Szuvenír, gagyi nélkül

A turisztikai piac fontos szegmense mindenhol a világon a hazavihető „országajándékoké”, vagyis szuveníreké. Magyarországon az utóbbi időkig erről leginkább díszcsomagolt pirospaprikára vagy fröccsöntött, matyóruhás babákra asszociálhattunk. Az igényes turisták azonban ezen a területen is másra vágynak, és mostanra szerencsére meg is kaphatják.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az emberek nagy része külföldi útjairól valamilyen tárgyi emléket is szívesen visz haza. Ez lehet helyben készült (vagy legalábbis vásárolt) használati tárgy, vagy éppen az adott ország népművészetének szép darabja, de az igazi szuvenírek ennél direktebb módon utalnak a származási helyre. A minőségi szuvenírek mára világszerte valódi dizájntermékek, amelyek kiváló minőségük és komoly hozzáadott értékük miatt éppúgy vonzóak a helyiek számára, mint a külföldieknek. A klasszikus szuvenírnek ugyanakkor fontos eleme, hogy nem kifejezetten személyre szóló. Éppúgy örömet okozhat a kollégának, akit üzleti útról hazatérő főnöke lep meg vele, mint a nagymamának vagy a barátnőnek. A modern szuvenír továbbra is utal a helyre, ahonnan származik, de nem tolakodó módon. Ez inkább csak egy plusz réteget ad az egyébként önmagában is értelmezhető és szerethető dizájntárgynak.

Cinq Filles Kép: Gyártó

A klasszikus szuvenírbolt is lehet egészen más, mint amit hosszú évtizedekig megszoktunk. Azt, hogy érdemes minőséget kínálni, jó néhányan bizonyítják évek óta, az elmúlt időszakban azonban ezen a területen is megjelent az újhullám. A már működési módjában is modern, különböző tematikájú, meghatározott ideig működő, úgynevezett pop-up boltokat üzemeltető Projekt Showroom tavaly nyárra az Andrássy útra telepítette saját ajándékboltját. A válogatott ajándéktárgyak itt Budapest kortárs oldalát jelenítik meg, frissek és újszerűek mind egyediség, mind esztétikum és minőség tekintetében. „Olyanok, amelyeket mi magunk is szívesen vinnénk haza emlékbe, vagy lepnénk meg vele külföldön élő rokonainkat, barátainkat” – mondta Csikós Krisztina, a Projekt Showroom alapítója.

Mostanra bőven van is miből válogatni a minőségi városajándékok piacán. Egyesek a népies motívumok felhasználásával kísérleteznek, mint a matyó hímzést modern darabokra helyező Matyódesign (róluk a Piac & Profit 2014. szeptemberi számában olvashat részletesen), vagy a Folqua, amely kifejezetten funkció nélküli emléktárgynak szánja modern babakollekcióját. Minden darab megtestesít egy foglalkozást, egy régiót és a magyar népi minták valamelyikét. A cég ügyvezetője és résztulajdonosa, Juhász-Váczi Heni hazai és külföldi tapasztalatai alapján döntött úgy, hogy van helye a piacon egy olyan szuvenírcsaládnak, ami egyszerre őrzi a hagyományos magyar motívumokat, ugyanakkor a turisták igényeit is szem előtt tartja. A Folqa Collection célja, hogy minőségi és hiteles szuvenírcsaládot kínáljon a külföldieknek, helyreállítva a tradicionális magyar népi motívumok méltatlan megítélését. A márka sikerét mutatja, hogy a hazai bolti értékesítés mellett vállalati céges ajándékként is sokan rendelik a figurákat.

Matyódesign - Kép: Gyártó

A másik fő vonal a meglátogatott városra kíván utalni. Ezek közé tartozik a Printa szitanyomó stúdió és galéria Budapest kollekciója, amely a várostérképet értelmezi át minimalista grafikai elemmé, vagy a márkaépítéssel foglalkozó Unger Zsolt által indított Cinq Filles. A prémium ajándékmárka külön attrakcióként szolgáló csomagolása Budapest felirattal magyar finomságokat – pezsgős gumicukrot vagy épp cukrozott ibolyaszirmot –, gyertyát, szappant rejt. Eddig luxushoteleknek és repülőtereknek szállítottak, most viszont már saját boltban is kínálják a termékeket. A magyar vásárlók kedvéért lesz megújuló kínálat is, de Unger Zsolt szerint a külföldiek számára nem a változatosság, hanem az egyedi megjelenés és a kiváló minőség a fontos. A Cinq Filles koncepciója éppúgy működik Budapesten, mint külföldön: a márka épp a más nagyvárosokba való terjeszkedésen dolgozik.

Így is takarékoskodhatunk a külföldi nyaralás alatt
Előrelátó tervezéssel számos apróságnak látszó, de fontos dolgon lehet pénzt spórolni a külföldi nyaralás alatt. Még akkor is, ha egy utazási irodán keresztül foglalunk csoportos utazást busszal vagy repülővel. Az Invia utazási ügynökség tapasztalatai alapján adunk pár jó tippet!

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo