Serényi János: Egyre kevésbé hiszünk az influencereknek

A márkáknak személyessé kell tenniük magukat, személytelen cégekkel senki sem szeret beszélni. A szeretetnek és a törődésnek is részének kell lennie az ügyfélélménynek. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

"A vásárló meghódítása egyre nehezebb, mert egyre több az eszköz", mondta Serényi János, az Értéktrend Kft. ügyvezetője, akinek szívügye a personal branding, vagyis a menedzser, a cégvezető, mint márka felépítése.

Az influencerek hatása tagadhatatlanul erős. Serényi tud olyan esetről, amikor egy márka kétmillió forintot költött reklámra, és az influencerkampány 800 000 megtekintést hozott, míg a tévéreklám csak 250 000 nézőt. Ezért Serényi úgy látja, a cégek sikere több marketingrétegre épül, ezek egyikét sem lehet kihagyni:

ügyfélélmény + munkavállalói branding + personal branding

Azért kell mindegyiket ápolni és tökéletesíteni, mert "a sumákságok özönében élünk. Egyre kevésbé hiszünk már az influencereknek," mondta Serényi, mert gyakran elég nyilvánvaló, hogy a termékajánlásuk fizetett dolog.

Serényi János
(Fotó: PP)

Lebron James kosárlabdajátékos példáját idézte, aki egy ideig a McDonald's reklámarca volt, majd 15 millió dolláros reklámajánlatot utasított vissza a gyorsétteremhálózattól, hogy inkább a saját pizzamárkáját népszerűsítse (Blaze Pizza), amibe befektetőként szállt be.

A márkáknak megéri, ha "külsőst felépít belsőssé", vagy felkarol egy-egy fiatal influencert és saját márka nagykövetévé teszi. Erre példa a Fanta Elnöki Főnökség (FEF).

"Az ügyféllel való érzelmi kötődés mindent visz. Az emberek emberekkel, nem arc nélküli cégekkel akarnak kapcsolatba lépni. Humanizáld a márkádat" - tanácsolta Serényi.

Szeretet
A minőségi ügyfélélményből nem maradhat ki a szeretet. Az ilyen élményben meghatározóak az elismerő szavak, a minőségi idő, az ajándékozás, az apró szívességek. "A szeretet nem érzelmi döntés, hanem akarati döntés. Sokan vannak, akik panaszkodnak, hogy nem tudnak megbocsátani valakinek, amire én azt a kérdést teszem fel nekik: "Tényleg meg akarsz bocsátani?" Erre már nem tudnak igent válaszolni" - mesélte Kocsis Zoltán, az Idea Fontana Kft. kreatív grafikai szakértője.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo