"A vásárló meghódítása egyre nehezebb, mert egyre több az eszköz", mondta Serényi János, az Értéktrend Kft. ügyvezetője, akinek szívügye a personal branding, vagyis a menedzser, a cégvezető, mint márka felépítése.
Az influencerek hatása tagadhatatlanul erős. Serényi tud olyan esetről, amikor egy márka kétmillió forintot költött reklámra, és az influencerkampány 800 000 megtekintést hozott, míg a tévéreklám csak 250 000 nézőt. Ezért Serényi úgy látja, a cégek sikere több marketingrétegre épül, ezek egyikét sem lehet kihagyni:
ügyfélélmény + munkavállalói branding + personal branding
Azért kell mindegyiket ápolni és tökéletesíteni, mert "a sumákságok özönében élünk. Egyre kevésbé hiszünk már az influencereknek," mondta Serényi, mert gyakran elég nyilvánvaló, hogy a termékajánlásuk fizetett dolog.Lebron James kosárlabdajátékos példáját idézte, aki egy ideig a McDonald's reklámarca volt, majd 15 millió dolláros reklámajánlatot utasított vissza a gyorsétteremhálózattól, hogy inkább a saját pizzamárkáját népszerűsítse (Blaze Pizza), amibe befektetőként szállt be.
A márkáknak megéri, ha "külsőst felépít belsőssé", vagy felkarol egy-egy fiatal influencert és saját márka nagykövetévé teszi. Erre példa a Fanta Elnöki Főnökség (FEF).
"Az ügyféllel való érzelmi kötődés mindent visz. Az emberek emberekkel, nem arc nélküli cégekkel akarnak kapcsolatba lépni. Humanizáld a márkádat" - tanácsolta Serényi.