Így tervezzünk hatékony landing oldalt

A profi online jelenlét első lépése a weboldal. Ha viszont leadeket akarunk generálni és eladni, egy jól működő landing page a megoldás. Segítünk, mitől lesz profi!

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A landing page-ek (érkező oldalak, de ez is egy olyan szakkifejezés, ami sajnos angolul honosodott meg nálunk is) úgy néznek ki, mint minden más weboldal, de egy kicsit másképp működnek. A feladatuk az, hogy a látogatókat egy pontosan meghatározott cselekvéshez vezessék el. Ez lehet az, hogy vásároljanak meg valamit, iratkozzanak fel valahova, vagy bármi más, amire éppen szükségünk van.

A többi weboldallal szemben a landing oldalak egyetlen oldalból állnak, és egyetlen dolgot lehet elvégezni rajtuk: azt, amire létrehozták őket. Persze oszthatjuk több részre őket, de ez inkább csak vizuális elválasztás lehet – nincs lehetőség arra, hogy a látogató elnavigáljon az oldalról.

A tartalomnak is egyszerűnek kell lennie, egyetlen egyszerű és érthető üzenetet kell kommunikálnia. Be kell mutatnia, hogy mit akarunk a látogatótól, és azt, hogy ez a bizonyos aktus milyen előnyökkel jár majd számára.

Kép: Wix blog

Határozzuk meg a célt!

Ahhoz, hogy a landing oldal létrehozásának valóban legyen értelme, meg kell határoznunk egyetlen, konkrét és határozott célt. A népszerűségünk növelésére vagy a márkánk erősítésére határozottan nem ez a jó megoldás, de az sem elég pontos, ha annyit mondunk: több vevőt szeretnénk. Az oldal tervezéséhez el kell jutnunk addig, hogy ki tudjuk mondani: a cél, hogy jelentkezzenek a rendezvényemre. Vagy: a cél, hogy megvásárolják a terméket.

Ha döntöttünk a célról, tartsuk is hozzá magunkat! Ne hagyjuk, hogy kósza gondolatok eltérítsenek! Nincs helye a landing oldalon egyetlen más akciónak, de a cégünk hosszadalmas bemutatásának vagy mondjuk a Facebook oldalunk elérhetőségének sem. Ez esetben alap igazság, hogy a kevesebb több! Minden, ami nem feltétlenül szükséges, csak csökkenti az érkező oldalunk hatékonyságát.

A legjobb „Rólunk” oldalak piszkos trükkjei
A céges weboldal elmaradhatatlan „Rólunk” menüpontjában olyan lehetőségek rejlenek, amiket sokan azért hagynak kihasználatlanul, mert túlságosan szó szerint értelmezik a címszót, és nem tudnak ellenállni a személyes hiúságunknak hízelgő csábításnak. Szakértőnk segít, mi a jó megoldás!
Tervezzünk funkcionálisan!

A pontosan meghatározott célt kell erősítenie az oldal megjelenésének is. Bár ez mindig hasznos, de ez esetben alapvető, hogy minél egyszerűbb legyen a dizájn, nehogy elvonja a figyelmet az üzenetről, vagy lehetőséget teremtsen arra, hogy valahol „menet közben” elveszítsük a látogatót.

A dizájnnak végig kell vezetnie a látogatót az oldal tetejétől az aljáig, amíg el nem jut a „call to action” üzenethez, vagyis ahhoz, hogy megtegye, amit várunk tőle. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy a letisztultság mellett is vonzó, gyönyörű látványt hozzunk létre.

Minden szó számít!

A letisztultsághoz az is hozzátartozik, hogy nem terheljük meg túl sok szöveggel a látogatót. Ez viszont azt jelenti, hogy annak a kevés mondatnak, aminek helye marad, minden egyes szavának a helyén kell lennie. Tisztán és érthetően el kell mondanunk, hogy milyen előnyöket kínálunk a látogatónak és attól sem kell félni, hogy direktek legyünk az ajánlatot és az üzenetet illetően.

A landing page nem a finomkodás terepe: derüljön ki a látogató számára is, hogy mi a cél – ha megfelelően építettük fel az oldalt, mire eljut a végére, titkolózás nélkül is pont arra vágyik majd, amire szeretnénk, hogy vágyjon.

Értékesítési szövegíráshoz itt találja tippjeinket.

A technika is számít

A szövegnek nem csak a konkrét eladás szempontjából van jelentősége, hanem keresőoptimalizálás szempontjából is. Ezért nagyon fontos, hogy tényleg egyedi tartalmat hozzunk létre, amely tartalmazza a megfelelő kulcsszavakat is. Nagyon fontos a képek relevanciája is – ne csak szépek legyenek, hanem lássuk el azokat a megfelelő meta információkkal is, amelyek segítenek a keresőprogramnak az oldal feltérképezésben.

Honnan lesz látogató?

Ahhoz, hogy a landing oldalunk képes legyen betölteni a célját, oda kell terelnünk a látogatókat. Ehhez jó eséllyel a legjobban keresőoptimalizált oldal sem elég magában, szükség lesz plusz kommunikációra. Az ilyen oldalak általában egy-egy kommunikációs kampány részeként készülnek el, aminek részét kell, hogy képezze a látogatóknak az oldalra irányítása is.

Ez történhet célzott email kampánnyal, közösségi oldalakon futtatott kampányok segítségével, vagy például tartalommarketingre alapozva, amikor az oldal linkje bekerül például a témához kapcsolódó blogposztokba. De természetesen bármilyen fizetett hirdetéssel is segíthetjük, hogy a látogatók nálunk landoljanak.

A dedikált célokra létrehozott érkező oldalak nagy előnye, hogy tulajdonképpen nem nehéz előállítani azokat. Ez azt is jelenti, hogy akár többfélét is létrehozhatunk egy célra és tesztelhetjük a működésüket. Ne gondoljuk, hogy ez bizonytalanságot mutat, a tesztelés az online marketing egyik legfontosabb eszköze.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo