Serényi János: Egyre kevésbé hiszünk az influencereknek

A márkáknak személyessé kell tenniük magukat, személytelen cégekkel senki sem szeret beszélni. A szeretetnek és a törődésnek is részének kell lennie az ügyfélélménynek. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.

"A vásárló meghódítása egyre nehezebb, mert egyre több az eszköz", mondta Serényi János, az Értéktrend Kft. ügyvezetője, akinek szívügye a personal branding, vagyis a menedzser, a cégvezető, mint márka felépítése.

Az influencerek hatása tagadhatatlanul erős. Serényi tud olyan esetről, amikor egy márka kétmillió forintot költött reklámra, és az influencerkampány 800 000 megtekintést hozott, míg a tévéreklám csak 250 000 nézőt. Ezért Serényi úgy látja, a cégek sikere több marketingrétegre épül, ezek egyikét sem lehet kihagyni:

ügyfélélmény + munkavállalói branding + personal branding

Azért kell mindegyiket ápolni és tökéletesíteni, mert "a sumákságok özönében élünk. Egyre kevésbé hiszünk már az influencereknek," mondta Serényi, mert gyakran elég nyilvánvaló, hogy a termékajánlásuk fizetett dolog.

Serényi János
(Fotó: PP)

Lebron James kosárlabdajátékos példáját idézte, aki egy ideig a McDonald's reklámarca volt, majd 15 millió dolláros reklámajánlatot utasított vissza a gyorsétteremhálózattól, hogy inkább a saját pizzamárkáját népszerűsítse (Blaze Pizza), amibe befektetőként szállt be.

A márkáknak megéri, ha "külsőst felépít belsőssé", vagy felkarol egy-egy fiatal influencert és saját márka nagykövetévé teszi. Erre példa a Fanta Elnöki Főnökség (FEF).

"Az ügyféllel való érzelmi kötődés mindent visz. Az emberek emberekkel, nem arc nélküli cégekkel akarnak kapcsolatba lépni. Humanizáld a márkádat" - tanácsolta Serényi.

Szeretet
A minőségi ügyfélélményből nem maradhat ki a szeretet. Az ilyen élményben meghatározóak az elismerő szavak, a minőségi idő, az ajándékozás, az apró szívességek. "A szeretet nem érzelmi döntés, hanem akarati döntés. Sokan vannak, akik panaszkodnak, hogy nem tudnak megbocsátani valakinek, amire én azt a kérdést teszem fel nekik: "Tényleg meg akarsz bocsátani?" Erre már nem tudnak igent válaszolni" - mesélte Kocsis Zoltán, az Idea Fontana Kft. kreatív grafikai szakértője.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo