Serényi János: Egyre kevésbé hiszünk az influencereknek

A márkáknak személyessé kell tenniük magukat, személytelen cégekkel senki sem szeret beszélni. A szeretetnek és a törődésnek is részének kell lennie az ügyfélélménynek. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

"A vásárló meghódítása egyre nehezebb, mert egyre több az eszköz", mondta Serényi János, az Értéktrend Kft. ügyvezetője, akinek szívügye a personal branding, vagyis a menedzser, a cégvezető, mint márka felépítése.

Az influencerek hatása tagadhatatlanul erős. Serényi tud olyan esetről, amikor egy márka kétmillió forintot költött reklámra, és az influencerkampány 800 000 megtekintést hozott, míg a tévéreklám csak 250 000 nézőt. Ezért Serényi úgy látja, a cégek sikere több marketingrétegre épül, ezek egyikét sem lehet kihagyni:

ügyfélélmény + munkavállalói branding + personal branding

Azért kell mindegyiket ápolni és tökéletesíteni, mert "a sumákságok özönében élünk. Egyre kevésbé hiszünk már az influencereknek," mondta Serényi, mert gyakran elég nyilvánvaló, hogy a termékajánlásuk fizetett dolog.

Serényi János
(Fotó: PP)

Lebron James kosárlabdajátékos példáját idézte, aki egy ideig a McDonald's reklámarca volt, majd 15 millió dolláros reklámajánlatot utasított vissza a gyorsétteremhálózattól, hogy inkább a saját pizzamárkáját népszerűsítse (Blaze Pizza), amibe befektetőként szállt be.

A márkáknak megéri, ha "külsőst felépít belsőssé", vagy felkarol egy-egy fiatal influencert és saját márka nagykövetévé teszi. Erre példa a Fanta Elnöki Főnökség (FEF).

"Az ügyféllel való érzelmi kötődés mindent visz. Az emberek emberekkel, nem arc nélküli cégekkel akarnak kapcsolatba lépni. Humanizáld a márkádat" - tanácsolta Serényi.

Szeretet
A minőségi ügyfélélményből nem maradhat ki a szeretet. Az ilyen élményben meghatározóak az elismerő szavak, a minőségi idő, az ajándékozás, az apró szívességek. "A szeretet nem érzelmi döntés, hanem akarati döntés. Sokan vannak, akik panaszkodnak, hogy nem tudnak megbocsátani valakinek, amire én azt a kérdést teszem fel nekik: "Tényleg meg akarsz bocsátani?" Erre már nem tudnak igent válaszolni" - mesélte Kocsis Zoltán, az Idea Fontana Kft. kreatív grafikai szakértője.

Véleményvezér

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.
Elszabadult a gyümölcslevek ára, de Magyarországon nagyon

Elszabadult a gyümölcslevek ára, de Magyarországon nagyon 

Sok országban kedvezményes áfa jár a zöldségek-gyümölcsök mellé.
Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest 

Sokat akart a szarka.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo