Így tervezzünk hatékony landing oldalt

A profi online jelenlét első lépése a weboldal. Ha viszont leadeket akarunk generálni és eladni, egy jól működő landing page a megoldás. Segítünk, mitől lesz profi!

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A landing page-ek (érkező oldalak, de ez is egy olyan szakkifejezés, ami sajnos angolul honosodott meg nálunk is) úgy néznek ki, mint minden más weboldal, de egy kicsit másképp működnek. A feladatuk az, hogy a látogatókat egy pontosan meghatározott cselekvéshez vezessék el. Ez lehet az, hogy vásároljanak meg valamit, iratkozzanak fel valahova, vagy bármi más, amire éppen szükségünk van.

A többi weboldallal szemben a landing oldalak egyetlen oldalból állnak, és egyetlen dolgot lehet elvégezni rajtuk: azt, amire létrehozták őket. Persze oszthatjuk több részre őket, de ez inkább csak vizuális elválasztás lehet – nincs lehetőség arra, hogy a látogató elnavigáljon az oldalról.

A tartalomnak is egyszerűnek kell lennie, egyetlen egyszerű és érthető üzenetet kell kommunikálnia. Be kell mutatnia, hogy mit akarunk a látogatótól, és azt, hogy ez a bizonyos aktus milyen előnyökkel jár majd számára.

Kép: Wix blog

Határozzuk meg a célt!

Ahhoz, hogy a landing oldal létrehozásának valóban legyen értelme, meg kell határoznunk egyetlen, konkrét és határozott célt. A népszerűségünk növelésére vagy a márkánk erősítésére határozottan nem ez a jó megoldás, de az sem elég pontos, ha annyit mondunk: több vevőt szeretnénk. Az oldal tervezéséhez el kell jutnunk addig, hogy ki tudjuk mondani: a cél, hogy jelentkezzenek a rendezvényemre. Vagy: a cél, hogy megvásárolják a terméket.

Ha döntöttünk a célról, tartsuk is hozzá magunkat! Ne hagyjuk, hogy kósza gondolatok eltérítsenek! Nincs helye a landing oldalon egyetlen más akciónak, de a cégünk hosszadalmas bemutatásának vagy mondjuk a Facebook oldalunk elérhetőségének sem. Ez esetben alap igazság, hogy a kevesebb több! Minden, ami nem feltétlenül szükséges, csak csökkenti az érkező oldalunk hatékonyságát.

A legjobb „Rólunk” oldalak piszkos trükkjei
A céges weboldal elmaradhatatlan „Rólunk” menüpontjában olyan lehetőségek rejlenek, amiket sokan azért hagynak kihasználatlanul, mert túlságosan szó szerint értelmezik a címszót, és nem tudnak ellenállni a személyes hiúságunknak hízelgő csábításnak. Szakértőnk segít, mi a jó megoldás!
Tervezzünk funkcionálisan!

A pontosan meghatározott célt kell erősítenie az oldal megjelenésének is. Bár ez mindig hasznos, de ez esetben alapvető, hogy minél egyszerűbb legyen a dizájn, nehogy elvonja a figyelmet az üzenetről, vagy lehetőséget teremtsen arra, hogy valahol „menet közben” elveszítsük a látogatót.

A dizájnnak végig kell vezetnie a látogatót az oldal tetejétől az aljáig, amíg el nem jut a „call to action” üzenethez, vagyis ahhoz, hogy megtegye, amit várunk tőle. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy a letisztultság mellett is vonzó, gyönyörű látványt hozzunk létre.

Minden szó számít!

A letisztultsághoz az is hozzátartozik, hogy nem terheljük meg túl sok szöveggel a látogatót. Ez viszont azt jelenti, hogy annak a kevés mondatnak, aminek helye marad, minden egyes szavának a helyén kell lennie. Tisztán és érthetően el kell mondanunk, hogy milyen előnyöket kínálunk a látogatónak és attól sem kell félni, hogy direktek legyünk az ajánlatot és az üzenetet illetően.

A landing page nem a finomkodás terepe: derüljön ki a látogató számára is, hogy mi a cél – ha megfelelően építettük fel az oldalt, mire eljut a végére, titkolózás nélkül is pont arra vágyik majd, amire szeretnénk, hogy vágyjon.

Értékesítési szövegíráshoz itt találja tippjeinket.

A technika is számít

A szövegnek nem csak a konkrét eladás szempontjából van jelentősége, hanem keresőoptimalizálás szempontjából is. Ezért nagyon fontos, hogy tényleg egyedi tartalmat hozzunk létre, amely tartalmazza a megfelelő kulcsszavakat is. Nagyon fontos a képek relevanciája is – ne csak szépek legyenek, hanem lássuk el azokat a megfelelő meta információkkal is, amelyek segítenek a keresőprogramnak az oldal feltérképezésben.

Honnan lesz látogató?

Ahhoz, hogy a landing oldalunk képes legyen betölteni a célját, oda kell terelnünk a látogatókat. Ehhez jó eséllyel a legjobban keresőoptimalizált oldal sem elég magában, szükség lesz plusz kommunikációra. Az ilyen oldalak általában egy-egy kommunikációs kampány részeként készülnek el, aminek részét kell, hogy képezze a látogatóknak az oldalra irányítása is.

Ez történhet célzott email kampánnyal, közösségi oldalakon futtatott kampányok segítségével, vagy például tartalommarketingre alapozva, amikor az oldal linkje bekerül például a témához kapcsolódó blogposztokba. De természetesen bármilyen fizetett hirdetéssel is segíthetjük, hogy a látogatók nálunk landoljanak.

A dedikált célokra létrehozott érkező oldalak nagy előnye, hogy tulajdonképpen nem nehéz előállítani azokat. Ez azt is jelenti, hogy akár többfélét is létrehozhatunk egy célra és tesztelhetjük a működésüket. Ne gondoljuk, hogy ez bizonytalanságot mutat, a tesztelés az online marketing egyik legfontosabb eszköze.

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo