százszor látott képek köszönnek vissza. Annál inkább szeretjük a magazin szerű nagy képeket, nagybetűs feliratokat, amelyek könnyen megmutatják, hogy hol vagyok és mit tehetek azon az oldalon.

A tartalommarketing már nem kérdés, hogy mennyire fontos, Nagy szerint ide tartozik a termék kreatív bemutatása is a honlapunkon. (például az ASOS minden egyes ruháját kifutón is bemutatja  videóval, így mozgás közben is megnézheti a vásárló.)

Legyen határozott stratégiánk!

Rengeteget kell befogadnunk, de nem kell mindent megfogadnunk, az ugyanis csak káoszhoz vezet. Hallgassunk meg mindent és a stratégiánkhoz keressük az új információkat, így épül majd koherens brand.

A hazai kkv szektorban egyelőre sajnos nem általános a jól megtervezett és kivitelezett honlap, ezért – főleg bizonyos iparágakban, ahol még senki nem jó – egyelőre a a félszemű a király. De előbb-utóbb minden iparág fejlődni fog ebben is, van, ahol már a magazinszerű megjelenés az alap, mindenki ilyen és még ennél is jobbnak kell lenni. A legjobb hát időben nekiállni.

 

Véleményvezér

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.
Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett

Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett 

Mohó volt az állam, ami elég gyakori probléma manapság.
Elkészült a világ első olyan robotja, amely már beszél és reagál, természetesen Tesla - video

Elkészült a világ első olyan robotja, amely már beszél és reagál, természetesen Tesla - video 

8 millió forint lesz az ára az új szuper robotnak.
Titkos viszonyra derült fény Donald Trump és Putyin között

Titkos viszonyra derült fény Donald Trump és Putyin között 

Újabb botránykönyv érkezik a piacra.
Hatalmas bakot lőtt Orbán Viktor

Hatalmas bakot lőtt Orbán Viktor 

Lesz-e bocsánatkérés egy ilyen fajsúlyos tárgyi tévedés után?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo