Miért kéne minden vezetőnek blogot írnia?

Ha azt mondjuk, hasznos lenne, ha minden vezető saját blog írásába fogna, elsőre biztosan csak az a reakció, hogy arra aztán végképp nincs idő. Pedig valóban hasznos lenne, elmondjuk, miért!

Kép:Regus

Amellett, hogy a cégnek van hivatalos weboldala, hogy a cég és a vezető adott esetben jelen van a fontosabb közösségi oldalakon (a szakemberek a LinkedInt használják, itt adunk néhány tippet, hogy érdemes kezdeni), a blogolás is kiváló lehetőség, amely növelheti a cég és a vezető ismertségét és hírnevét. Claire Diaz-Ortiz, a Twitter egyik menedzsere LinkedIn bejegyzésében három okot sorol fel arra, hogy miért kellene minden vezetőnek blogolnia.

  1. A vezetőknek szükségük van rá, hogy hangosan gondolkodjanak, és a blog erre lehetőséget biztosít. A publikus formátum miatt pedig fontos, hogy az  illető jobban tisztázza saját elképzeléseit, mintha csak magában morfondírozna. Az pedig minden vezetőnek jót tesz, ha rákényszeríti magát gondolatainak és ötleteinek végiggondolására.
  2. A blog folyamatos tanulásra serkent. Aki blogol, óhatatlanul olvas is, hogy muníciót gyűjtsön. Az olvasás és a feldolgozás pedig tanulás. A folyamatos fejlődés szükségességét pedig nyilván nem vitatja senki. A blogolás révén a tanulás, informálódás, így az inspiráció és nyitottság fenntartása a munka részévé válik, amire mindenképpen fogunk időt fordítani.
  3. A blogolással új kapcsolatokra tehetünk szert. Az új ismeretségek pedig rendkívül hasznosak, amikor előre akarunk valamivel lépni, vagy problémákat szeretnénk megoldani. Főleg, ha házon kívül beszerzendő ötletekre, kapcsolatokra, válaszokra van szükség.
Saját blog lépésről lépésre
A vállalkozók többsége azonban idegenkedéssel tekint a személyes kommunikáció ezen formájára, mivel nem ismerik azokat az alapvető lépéseket, trükköket, amelyek segítségével könnyen és hatékonyan vezethetjük online naplónkat. Szakértőnk tanácsokat ad, hogy fogjunk neki!
A bejegyzést interpretáló Cservenyák Tamás, a Tudatos vezetés blog szakértője kiegészítésként azt is hozzáteszi, a blog a személyes márkaépítés egyik lehetséges eszköze.Ez pedig egy vezető számára különösen fontos lehetőség. Fontos, hogy a célcsoportunk, a potenciális ügyfeleink, a konkurenseink, a szakmai sajtó tőlünk, első kézből kapjon információkat rólunk és arról, hogy mivel foglalkozunk. A piacon csak annak a szava számít, aki látszik és hallatszik! Senki sem hallgat olyanokra, akiket nem lát és nem hall - mondja a személyes márka szakértője, Nagy Krisztina. (Itt olvashat arról, hogy miért érdemes belefogni a személyes márkaépítésbe.)
Fontos szempont az is, hogy a rendszeresen vezetett blog segít abban, hogy szakértőként számítsanak ránk a saját területünkön, ami pedig a pozicionálás egyik legjobb módszere! Minél több felületen lehet találkozni a nevünkkel, annál nagyobb az esély arra, hogy véletlenül vagy direkt belénk szalad egy újságíró vagy egy blogger, ami újabb megjelenéseket generálhat! (Itt olvashat további tippeket, hogyan lehet bekerülni a médiába.)

Véleményvezér

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo