Serényi János: Egyre kevésbé hiszünk az influencereknek

A márkáknak személyessé kell tenniük magukat, személytelen cégekkel senki sem szeret beszélni. A szeretetnek és a törődésnek is részének kell lennie az ügyfélélménynek. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

"A vásárló meghódítása egyre nehezebb, mert egyre több az eszköz", mondta Serényi János, az Értéktrend Kft. ügyvezetője, akinek szívügye a personal branding, vagyis a menedzser, a cégvezető, mint márka felépítése.

Az influencerek hatása tagadhatatlanul erős. Serényi tud olyan esetről, amikor egy márka kétmillió forintot költött reklámra, és az influencerkampány 800 000 megtekintést hozott, míg a tévéreklám csak 250 000 nézőt. Ezért Serényi úgy látja, a cégek sikere több marketingrétegre épül, ezek egyikét sem lehet kihagyni:

ügyfélélmény + munkavállalói branding + personal branding

Azért kell mindegyiket ápolni és tökéletesíteni, mert "a sumákságok özönében élünk. Egyre kevésbé hiszünk már az influencereknek," mondta Serényi, mert gyakran elég nyilvánvaló, hogy a termékajánlásuk fizetett dolog.

Serényi János
(Fotó: PP)

Lebron James kosárlabdajátékos példáját idézte, aki egy ideig a McDonald's reklámarca volt, majd 15 millió dolláros reklámajánlatot utasított vissza a gyorsétteremhálózattól, hogy inkább a saját pizzamárkáját népszerűsítse (Blaze Pizza), amibe befektetőként szállt be.

A márkáknak megéri, ha "külsőst felépít belsőssé", vagy felkarol egy-egy fiatal influencert és saját márka nagykövetévé teszi. Erre példa a Fanta Elnöki Főnökség (FEF).

"Az ügyféllel való érzelmi kötődés mindent visz. Az emberek emberekkel, nem arc nélküli cégekkel akarnak kapcsolatba lépni. Humanizáld a márkádat" - tanácsolta Serényi.

Szeretet
A minőségi ügyfélélményből nem maradhat ki a szeretet. Az ilyen élményben meghatározóak az elismerő szavak, a minőségi idő, az ajándékozás, az apró szívességek. "A szeretet nem érzelmi döntés, hanem akarati döntés. Sokan vannak, akik panaszkodnak, hogy nem tudnak megbocsátani valakinek, amire én azt a kérdést teszem fel nekik: "Tényleg meg akarsz bocsátani?" Erre már nem tudnak igent válaszolni" - mesélte Kocsis Zoltán, az Idea Fontana Kft. kreatív grafikai szakértője.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo