A weblap tehet róla, ha nem megy az üzlet?

A weboldal dizájn egyik legfontosabb célja egy vállalkozás számára, hogy a látogatókat vásárlókká konvertálja. Nem több szépségről, hanem több eladásról van szó.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az emberek fejében a dizájn olyasmiként él, mint ami szebbé teszi a dolgokat. Vagyis jó, ha van, de inkább csak olyan, mint egy csipketerítő az asztalon – anélkül is kifogástalanul ellennénk. Nagyobbat azonban nem is tévedhetnénk! Arról, hogy a dizájn milyen fontos versenyelőny növelő tényező lehet, korábban részletesen írtunk. A webdizájn esetében pedig a szakértők szerint az összefüggés még direktebb: a jobb dizájn segítségével többet tudunk eladni, akár fizikai, akár digitális terméket értékesítünk.

Hasznos tippek kezdő honlap készítőknek
Sok kisvállalkozó vág honlap készítésbe saját kezűleg, akár anyagi okokból, akár pusztán kíváncsiságból vagy önfejlesztés céljából. Összeszedtünk pár olyan oldalt, amik kezdő honlapépítőknek nyújthatnak segítséget.
Valójában a fejlesztéshez a legkevesebb köze az oldal stílusának, esztétikájának van. Rengeteg módon javíthatjuk az oldal dizájnját anélkül, hogy bármit változtatnánk azon, ahogy valójában kinéz.

Kutassuk a szűk keresztmetszetet!

A jó dizájn alapja, hogy a látogatók könnyen és gyorsan megtalálják, amit keresnek nálunk, és az egész folyamaton (legyen az tájékozódás vagy vásárlás) egyszerűen és kitérők nélkül végig tudnak haladni. Tehát először is szabaduljunk meg a szűk keresztmetszetektől! Vagyis azoktól a pontoktól, ahol elveszítjük a látogatókat.

A Google Analytics segítségével megkereshetjük azokat az oldalainkat, ahol nagy a visszafordulási arány, ahol nagyon alacsony a konverzió, és amelyek nagyon lassan töltődnek be. Ez a három mutató már segíthet, hogy hol kell elkezdenünk munkálkodni.

Ha már tudjuk, hogy hol kell változtatni és ötletünk is van arra, hogyan tegyük, mindenképpen teszteljünk! A profik jól tudják, hogy az A/B teszt – vagyis kétféle lehetőség megmutatása a fogyasztóknak, amelyek közül azt választjuk, amelyik jobban teljesít – a legjobb megoldás az eredményesség növelésére. Ha a szakemberek ezzel dolgoznak, amatőrként se ringassuk magunkat abba a tévhitbe, hogy ami nekünk jó, a fogyasztóknak is jó lesz. A teszteléshez ingyenes eszközök is rendelkezésre állnak, amelyek segítségével kipróbálhatjuk például, hogy milyen call to action szín, vagy fejléc elosztás működik a legjobb konverzióval. Miért tippelnénk, ha mehetünk biztosra?

Kép:Pexels

Mutassuk meg, mit adunk!

Talán meglepő, de számos céges weboldalon egyszerűen nem derül ki, hogy valójában mivel tudnának segíteni a vásárlónak és miért inkább ők, mint bárki más. Vagy ha ott is van az információ, ennek megszerzéséhez indokolatlanul nagy erőfeszítéseket kéne tennie a látogatónak, aki inkább elmenekül. A webdizájn oldaláról ez azt jelenti, hogy mennyire hatékonyan tudjuk a dizájn eszközeivel átadni azokat az értékeket, amiket a cégünk képvisel.

Ha a számunkra elképzelt ideális ügyfél nem látja a webhelyre érkezés után egy-két másodperccel, hogy éppen ott van, ahol lenni akar, vesztettünk. A fejlesztéshez próbáljuk meg a látogató helyébe képzelni magunkat. Mit keres az, akinek el akarunk adni? Mi a problémája, amire megoldást várna? Fontos, hogy megjelenítsük ezt, és azt is, hogy miért vagyunk mi jobbak a versenytársainknál. Nem általános, semmitmondó szövegekre, hanem konkrétumokra van szükség! Ingyen szállítunk? Gyorsan dolgozunk? Kifejezetten a fiatalok/idősek/tengerimalac tulajdonosok igényeit szolgáljuk ki?

A legjobb „Rólunk” oldalak piszkos trükkjei
A céges weboldal elmaradhatatlan „Rólunk” menüpontjában olyan lehetőségek rejlenek, amiket sokan azért hagynak kihasználatlanul, mert túlságosan szó szerint értelmezik a címszót, és nem tudnak ellenállni a személyes hiúságunknak hízelgő csábításnak. Szakértőnk segít, hogyan lehet jobban csinálni!
Megjelenítés szempontjából a szakértők szerint az átláthatóságra érdemes figyelni ez esetben. Ha lehet, használjunk grafikát, videót, és jól látható navigációs lehetőségeket, hogy a látogató tovább tudjon haladni arra, ami speciálisan érdekli a lehetőségek közül.

A kevesebb itt is több

Ha már szóba került a videó: nagyon népszerű forma, de ahogy minden más hasonló elemet, ezt is csak akkor használjuk, ha értjük és valóban tudunk értelmes formát adni neki. A Google és a SOASTA monitoring cég tavalyi big data elemzése kimutatta, hogy minél komplexebb egy weboldal, annál nehezebben jött létre a konverzió. Már csak azért is, az elemzés szerint, mert minél összetettebb az oldal, annál nehezebben töltődik be. Az emberek pedig nem szeretnek várni. Ha a felhasznált technológiák nem segítik a konverziót, csak feleslegesen bonyolítjuk velük az oldalt. Bármilyen divatos valami, ha nem hat pozitívan az eladásra, felejtsük el!

Egyébként az oldalak betöltődésének sebességét egy meglepően egyszerű módszerrel is gyorsíthatjuk: figyeljünk a képek méretére és fájlformátumára. Használjuk a lehető legkisebb méretű képeket, amik még kifogástalanul jelennek meg, és ha lehet, használjunk jpg formátumot a png helyett. Utóbbi általában sokkal kisebb fájlokat eredményez.

Gondolkozzunk mobilban

Bár erősen reméljük, hogy mostanra a cégek már tisztában vannak ezzel, azért nem maradhat ki: mobilon is kifogástalanul működő weboldal nélkül a potenciális vásárlók jelentős részét veszítjük el kapásból. A reszponzív weboldalak formában tökéletesen alkalmazkodnak minden kijelzőhöz, de a jó dizájn a különböző eszközökön másképpen működő felhasználókhoz is igazodik. A mobilon egyszerre kevesebb látszik a képernyőn, ezért különösen fontos az egyes oldalon a fontos tartalmi elemek elhelyezése. De az is a mobilos netezés terjedésének köszönhető, hogy a korábbi, sok menüpontos oldalak helyett a hosszan görgethető formák kerülhet előtérbe. Itt ugyanis a felhasználók kevésbé szeretnek oda-vissza kattintgatni, mint desktopon tették.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo