Az énmárka építése többé már nem lehetőség, hanem a hatékony vezetés feltétlen velejárója. Azok, akiknek sikerült felépíteniük és folyamatosan fejleszteniük, kétségkívül gyorsabban tudnak előrelépni munkájukban, hatékonyabban képesek irányítani a csapatot.
A márka értéket garantál. Tudjuk, mit kapunk, ha azt választjuk. A márka betartott ígéret – ahogyan azt David Ogilvy reklámguru mondta –, emellett a megkülönböztetés eszköze is, amely kiemel egy dolgot a többi hasonló közül. Mindez az emberekre is igaz.
Az énmárka fejlesztése fontos eszköz a munka világában. Ez a mások fejében rólunk kialakult kép, amelyen keresztül a külvilág viszonyul hozzánk. Megjelenít egy karaktert, értékeket, viselkedésmódot. A márkaépítés lényege a másokra gyakorolt hatásunk tudatossá tétele, erősségeink, értékeink kibontása, megjelenítése, ezek által pedig a rólunk másokban kialakuló kép formálása. Egyéni márkánk akkor lesz hiteles, ha valódi értékeken alapul. Ezért kialakítását mindenképpen belülről kell kezdeni. Ismernünk kell és meg kell találni magunkban azokat az értékeket, amelyeket képesek vagyunk megbízhatóan, állandóan nyújtani. Ahhoz, hogy egy személy kitűnjön – éppúgy, ahogy a terméknek a boltban –, meg kell találnia azt, hogy mi az, amiben más, mint a körülötte lévő többiek. A márka teljességében minden apróság szerepet játszik, az ember külső megjelenésétől az irodája képéig és természetesen az üzenetig, amit közvetít.
Tanuljon meg énmárkát építeni!
Mik azok a marketing eszközök, amelyek révén a vezető (vagy akár a cégből bárki más) személyében pozitívan hatni tud az eladásra és a cég hírnevének, ismertségének, hitelességének erősítésére? A KKV-Akadémia 2015. január 29-i rendezvényén szakértőink, az üzleti életben gyakorlatot szerzett szakemberek bevezetnek bennünket az énmárka-, cégmárkaépítés trendjeibe, gyakorlatába és megmutatják a sikeres mintákat. Részletes program és regisztráció itt.
Az énmárka építésébe, fejlesztésébe érdemes energiát fektetni, többek között azért, mert ha mi nem foglalkozunk vele, akkor megteszi majd helyettünk más! Akárki beszél rólunk, véleményezi a munkánkat vagy bármi mást, jobban járunk, ha magunk tartjuk a kezünkben a rólunk kialakuló benyomást. Felejtsük el azt a feltételezést, hogy kínos lenne önmagunkat reklámozni. Nem az a lényeg, hogy ki a legjobb, hanem az, hogy kiről gondolják ezt a legtöbben! Mutassuk meg hogy, kik vagyunk, és mit tudunk! Sokkal hatékonyabb viszont, ha saját előnyeinkről nem csak beszélünk, hanem azokat másoknak megtapasztalhatóvá tesszük. Vagyis nem csak a „reklámszövegnek” kell jónak lennie a sikeres énmárka építéshez, hanem valamennyi hozzánk kapcsolódó elemnek koherens módon kell megjelennie.
3 indok, hogy miért építsünk szakmai személyes márkát
Nyomot kell hagyniuk és meg kell különböztetniük magukat a többiektől. A személyes márkaépítés folyamatos fejlődést, szakmai elmélyülést igényel. De miért éri meg az erőfeszítést? Szakértőnk elmondja!
Az énmárka – ahogyan bármilyen termékmárka – védjegy, vagyon, és mint ilyen, folyamatos karbantartást és felelős odafigyelést igényel. A fáradság azonban megtérül: az erős énmárka autentikusabbá teszi a vezetőt, aki így erőteljesebb hatást fejt ki környezetére.
Teszt
Tegyük fel magunknak a kérdést, hogy milyen képet szeretnénk kialakítani magunkról, és írjuk le az első öt válaszunkat. Ezután kérdezzük meg egy közeli barátunkat, hogy ő milyennek lát minket. Ha a válaszok nagyjából megegyeznek, jó úton járunk. Ha nem, dolgozzunk tovább az énmárkánk építésén.
A tökéletes bemutatkozás 3 pontja
A bemutatkozásnak kiemelten fontos szerepe van abban, hogy milyen képet alakít ki rólunk egy idegen. Ez az üzleti életben annál is inkább fontos, mert sokszor csak egy mondatra van lehetőségünk, amiből a beszélgetőpartnerünk számára világosan és egyértelműen ki kell, hogy derüljön, kik vagyunk - hívja fel a figyelmet szakértőnk, Nagy Krisztina, a személyes márka Vérnyula
Nem érdekes a cégünk neve. Ha a másik nem ismeri, fölöslegesen próbáljuk megtanítani neki, ha pedig igen, akkor azzal fog foglalkozni, és ezzel eltereljük a figyelmét a lényegről. Az sem fontos itt, hogy hány éve létezik a cég. Lehet, hogy húsz, de én még csak két éve vezetem. Lehet, hogy kettő, de én már húsz éve a szakmában vagyok. És húzzuk ki bemutatkozásunkból a közhelyeket: a minőségről, pontosságról, precizitásról, megbízhatóságról, versenyképes árról ne beszéljünk.
Természetesen a nevünk után…
1. MIT? Mi az a téma, amivel foglalkozom? Miben vagyok szakértő? Minek a specialistája vagyok? Például: marketing, pénzügy, pályázatok, állatorvoslás, húsipari berendezések…
2. HOGYAN? Hogyan prezentálom ezt az ügyfeleknek? Hogyan, milyen formában teszem elérhetővé a tudásomat, szolgáltatásomat, termékemet? Például: Értékesítek, tanítom őket, tervezek, viszonteladok, írok, szervezek?
3. KINEK? Kik a vevőim, ügyfeleim? Kiknek kínálom elsősorban a termékemet, szolgáltatásomat? Hogyan tudom a célcsoportomat nagyon röviden összefoglalni? Például így: „Azoknak az üzletileg sikeres, ám életükkel elégedetlen negyveneseknek segítek az újratervezésben, akik a saját útjukat járva a privát boldogságukért is készek tenni.” Vagy így: „Különleges, egyedi acél ékszereket készítek olyanoknak, akik valami megismételhetetlenre vágynak.”