Így tervezzünk hatékony landing oldalt

A profi online jelenlét első lépése a weboldal. Ha viszont leadeket akarunk generálni és eladni, egy jól működő landing page a megoldás. Segítünk, mitől lesz profi!

A landing page-ek (érkező oldalak, de ez is egy olyan szakkifejezés, ami sajnos angolul honosodott meg nálunk is) úgy néznek ki, mint minden más weboldal, de egy kicsit másképp működnek. A feladatuk az, hogy a látogatókat egy pontosan meghatározott cselekvéshez vezessék el. Ez lehet az, hogy vásároljanak meg valamit, iratkozzanak fel valahova, vagy bármi más, amire éppen szükségünk van.

A többi weboldallal szemben a landing oldalak egyetlen oldalból állnak, és egyetlen dolgot lehet elvégezni rajtuk: azt, amire létrehozták őket. Persze oszthatjuk több részre őket, de ez inkább csak vizuális elválasztás lehet – nincs lehetőség arra, hogy a látogató elnavigáljon az oldalról.

A tartalomnak is egyszerűnek kell lennie, egyetlen egyszerű és érthető üzenetet kell kommunikálnia. Be kell mutatnia, hogy mit akarunk a látogatótól, és azt, hogy ez a bizonyos aktus milyen előnyökkel jár majd számára.

Kép: Wix blog

Határozzuk meg a célt!

Ahhoz, hogy a landing oldal létrehozásának valóban legyen értelme, meg kell határoznunk egyetlen, konkrét és határozott célt. A népszerűségünk növelésére vagy a márkánk erősítésére határozottan nem ez a jó megoldás, de az sem elég pontos, ha annyit mondunk: több vevőt szeretnénk. Az oldal tervezéséhez el kell jutnunk addig, hogy ki tudjuk mondani: a cél, hogy jelentkezzenek a rendezvényemre. Vagy: a cél, hogy megvásárolják a terméket.

Ha döntöttünk a célról, tartsuk is hozzá magunkat! Ne hagyjuk, hogy kósza gondolatok eltérítsenek! Nincs helye a landing oldalon egyetlen más akciónak, de a cégünk hosszadalmas bemutatásának vagy mondjuk a Facebook oldalunk elérhetőségének sem. Ez esetben alap igazság, hogy a kevesebb több! Minden, ami nem feltétlenül szükséges, csak csökkenti az érkező oldalunk hatékonyságát.

A legjobb „Rólunk” oldalak piszkos trükkjei
A céges weboldal elmaradhatatlan „Rólunk” menüpontjában olyan lehetőségek rejlenek, amiket sokan azért hagynak kihasználatlanul, mert túlságosan szó szerint értelmezik a címszót, és nem tudnak ellenállni a személyes hiúságunknak hízelgő csábításnak. Szakértőnk segít, mi a jó megoldás!
Tervezzünk funkcionálisan!

A pontosan meghatározott célt kell erősítenie az oldal megjelenésének is. Bár ez mindig hasznos, de ez esetben alapvető, hogy minél egyszerűbb legyen a dizájn, nehogy elvonja a figyelmet az üzenetről, vagy lehetőséget teremtsen arra, hogy valahol „menet közben” elveszítsük a látogatót.

A dizájnnak végig kell vezetnie a látogatót az oldal tetejétől az aljáig, amíg el nem jut a „call to action” üzenethez, vagyis ahhoz, hogy megtegye, amit várunk tőle. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy a letisztultság mellett is vonzó, gyönyörű látványt hozzunk létre.

Minden szó számít!

A letisztultsághoz az is hozzátartozik, hogy nem terheljük meg túl sok szöveggel a látogatót. Ez viszont azt jelenti, hogy annak a kevés mondatnak, aminek helye marad, minden egyes szavának a helyén kell lennie. Tisztán és érthetően el kell mondanunk, hogy milyen előnyöket kínálunk a látogatónak és attól sem kell félni, hogy direktek legyünk az ajánlatot és az üzenetet illetően.

A landing page nem a finomkodás terepe: derüljön ki a látogató számára is, hogy mi a cél – ha megfelelően építettük fel az oldalt, mire eljut a végére, titkolózás nélkül is pont arra vágyik majd, amire szeretnénk, hogy vágyjon.

Értékesítési szövegíráshoz itt találja tippjeinket.

A technika is számít

A szövegnek nem csak a konkrét eladás szempontjából van jelentősége, hanem keresőoptimalizálás szempontjából is. Ezért nagyon fontos, hogy tényleg egyedi tartalmat hozzunk létre, amely tartalmazza a megfelelő kulcsszavakat is. Nagyon fontos a képek relevanciája is – ne csak szépek legyenek, hanem lássuk el azokat a megfelelő meta információkkal is, amelyek segítenek a keresőprogramnak az oldal feltérképezésben.

Honnan lesz látogató?

Ahhoz, hogy a landing oldalunk képes legyen betölteni a célját, oda kell terelnünk a látogatókat. Ehhez jó eséllyel a legjobban keresőoptimalizált oldal sem elég magában, szükség lesz plusz kommunikációra. Az ilyen oldalak általában egy-egy kommunikációs kampány részeként készülnek el, aminek részét kell, hogy képezze a látogatóknak az oldalra irányítása is.

Ez történhet célzott email kampánnyal, közösségi oldalakon futtatott kampányok segítségével, vagy például tartalommarketingre alapozva, amikor az oldal linkje bekerül például a témához kapcsolódó blogposztokba. De természetesen bármilyen fizetett hirdetéssel is segíthetjük, hogy a látogatók nálunk landoljanak.

A dedikált célokra létrehozott érkező oldalak nagy előnye, hogy tulajdonképpen nem nehéz előállítani azokat. Ez azt is jelenti, hogy akár többfélét is létrehozhatunk egy célra és tesztelhetjük a működésüket. Ne gondoljuk, hogy ez bizonytalanságot mutat, a tesztelés az online marketing egyik legfontosabb eszköze.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo